BAB 11 : KEJUTAN

3.9K 239 41
                                    

R A C H E L L A

"Tolong... stop." Saya cuba merayu. Badan saya dipenuhi luka baru. Baju saya dipenuhi darah baru. Saya tengok wajah dia.

"Kau memang layak diperlakukan macam ni!" Dia sepak lagi saya. Saya termuntah darah. Saya hanya mampu mengerang kesakitan. Dia mendekati saya dan terus tarik rambut saya.

"Sebab kau! Mama saya bunuh diri! Sebab kau juga la keluarga saya hampir merempat!!" Dia jerit. Dia pijak bahu saya. Satu gelombang kesakitan menyerang badan saya.

"Mustahil kau ingat. Sebab kau ni jenis yang tidak sedar diri!!"

"Saya nda tau apa benda yang kau cakap ni." Saya bilang dengan suara yang lemah. Saya betul-betul nda tau kenapa dia benci saya. Pelan-pelan tangan dia mencapai topeng yang dia pakai dan buka tu topeng.

Dunia bagaikan berhenti berputar saat mata kami bertentang. Satu senyuman sinis terbentuk di bibir dia. Lidah saya keluh untuk berkata-kata.

"Sekarang kau ingat? Perlu ka kau jadi mengong macam ni." Dia berdiri balik dan pakai itu topeng. Dia berlalu pergi meninggalkan saya.

Dup... dup... dup... dup...

Degupan jantung saya yang perlahan mampu saya dengar. Nafas yang tersekat-sekat keluar dari mulut saya yang berbibir kering. Kenapa saya nda perasan selama ni?

Oh no. Macam mana dengan cikgu?

Dengan saki baki tenaga yang saya ada, saya cuba berdiri. Tapi gagal. Saya tengok sekeliling dan cuba cari jalan keluar. Tapi tiada. Tingkap tinggi sangat.

Air mata hangat saya mengalir lagi. Saya rasa macam mau give up tapi ada sesuatu yang tahan saya. Cincin kahwin di jari saya cium.

Az, cepat sikit. Saya nda tahan sudah.

####

A Z H A R

Macam boleh naik gila oh! Selagi tiada berita tentang si Rachella, selagi tu saya nda tenang. Mama dia cuba kasi tenang saya tapi saya nda dapat.

"Az, yakin dan percaya yang dia akan selamat. Dia pernah lalui semua ni. Dia kuat." Mama dia bilang. Saya tengok dia dan terus saya mengeluh. Saya duduk di sofa sebelah dia dan menangis. Dia peluk saya.

Tiba-tiba ada satu benda muncul di otak saya. Saya berdiri dan lari pg pejabat dan cari benda tu. Argh! Mana pula! Mama dia muncul.

"Apa yang kau cari ni?" Dia soal. Saya nda menjawab. Serabut kepala!

1 jam lebih lepas tu barulah saya jumpa itu pendrive. Punyalah! Saya ambil komputer riba saya dan turn on. Lama betul mau terpasang ni!

Terpasang ja terus saya kasi masuk password dan insert itu pendrive di lubang usb. Saya check. Ada satu file atas nama si Rachella dan ada password.

"Pendrive si Ella? Satu ja password dia selalu tu. Eja nama dia terbalik, warna kegemaran dan windows10." Mama dia bilang. Saya cepat-cepat taip.

Allehcarkinpwindows10

Terus terbuka itu fail. Ada banyak gambar di dalam. Semua gambar bapa saya! Saya skrol sampai bawah. Ada file audio yang bertajuk, KEBENARAN.

Saya berpaling ke arah mama dia. Mama dia angguk. Saya double klik itu file audio.

"Jadi kau yang bunuh keluarga tu?" Ada satu suara yang sangat dalam bertanya.

"Ya." Saya dengar mama si Rachella terkejut mendengar suara tu.

"Siapa suruh. Bersyukurlah ada juga anak dia masih hidup. Siapa nama dia tu. Azhar?"

Adakah ni pembunuh family saya yang terlepas selama ni? Saya makin curious.

Cikgu Math Husband Aku✔Where stories live. Discover now