6

9.8K 268 2
                                    

Hari ini adalah hari Rabu. Bella tidak lupa membawa baju sukannya. Bella tiba di sekolah awal. Tepat pukul 7am. Danial menghantar Bella ke sekolah tadi. Danial ada pesan dia akan ambil lambat hari ini "abang ambil lambat sikit hari ni, duduk je dalam sekolah. Nanti bila abang sampai abang masuk cari Bella ye" kata Danial. Kadang-kadang Bella tidak suka abangnya masuk ke dalam sekolahnya, ramai orang berkata-kata, ada juga yang cuba menggoda abangnya, tapi abangnya tidak layan budak sekolah. Bella mengangguk sahaja.

Sedang Bella berjalan pandang bawah, tiba-tiba dia terjatuh terduduk. Bella lihat siapa yang buatnya terjatuh. Lelaki itu memandang belakang. Bella tidak nampak wajah lelaki itu. "Maaf cik, awak terlanggar saya tahu tak?" Tanya Bella. Lelaki itu dengar suara Bella terus berpaling menghadap Bella. Buntang mata Bella lepas lihat siapa lelaki tersebut. "Oh kau. Budak bertuah yang rosakkan phone aku tak reti nak ganti balik and tak reti nak minta maaf" kata Lelaki itu. "Eh saya tak langgar awak. Bukan sebab saya phone awak pecah. Apa yang awak buat kat sini?" Bella mahu kemenangan. 'Dia tak tahu lagi ke?'monolog hati lelaki tersebut, timbul rasa nak mengenakan budak perempuan itu. "Oh so kau sekolah sini ye? How old are you actually. Sebab masa mula mua nampak kau, aku ingat kau ni 22 something?" Balas lelaki itu. Bella mendengus geram. Biadap! "Hello! Am i look to old? Aku ni 17 baru eh! Damn it!" Marah Bella sambil menunding jari di muka lelaki itu. Lelaki itu merentap tangan Bella "language Bella! Kau kena hormat aku! Nanti kau tahu kenapa kau kena hormat aku!" Marah lelaki itu. Dia tahu nama Bella pun kerana name tag. Cadangnya hanya mahu bergurau. Tapi apabila Bella menggunakan bahasa aku-kau dan Bella sudah megangkat jari pada muka dia, dia bengang!  "Whatever! I don't know who you are. So tak payah ajar aku lah" balas Bella sambil merentap tangannya kembali dan berlalu pergi untuk masuk ke dewan

Pengetua ada beritahu tadi pada Hari Sabtu ini akan diadakan Sukan tahunan. Bella mula risau. Bella adalah atlet lompat tinggi dan lari 4kali4 . Jadi dia harus berlatih dari sekarang.

"Bella kau stayback ke petang ni?" Tanya Dahlia . "Ha'ah stayback. Aku nak berlatih kat padang. Nak join?" Tanya Bella. "Aku boleh je teman kau" kata Lin . "Dal?" Lin tanya Dahlia. "Tak boleh lah. Aku ada extra class dengan seniors hehehe" kata Dahlia. Bella mengangguk, dia tahu Dahlia suka dengan belajar bersama seniornya. Rayyan.

"Eh kau bawa baju sukan tak?" Tanya Bella kepada kawang-kawannya. Kedua-duanya mengangguk. Bella senyum. Dia membawa baju sukannya dan menuju ke bilik persalinan untuk menukar baju. Setelah siap, "siapa lah agak agaknya cikgu tu kan?" Tanya Bella. "Don't freez bila kau nampak dia Bel" kata Dahlia. Lin mengangguk suka. "Why should i freez do?" balas Bella pelik. "Dia handosme gila. Aku rasa umur dia dalam 22 or 24 somethings" jelas Dahlia. Bella menggeleng sambil senyum.

Cikgu Suami ku?!Where stories live. Discover now