BAB 13 : AMNESIA

3.8K 201 27
                                    

Hello! Sebelum kamu baca, saya tukar nama teammate si Liana dari Hezron pg Luciel ah😂

L I A N A

"Unknown, what do you think?" Saya soal Ray, adik kembar si Luciel. Ray dan Luciel terpisah waktu kecil. Ray membesar di America, Luciel di Korea tapi pindah di Malaysia atas arahan HQ masa umur dia 16 tahun. Sebab tu lancar Bahasa Melayu dia. Unknown tengok saya dengan muka tiada feeling.

"I think... I want to go home. I don't  get pay enough to do this." Dia bilang dengan muka blank.

"Come on!"

"Whoever this red and grey shitty head is, they are careless. Sooner or later Alpha can track them." Dia bilang terus dia kasi keluar hp dia. Selang beberapa saat kemudian saya dengar music background mobile legend. "I should have hack more diamonds."

Saya tampar dahi saya dan berpaling ke arah si Azhar. Saya harap Luciel dapat kesan dua orang lahanat tu!

"Relax. Worrying will make you more old. Enough with that wrinkles on your face, you don't want more of it."

Boleh ka saya tembak teammate saya sendiri? Dia ni kan.

****

R A C H E L L A

Saya tengok kawan-kawan si Lia. Saturang main game di hp yang satu lagi makan. Boleh harap ka diorang ni?

"Kenapa? Ada masalah?" Si Jellyfish tengok saya untuk beberapa saat sebelum kasi alih balik pandangan dia di skrin hp.

"Nope. Kamu sebenarnya apa? Polis or askar?" Saya soal. Si Peanut berhenti makan keropok dan tengok saya. Dia senyum lembut.

"We don't work for that shit team of government." Dia bilang. Saya jadi lebih hairan. Dia mengeluh.

"Nevermind." Dia sambung balik makan. Pelik bah diorang ni. Ish! Saya cuba untuk tidur tapi nda dapat. Di mana si Azhar? Bila saya boleh jumpa dia? Hati saya jadi sakit. Saya mau nangis tapi saya tahan saja.

***

L I A N A

"Do you think he will let us go?" Saya soal si Unknown. Sebenarnya si Azhar nda tau apa kerja sebenar saya. Yang dia tau saya ni model konon. Padahal saya ni agent untuk salah satu organisasi gelap di Korea. Saya masuk dalam team ni pun atas sebab tertentu.

"When we are dead then ofcourse he will let us go. Why with that sudden question? You should be grateful that our team are free to go anywhere." Dia jawab tapi pandangan dia masih melekat di skrin telefon.

You have slain an enemy!

Double kill!

Triple kill!

Maniac!

You have been slain.

"Son of a bit*h!" Dia teriak di skrin hp dia. Stress gila main mobile legend. Adeh! Sejak dia bebas dari genggaman orang tu, tiba-tiba dia jadi gamers tegar ni. "Say, have you decided?"

"What?"

Dia tengok saya terus mengeluh. Dia alihkan balik pandangan dia pg arah skrin hp dia. Saya tahu apa maksud dia. Sebenarnya dia dengan Alpha confess cinta sama saya dulu. Sekarang saya kena pilih antara diorang dua! Ah! Susah kalau kembar ni!

***

H A N I D

"Apa maksud kau?!" Saya soal si Dr. Mikhael.

"Mint Eye agent team dari Korea guard diorang. Jadi agak susah.. eh no. Mustahil untuk orang kita tembus masuk." Dia jawab dengan muka serius. Walaupun begitu, saya masih dapat baca kerisauan di raut wajah dia tapi nda ketara.

Cikgu Math Husband Aku✔Where stories live. Discover now