BAB 10: GREY?

4.5K 233 51
                                    

A Z H A R

"Yakin mau teruskan?" Dr Mikhael soal si Rachella. Si Rachella angguk kepala. Dia memang betul-betul nervous. Saya mau pegang tangan dia, tapi Dr bilang bahaya.

Si Rachella tengok saya. Saya senyum lembut dan angguk kepala. Dia tengok balik si Dr Mikhael. Doktor kasi keluar hp dia.

"Kita akan buat benda ni macam dulu la. Kita akan gunakan lagu Hide and Seek sebagai trigger kau." Lagu tu kena play. Dalam banyak-banyak lagu, ini juga yang dipilih. Si Rachella fokus sama doktor.

Ding Dong
I know you can hear me
Open up the door
I only wanna play a little

"Bila kau dengar lagu ni, kau akan sedar dari hinopsis ni. Pelan-pelan kau akan masuk ke dalam memori kau." Dr Mikhael kasi stop tu lagu. Mata si Rachella pelan-pelan tertutup.

"Di mana kau sekarang?" Dr Mikhael soal dia.

"Di studio." Si Rachella jawab. Dr Mikhael angguk kepala dia.

"Apa yang sedang kamu buat?" Dia soal lagi.

"Kami sedang buat sesi penggambaran untuk produk Kiddo's."

Tiba-tiba Rachella bernafas dengan laju. Peluh mula membasahi dahi dia. Kepala dia bergoyang ke kiri dan kanan.

"Chel, bertenang. Apa yang berlaku?"

"Dia di sini. Dia membelakangi saya."

Dr Mikhael ambil buku nota dia dan selak pg muka surat yang masih kosong. Pen sudah tersedia di tangan kiri dan dia sudah bersedia untuk mencatat.

"Macam mana keadaan fizikal dia." Dr Mikhael arah dia.

"Hoodie merah... jeans... kasut dia merah. Ada sesuatu di tangan ki-" Si Rachella tiba-tiba terkejut. Badan dia memang menggelatar habis sudah. Peluh banyak keluar. "Dia nampak saya!" Rachella tunduk kepala seolah-olah mau menyorok.

"Chel, jangan risau. Dia nda dapat cederakan kau. Now, tengok dan perhati muka dia." Dr Mikhael cuba arah dia tapi dia menggeleng kepala. Dia mula menangis teresak-esak.

"Lari!! Jangan dekat!!!" Si Rachella menjerit. Kaki dia menendang-nendang macam ada benda di depan dia. Patut doktor suruh saya jauh sikit. "LARI!!!"

"Rachella! Dia nda akan dapat cederakan kau! Pandang wajah dia!" Dr Mikhael mula kasi tinggi suara. Tapi Rachella macam nda dengar sudah. Dia menjerit dan menendang nda tentu arah.

"Lepas! Kasi lepas saya!!! Ahhh!!! Sakit!!"

Hancur hati saya nampak si Rachella macam ni. Saya berpaling ke arah doktor.

"Dok, tiada cara lain ka?" Saya soal dia. Saya betul-betul nda sanggup tengok si Rachella macam ni. Dr Mikhael geleng kepala. Tiba-tiba si Rachella jadi senyap. Dia langsung nda bergerak. Kepala dia bertunduk.

"Chel? Rachella?" Dr Mikhael panggil dia tapi tiada respon. Dia cepat-cepat kasi main itu lagu Hide and Seek semula. "Dalam kiraan tiga kau akan sedar dari hinopsis ni. 1! 2! 3!"

Si Rachella terus sedar. Dia pandang sekeliling dia. Air mata masih mengalir. Saya pandang doktor, dia angguk kepala.

Saya lari mendapatkan Rachella. Saya peluk dia erat-erat.

"Saya takut." Dia bilang. Saya usap belakang dia.

"Saya di sini. Sayang jangan takut. Semua itu dalam memori sayang saja." Saya bilang dalam nada suara yang lembut. Dr Mikhael mengeluh.

"Nampak macam kita nda ada progress dari yang dulu ni." Dr Mikhael bilang. Saya kasi lerai pelukan saya.

"Saya minta maaf." Si Rachella tiba-tiba minta maaf. Dr Mikhael pandang dia dengan wajah yang hairan.

Cikgu Math Husband Aku✔Where stories live. Discover now