BAB 7: TRAGEDI

4K 216 27
                                    

R A C H E L L A

Seperti biasa, saya duluan bangun. Cikgu Azhar masih tidur. Malas saya kasi bangun. Pelan-pelan saya turun dari katil dan ambil set pakaian lengkap sama tuala. Saya masuk dalam bilik mandi.

Saya kasi turn on itu heater dan buka pakaian saya satu per satu. Sedang siok saya mandi sambil main buih sabun, tiba-tiba itu pintu kena buka.

"Piwittt." Cikgu kenyit mata. Saya cepat-cepat duduk dan cover aset wanita saya.

"Keluar kau!!" Saya jerit.

"Alah buat apa mau malu. Kita mandi la sama-sama." Dia bilang dengan senyuman nakal. Saya jeling dia terus dia angkat kedua-dua tangan dia di udara dan keluar. Pintu kena tutup balik.

Bikin malu ja! Ish dia ni!

Panas muka saya. Merah sudah kali. Bikin malu ja oh.

"Ish!!!"

####

Lepas mandi dan pakai baju, saya masuk dalam bilik balik. Senyum-senyum dia saturang ah. Gila. Dia nampak saya terus pelan-pelan dia berdiri dan mendekati saya.

Dia tarik tangan kanan saya dan peluk saya dari belakang. Dagu dia, di atas kepala saya. Saya berusaha mau buka pautan tangan dia di pinggang saya tapi nda dapat.

"Jap bah." Dia bilang terus dia kasi ketat lagi itu pautan tangan dia. "Sayang tau yang saya ni lelaki kan?"

Aik? Sejak bila dia ni bersayang-sayang bagai. Saya nda jawab soalan dia.

"Saya tau yang sayang tak ready lagi so saya nda akan sentuh sayang lebih dari ni. Saya mau yang sayang ready dan sayang juga mau benda tu." Dia bilang. Dia senyap untuk beberapa saat.

Dia pegang tangan saya dan genggam dengan lembut. Dia kasi baring kepala dia di atas bahu kanan saya dan berpaling ke arah muka saya. Dia senyum.

"Tapi lepas nampak benda tadi... saya nda rasa yang saya dapat kontrol diri saya depan sayang lagi lepas ni. Kalau boleh saya mau claim sayang sebagai milik saya sekarang juga." Dia kiss pipi saya. Pelukan dia kasi lerai.

"Saya akan tahan diri. Sayang cepat-cepat terima saya okay?"

Anduuu itu suara bah. Sweet betul. Saya boleh tau yang tu ikhlas dari hati dia. Saya rasa bersalah pula. Dia pg ambil tuala dia dan masuk dalam bilik mandi.

####

Kami di cafeteria sekarang. Dia leka main hp. Saya tukar baju balik, pg pakaian yang sesuai untuk meluncur papan. Agak seksi juga la.

"Sayang."

Saya tengok dia. "Apa?"

"Apa plan sayang lepas SPM?" Dia soal. Aik tiba-tiba ja dia ni. Saya geleng kepala.

"Tiada juga. Kenapa?"

"Masuk tingkatan 6 la. Saya takut kalau sayang sekolah jauh-jauh, nanti ada orang cuba rampas sayang." Dia bilang terus kasi muncung itu bibir. Edei dogo.

"Tengoklah dulu." Saya bilang.

"Janji dulu bah." Dia paksa saya berjanji untuk sambung sekolah di form 6. Eee dari dulu bulat hati sudah saya nda mau sambung di Tingkatan 6. Stress tahap dewa baitu sana. Senior Tingkatan 6 yang kasi tau.

"Nda mau." Saya bilang. Hampa gila wajah dia. Comel pula gitu.

Nda lama lepas tu order kami sampai. Kami sarapan sama-sama. Lepas sarapan dia suruh saya tunggu di cafeteria sebab ada dia lupa di bilik.

Terpaksa menunggu.

"Cu..."

Saya berpaling ke arah tu orang tua. Macam ni nenek di lingkungan umur 79 tahun sudah. Dia senyum.

Cikgu Math Husband Aku✔Where stories live. Discover now