Part 37

8.6K 194 1
                                    

Bella pulang ke rumah Afiq. Bella masuk ke dalam biliknya bila terdengar bunyi enjin kereta di luar. Sudah pasti itu Afiq. "Assalamualaikum" Afiq memberi salam. Afiq mendaki anak tangga. Dilihat dulu pintu bilik Bella sebelum dia masuk ke dalam bilik dia. "Aku rasa aku tak boleh berkasar dengan Bella. Kesian dia" kata Afiq seorang diri. "Eh apa kau merepek ni? Kesian? Pfftt" sambung Afiq lagi dengan menggelengkan kepala.

Waktu makan malam.
Bella dari balik sekolah tidak keluar keluar dari bilik. Afiq bergerak ke arah pintu bilik Bella. Diketuk pintu itu. "Bella, aku nak keluar makan ni. Jomlah" kata Afiq. Diam. "Bella, aku tahu kau marah. At least makan lah sikit" sambung Afiq lagi. Tak! Bunyi pintu dibuka. Bella keluar dengan seluar jeans baju hoddie. Bella tidak pandang langsung muka Afiq sebaliknya dia terus turun tangga dan keluar rumah. Afiq menahan sabar. Haih! 'Salah kau jugak!' Monolog hati Afiq. Afiq melangkah keluar rumah dan mengunci pintu. Afiq menghidupkan enjin dan keluar dari kawasan rumah. Bella di sebelah hanya diam memandang pemandang di luar tingkap sambil mendengar lagu menggunakan earphone.

Sampai di restoran, Bella memilih tempat duduk. "Spaghetti and Apple juice" Bella membuat pesanan. "Just give me lemon tea" Afiq membuat pesanan juga. "Makan cik?" Tanya pelayan. Afiq menggeleng kepala tanda tak makan. Pelayan itu mengangguk dan berlalu. Bella bermain phone sahaja. Kenudian Bella membuka sebelah earphone nya. "Lagi 2 minggu ada aktiviti perkhemahan can i join it?" Tanya Bella. Afiq mengangkat muka. "I know. Aku ditugaskan jaga budak budak tu sepanjang aktiviti tu" jelas Afiq. "So no problem kalau saya pergi" kata Bella. Afiq mengangguk. Selepas beberapa minit, makanan yang dipesan tiba.

Balik sahaja Bella terus tidur. Penat mungkin. Esok dia mahu sekolah.

Bell melangkah masuk ke dalam sekolah. Mencari kawan-kawannya. Lin dan Dahlia. Sebaik nampak Bella terus mendapatkan kawan kawannya itu. "Morning!" sapa Bella. Lin dan Dahlia berbalas begitu juga. Lin mengeluarkan 3 kertas putih. "Nah satu untuk aku, satu untuk kau, and this yours" kata Lin. Bella kihat kertas yang diberi oleh Lin. Ingatkan apa lah, rupanya borang perkhemahan. Bella mengisi namanya pada borak tersebut. Bella Nadelia binti Ahmad Nadzmi. "Siap! Tinggal sign je" kata Bella. "Last hantar borak esok tau" kata Lin. Bella mengangguk.

Cikgu Suami ku?!Where stories live. Discover now