14

18.9K 1K 46
                                    

Erin memandang Aryana yang sedang berbaring mengiring menghadap balkoni bilik. Air matanya masih lagi setia menemaninya dari tadi.

"Erin."

Erin berpaling. Dia memandang Angelz yang sudah berdiri di sebelahnya. "Macam mana dengan dia?" soal Rasya sambil matanya statik memandang Aryana.

"Macam tulah. Tadi dia nangis bawah shower. Entah berapa lama. Lepas tu, dia terus jadi macam tu." kata Erin. "Daniel macam mana?" soalnya memandang mereka.

"Dia masuk hospital. Dia pengsan kat jalan. Maybe lepas apa yang terjadi kat mereka buat dia terkejut kut." balas Nellysha. Erin hanya terangguk-angguk.
"Aku tak sangka mereka akan diuji sampai macam ni sekali." kata Raina dengan air matanya yang jelas sudah menitis. Rasya mengusap lembut bahu Raina.

"Aku ada dengan Daniel 7 tahun. Dan aku tahu yang dia sayang Ary sangat-sangat. Tapi bila mereka nak bahagia, jadi macam ni pula." Raina mengesat air matanya. Nellysha memeluknya dari tepi.

"Sebab tulah cinta mereka kuat. Mereka sanggup buat apa-apa je untuk orang yang mereka sayang. Even kena korbankan kebahagiaan sendiri." ujar Erin.

"Aku tahu mereka kuat untuk hadapi semua ni. Dan aku tahu kalau Allah izinkan, suatu hari nanti, mereka akan dianugerahkan dengan kebahagiaan yang berkekalan." sambungnya.

Mereka mengangguk setuju. Telefon yang berbunyi membuatkan mereka memandang Aryana. Aryana memandang telefon di meja tepi katilnya. Dia bangun dari baringnya dan telefon itu dicapainya. Emperor.

Aryana mengesat air matanya sebelum panggilan itu dijawabnya.

"Well done Aryana! Kau buat kerja dengan cepat! Tak sangka kelemahan kau ialah seorang lelaki."

Aryana hanya diam. Telefon di tangannya digenggam kuat.

"So your last task is leave he. Pergi dari hidup dia. Tinggalkan dia dan jangan kembali kalau kau nak dia selamat. Ingat! I'm always watching you."

Panggilan ditamatkan. Aryana memandang telefon di tangannya dan dibalingnya. "Aku benci kau!! Aku benci kau!!" jerit Aryana sambil membaling bantal-bantal di atas katil itu. Air matanya kembali menurun.

Angelz berlari mendapatkan Aryana sementara Erin mengambil ubat penenang. "Ary. Calm down." Angelz memegang erat lengan Aryana.

"Let me go!" Aryana memberontak. "I hate you Emperor! Aku benci kau!! Aku benci kau!" Aryana makin hilang kawalan. Erin pantas mendekati Aryana. Tangan Aryana dicapainya sebelum ubat penenang itu disuntiknya pada tangan Aryana.

"I hate you! Aku benci kau.." Badan Aryana semakin lemah sehinggalah dia terbaring. Angelz sudah mengalirkan air mata memandang Aryana yang jelas menderita.

Raina mendekati Aryana. "Ary. Be strong. Kitaorang ada dengan kau." tutur Raina dengan air matanya yang mengalir.

Aryana hanya diam dengan air matanya yang masih mengalir.

••••••

"Ary."

Suara dari Daniel membuatkan mereka yang berada di situ memandangnya. "Angah?" Diane yang berada dekat dengannya memegang lengan Daniel.

Daniel membuka matanya perlahan-lahan. Dia memandang sekelilingnya. Badannya digagahkan untuk bangun. "Aryana mana?" Kepalanya dipegang.

Diane sudah menunjukkan muka tak senang. "Angah tu sakit. So jangan sibukkan orang lain boleh tak?" Diane menyuarakan ketidakpuasan hatinya.

The Angelz's Destiny ✔Where stories live. Discover now