19

21.5K 1.1K 23
                                    

Mata Aryana straight kepada Daniel yang sedang membuat presentation di depan. Aura seorang ketua yang berkarisma dapat dirasainya.

Daniel mengeluh lega selepas sahaja pembentangannya habis. Dia hanya memberikan senyuman kepada mereka yang bangun bersalam dengannya sebelum keluar.

Dia memandang ke arah Aryana yang masih duduk di tempatnya. Berkerut dahinya melihat Aryana yang masih memandangnya. Senyuman terukir di bibirnya.

"Handsome sangat ke aku ni sampai kau tengok aku tak berkelip?" soal Daniel selamba sambil duduk di atas meja dan memandang ke arah Aryana. Lengan kemejanya disinsing hingga ke sikunya.

Aryana tersentak. Dia memandang Daniel sebelum memandang ke sekelilingnya. Bibirnya mendengus. Termenung sampai tak sedar yang orang dah keluar.

Aryana kembali memandang Daniel yang senyum. "Apahal kau senyum?" soalnya.

"Kenapa? Salah ke aku senyum?" balas Daniel. Aryana sekadar menjeling. Dia bangun dari duduknya. Sling bag disilangkan pada badan. Long coat disarungkan pada badannya sebelum keluar.

Daniel pantas mengikut langkahnya. Aryana sudah berasa rimas apabila Daniel tidak henti-henti mengikutnya.

"Yang kau ikut aku ni kenapa? Tak de life ke?" sindir Aryana. Daniel terjongket kening.

"You're my life."

Aryana tayang muka bosan. "Harap maaf. Pickup line anda tidak menjadi. Sila cuba lain kali." 

Aryana meneruskan langkahnya keluar dari bangunan itu. Tangannya dimasukkan ke dalam poket long coatnya.

Daniel sengih. iPhone di poket belakang seluarnya yang bergetar diambil. Nama pemanggil dibaca. Keluhan keluar dari bibirnya sebelum panggilan dari Tiara ditolaknya.

Dia kembali mengejar Aryana. "Malam ni kau buat apa?" soal Daniel. Aryana memandangnya.

"Entah. Kenapa?"

"Keluar dinner dengan aku?"

Terjongket kening Aryana. "Dinner?" Daniel mengangguk. Aryana diam seketika. "Okay."

Daniel mengukir senyuman memandang langkah Aryana.

••••••••

Aryana mengenakan dress hitam bersama dengan coat yang bewarna purple. Mukanya hanya disolek tipis. Bibirnya yang memang natural light pink tidak dicalit sebarang cecair. Rambutnya yang panjang beralun hanya dilepaskan.

Setelah puas hati dengan penampilannya, Aryana mengenakan heels yang bewarna hitam. iPhone dan begnya diambil sebelum dia keluar. Terkedu dia saat melihat Daniel sudah menunggunya di luar biliknya.

Daniel yang mendengar pintu dibuka mengangkat muka. Dia memandang Aryana yang keluar. Senyuman terukir di bibirnya melihat kecantikan gadis di depannya.

Aryana memandang Daniel yang mengenakan kemeja lengan panjang hitam yang dipadankan dengan leather jeans. Bahagian bawah kemejanya dimasukkan ke dalam seluar. Lengan kemejanya dilipatkan hingga ke siku.

"Shall we?"

Aryana bersuara terlebih dahulu. Daniel mengangguk. Aryana menutup pintu biliknya dan kad diletakkan pada peranti tersebut untuk mengunci biliknya.

"Jom."

Mereka berjalan beriringi keluar dari hotel tersebut. Mereka menuju ke restaurant halal. Daniel menarik kerusi untuk Aryana sebelum duduk di depan Aryana. "Thanks."

Aryana memandang ke sekeliling restaurant selepas sahaja mereka memesan makanan. Dia kembali memandang Daniel.

"What?" soal Aryana apabila Daniel ralit memandangnya.

"Terlepas rindu aku kat kau lepas tengok muka kau." kata Daniel. Aryana menjongketkan keningnya.

"Kau tengah buat pickup line ke?"

"No. I really meant it. Even apa yang aku cakap this evening pun. I really meant what I said."

Aryana diam.

"I love you." tutur Daniel. Aryana memandangnya sebelum mengeluh.

"Why? Kenapa kau still sayang aku lepas apa yang aku buat? Aku tinggalkan kau 2 kali. Aku kecewakan kau 2 kali. What do you expect from me now?" tanya Aryana dengan nada yang agak kesal. Daniel senyum.

"Because I believe that you're my destiny." Senang jawapan Daniel. Aryana berkerut dahi.

"Even kau tahu aku ada tunang?"

"He's not your fiance."

Aryana menjelingnya dengan jawapan mudah Daniel. Tidak lama kemudian, pesanan mereka sampai. "Enjoy your meal."

••••••••

Aryana dan Daniel berjalan menyusuri jalan balik ke hotel. Sengaja mereka tidak mengambil teksi ke apa ke. Nak menikmati suasana malam Amsterdam.
"5 months ago, Adam dengan Afit datang jumpa aku. They tell me about what happen 1 years ago." Daniel membuka mulut untuk bercerita sambil kakinya masih melangkah. Aryana memandangnya.

"Kau tahu apa yang aku rasa?" soal Daniel. Aryana hanya diam. "Aku terkilan sebab aku orang yang paling last tahu. How could you keep this secret from me? Kau tahukan, kalau kau bagitau aku pasal ni, we will face this together. Whether it's hard or easy."

"And you know it's hard for me to tell you about this." pantas Aryana bersuara. Daniel memandangnya.

"Do you know that I also have a hard time to accept all of this? My girlfriend is going to fight with someone that is totally dangerous. While me? Kau buat aku nampak lemah bila kau putuskan hubungan kita untuk pastikan aku selamat." Daniel mengeluh. "Kau tahu tak aku mengalami kemurungan for about 3 months? Aku gaduh dengan adik aku and hubungan kitaorang dingin for a year."

Aryana berhenti melangkah. "So now kau nak salahkan aku for what happen?" soalnya tak puas hati. Daniel juga berhenti melangkah dan memandangnya.

"Nope. Tapi aku nak kau bertanggungjawab atas apa yang kau dah buat." kata Daniel sambil melipatkan tangannya di dada. Aryana berkerut dahi.

"What do you mean?"

Daniel menjongketkan keningnya.

"Marry me."

Membulat mata Aryana mendengar permintaan eksklusif Daniel. "Kau gila ke?"

"Aku gilakan kau."

Aryana menggelengkan kepalanya perlahan. "You're totally crazy." kata Aryana sebelum menyambung langkahnya.

"Tengku Aryana Natasha!! I love you!! Marry me!!" Jerit Daniel membuatkan Aryana terkejut. Bibirnya diketap geram apabila melihat beberapa orang awam memandang ke arah mereka.

Lengan Daniel dipukulnya. "Kau ni dah kenapa?! Tak malu ke?!"

"Malu kenapa? I'm telling you the truth. I want you to marry me."

Aryana mendengus geram. "Gila."

••••••••




































Author pun rasa chapter kali ni gila macam Daniel 😂 Kita belum pergi Los Angeles lagi 😂 Tiket dah habis 😂 Tunggu next chapter 😂

Happy Reading 💖

The Angelz's Destiny ✔Where stories live. Discover now