♡ 06 - Closer ♡

1K 191 14
                                    

SWEET HOME
06
Closer

♥♥♥

Bagus.

Sangat bagus.

Syaitan Rubah tu dah pergi dan aku di sini pula menjadi tumpuan utama, seolah aku baru melakukan jenayah besar terhadap orang.

Untuk apa dia pergi? Berharap Kim Mingyu akan kejar dan peluk dia? Macam dalam drama-drama di TV?

Bitch please—

Kalau dia boleh buat macam tu, kenapa aku tak boleh?

Park Chaeyoung, lawan dia!

Aku bingkas bangkit. 'Saya— Saya tak sengaja—' Suaraku bergetar. Mataku juga sudah berkaca-kaca. 'Sebenarnya saya nak berikan dia minuman tu, tapi— Tapi—' Aku teresak.

Mingyu yang tidak berkedip matanya menatapku menelan perlahan liurnya.

'Saya akan minta maaf dari dia.' Sempat aku menarik bahagian bawah gaun yang sudah dipotong pendek itu lalu aku bergegas pergi dari situ.

'Chaeyoung!'

Dan larianku terhenti. Aku tak salah dengar, kan?

Itu suara dia.

Segera aku membalikkan tubuh. Aku melihat Mingyu berlari mendekatiku seraya menanggalkan kot dari tubuhnya.

Apa yang dia nak buat?

'Saya tak tahu apa yang dah jadi pada gaun awak—' Ujar Mingyu sambil dia memasangkan kot itu di sekitar pinggangku, atau lebih tepat lagi, dia sedang mengaitkan kedua hujung lengan kot itu agar ia tidak melorot jatuh. 'Tapi jujur saya tak senang tengok ni—' Dia kembali berdiri.

Dan menatapku.

Dalam.

Aku gugup. Payah menelan liurku, aku bersuara lagi. 'Tadi— Saya betul-betul tak sengaja— Saya—' Pipiku basah. Aku merasakan kedua bahuku diramas lembut.

'Pergi berjumpa dia, dan selesaikan dengan baik.' Mingyu tersenyum. Bahuku lalu ditepuk perlahan. 'Pergilah.' Dia memberikan senyuman hangat kepadaku lalu kembali ke meja makannya.

Aku pula membalikkan tubuh, berjalan cepat untuk kembali ke kamar; atau lebih tepat lagi, menerpa ke arah Jenny dan mengajarnya!

'Chae!' Dan Jun muncul di hadapanku dengan di tangannya memegang sehelai gaun labuh yang cantik. 'Saya dah dapat cari gaun ganti— Kejap— Awak menangis?' Pandangannya turun ke pehaku. 'Apa yang dah jadi—'

'Maaf— Saya perlu ke bilik.' Aku mengesat sisa cairan yang masih ada di pipiku.

Perlahan Jun mengangguk. 'Pergilah. Dan ambil ni.' Kedua tanganku diraih lalu dia membuatku memegang gaun yang bersusah-payah dicarinya tadi.

'Terima kasih, Jun.'

'Tak ada masalah. Pergilah ke bilik. Berehat.'

Aku mengangguk, lalu kakiku terus menapak pantas meninggalkan kawasan itu. Setibanya aku di kamar, aku melihat Jennie sedang duduk bersilang kaki di hujung katilnya sambil tersenyum angkuh menatapku.

Nampaknya dia sudah tidak sabar menantiku.

Aku meletakkan gaun pemberian Jun di atas katilku juga menanggalkan kot Mingyu dari pinggangku, lalu mendapatkan Jenny yang sudah bangkit dari katilnya.

Tidak.

Aku tidak mendapatkannya, tetapi aku meluru ke arahnya, dan menolak kasar tubuhnya sehingga dia terbaring di katil. Aku menindih tubuhnya.

SW乇乇T HOM乇 [김민규 / 박채영]Where stories live. Discover now