Part 31

9.1K 221 1
                                    

surat cuti sekolah Bella, telah beri pada guru kelas. Bella terasa dahaga selepas mendaki tangga. "Weh naik sekolah macam naik gunung we!" Jerit Lin. "Ye weh! Jap aku nak stop kat sini. Aku penat" jawab Bella sambil berhenti di hadapan kelasnya, kemudian di melangkah masuk dan terus ke tempat duduknya. Lin dan Dahlia sedang mengeuk air mereka. Bella menyelingkar beg sekolahnya. "Mana air aku ni" bebelnya seorang diri. Lin dan Dahlia jadi pelik terus bertanya. "Kau cari apa?" Tanya Dahlia. "My bottle. It was here just now!" Bella mula panik. Sudah lah dia beli botol air itu di typo. Kedai kegemaran dia. Bukan murah murah! Dahlia dan Lin tolong Bella. "Omg, aku dahaga ni" marah Bella. Lin dan Dahlia saling berpandangan. Kemudian Bella bangun dan tanya rakan sekelasnya, Emy, seorang yang pendiam dan tidak pandai menipu. "Emy, did you see who the last student yang keluar?" . Emy menggeleng dan berkata "cikgu Afiq is the last person. Dia datang tadi nak hantar buku tulis pjk" jelas Emy. "Oh okay thankyou!" . Bella memegang pursenya dan berjalan keluar dari kelas. "Bella nak pergi mana !" Jerit Lin supaya Bella dengar akan kata katanya. "Turun jap beli air!" Begitu juga Bella menjerit supaya Lin dengar apa yang Bella katakan.

Bella turun dan menuju ke mesin air. Dia mengeluarkan satu ringgit dari dalam purse dan membeli air mineral. Kemudian, dia menuju ke stor sukan. Pintu stor diketuk. Tiada cikgu Afiq, sebaliknya cikgu Khuzairi di dalam stor itu. "Ya Bella?" Tanya cikgu Khuzairi. "Cikgu Afiq ada?" Tanya Bella. Belum sempat cikgu Khuzairi menjawab telah ada orang jawab di belakag Bella. "Belakang awak" Afiq berkata. Bella berpusing ke belakang. 'Awak? Oh yelah, ada cikgu lain kan.' Monolog hati Bella. "Boleh saya cakap dengan cikgu sekejap?" Afiq dan cikgu Khuzairi saling berpandangan. Kemudian Afiq mengangguk. Mereka bergerak ke belakang sikit. "Cikgu, ada nampak botol air saya tak?" Tanya Bella. Afiq gelak perlahan dan Bella mengerut dahi. "Kenapa tanya aku?" Tanya Afiq. "Cikgu keluar kelas last kan tadi ? Mana tahu cikgu nampak ke" jelas Bella. Afiq mengangguk kemudian menggeleng kepala tanda tidak tahu. Bella mengeluh kemudian mengucapkan terina kasih dan mahu beredar. Baru beberapa langkah Bella berjalan, Afiq memanggil Bella. "Bella!" Bella berpaling tubuh sambil mengangkat kening. Kenudian Bella merapati Afiq, "penting sangat ke botol air kau tu?" Tanya Afiq. "Penting tak penting masalahnya brand typo tu" jawab Bella. Afiq membulatkan mulutnya. Bella berlalu pergi.

"Ha dah beli air?" Tanya Lin. Bella mengangguk dan mengangkat air mineralnya. "Wah dah separuh!" Kata Dahlia sambil gelak gelak. "Penat seh" jawab Bella sambil gelak sama. Gela gelak juga, botol typo mana?

Cikgu Suami ku?!Where stories live. Discover now