FINAL 1.0

3.6K 192 24
                                    

FINAL 1.0

R A C H E L L A

Sebelum majlis mula, saya sempat tolong ambil gambar saya. Lepas tu saya send sama si Azhar.

Majlis dinner bermula jam 7:30 malam

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Majlis dinner bermula jam 7:30 malam. Saya dan beberapa pelajar lain awal sampai sebab petugas masa dinner ni. Kami juga dapat meja VIP hehehe.

Semasa ucapan perasmian, saya capai telefon saya dan mesej si Liana. Saya mau tanya sama ada si Azhar sudah makan ka belum.

Dingdong!

From: Kak Lia
Yep. Dia dah makan. Jangan risau! 😉

Saya simpan balik hp saya. Tiba-tiba partner MC saya si Henzie cubit tangan saya. Saya tengok dia.

"Mau habis sudah ucapan." Dia bisik. Cepat-cepat saya ambil microphone. Selepas acara kena rasmi, terus saya mula bercakap.

"Tuan Gains diminta untuk bertahan sebentar di atas pentas. Majlis menjemput Yang Berusaha Tuan Haji Ahmad untuk menyampaikan sedikit penghargaan kepada perasmi." Saya bilang terus saya bagi signal sama photographer untuk ambil posisi. "Penghargaan yang kami sediakan mungkin tidak mewah tapi penghargaan ini ikhlas dari hati."

Pengetua terus bersalaman dengan perasmi dan bagi dia itu penghargaan. Diorang dua pandang ke arah photographer dan senyum.

"Mari kita berikan tepukan yang gemuruh kepada perasmi kita. Tuan, puan dan para hadirin sekalian, dijemput untuk menikmati jamuan yang disediakan di meja anda." Si Henzie bilang. Di tangan dia ada manuskrip MC. Para pekerja katering yang pihak sekolah sewa, mulakan tugas diorang. Saya lapar nampak makanan diorang. Sedap!

"Mohon para hadirin untuk bertahan sehingga ke hujung majlis kerana terdapat beberapa acara menarik seperti cabutan nama bertuah dan acara misteri." Saya bilang. Entah kenapa si Henzie senyum-senyum dengar saya sebut itu acara misteri. Saya pandang ke arah dia. Terus soal kenapa? Dia geleng ja kepala.

"Kita masuk ke acara santai yang pertama iaitu acara persembahan nyanyian." Saya sebut nama pelajar yang pertama untuk buat persembahan. Masa persembahan tu, saya nampak pelajar yang bertugas di P.A System sibuk betul tapi bila saya check, dia kasi sorok. Boleh-boleh dia kasi 'shuu' saya ah.

  - skip -

Kemuncak majlis menghampiri sudah. Tinggal acara misteri lagi. Bila sampai part ni, Cikgu Mun ambil alih. Dia suruh saya dan Henzie pg duduk di meja kami. Tanpa bantahan, kami menurut saja arahan dia.

"Okay! Jam sudah menunjukkan jam 11:46 malam. Kita sudah berada di kemuncak majlis. Acara ini sebenarnya dibuat khas untuk dua insan istimewa. Kamu tau ka siapa?" Cikgu Mun soal. Semua murid jerit tidak serentak. Saya pun tertanya-tanya. Apa acara misteri tu?

Tiba-tiba satu video kena pancar dari pemancar LCD. Tajuk video tu, 'Buat Isteriku Tersayang'. Sweetnya tajuk.

"Sebelum tu kita nikmati dulu video istimewa ni." Cikgu bilang. Dia tengok pg arah saya terus kenyit mata. Terus saya hairan ni. Video mula dimainkan. Dengan berlatarkan instrumental A Thousand Year - Christina Perri.

Cikgu Math Husband Aku✔Donde viven las historias. Descúbrelo ahora