17

20.2K 1K 64
                                    

Kecoh rumah banglo keluarga Tengku Haizal dan Tengku Dilla dengan persiapan majlis kahwin Diane dan Putera yang akan berlansung esok.

Daniel hanya duduk di depan rumah memerhatikan anak-anak buahnya berlari. Kalau diikutkan hati, memang nak duduk memerap je dalam bilik tapi si Danish dengan Killerz yang memaksanya keluar. Katanya tak hormat tetamu.

"Hai baby!"

Daniel mengangkat muka. Dia memandang Tiara yang sedang berdiri di depannya. Dia hanya menunjukkan muka dingin.

"You buat apa?"

Diam.

"You dah makan?"

Diam.

"Kak Tiara!"

Tiara berpaling dari memandang Daniel. Dia memandang Diane yang berjalan ke arahnya. "Hi Diane! How are you dear?" Mereka berlaga pipi dan berpeluk.

"I'm fine. Kalau tak baik, tak de lah esok Diane kahwin." kata Diane sambil melirik ke arah Daniel. "Kak Tiara dah makan belum? Kalau belum, pergilah makan kat dapur. Angah. Pergi teman Kak Tiara." kata Diane. Tiara sudah tersenyum-senyum.

Daniel menjongketkan keningnya sebelum memandang dua gadis di depannya. "I'm busy."

"Busy? Busy bendanya angah? Angah buat apa busy sangat?" perli Diane. Daniel memandangnya dengan dingin. Dia bangun dan menghadap Tiara dan Diane.

"I guess Kak Tiara kau ni ada kaki and mata. So pakai kaki sendiri, pergi sendiri. Ada mata, cari sendiri dapur kat mana. So get out from my sight." Kata Daniel. Daniel memandang tajam ke arah Tiara sebelum memandang Diane. "Including you bride-to-be."

"Angah.."

"Easy girls. Tak nak pergi kan? It's okay. Biar aku yang pergi." Daniel berlalu meninggalkan gadis dua orang itu. Dia melangkah ke arah Killerz dan Danish.

"Semaklah!" rungutnya. Dia duduk di sebelah Irfan. Killerz dan Danish memandangnya.

"Apahal kau?" soal Izwan.

"Tu hah! Minah langsuir tu. Naik geram aku. Dengan si Diane yang tak habis-habis nak dekatkan aku dengan Tiara. Memang taklah aku nak dengan minah fake tu." bebel Daniel. Danish dan Killerz memandangnya dengan wajah tidak percaya.

"Apa korang pandang aku macam tu?" soal Daniel apabila menyedari pandangan mereka.

"Tak. Aku rasa ni first time kau banyak cakap lepas setahun."

Daniel hanya diam. Yang lain tersenyum.

••••••

Daniel memandang kegelapan malam. Matanya dipejamkan. Tanpa dia sedar, air matanya mengalir. Bahunya yang dipegang menyentakkannya. Dia membuka matanya dan berpaling. Terkedu dia saat melihat Aryana berdiri di depannya.

"Ary."

Aryana senyum. Tangannya naik mengusap air mata Daniel. "Please don't cry. It's hurt me." Aryana mendekati Daniel. Tangannya dilingkarkan di pinggang Daniel. Dia memeluk Daniel dengan erat.

"I miss you so much." tutur Aryana. Daniel membalas pelukan Aryana.

"I miss you too sayang. So much. More than that you know." Daniel mencium rambut Aryana. Aryana menyembamkan mukanya pada bahu Daniel. Tangisannya pecah di bahu Daniel.

"I miss you so much. So much. I miss you." Pelukan mereka semakin erat. Daniel juga sama mengalirkan air matanya. Matanya dipejamkan.

"Daniel."

The Angelz's Destiny ✔Where stories live. Discover now