Part 2

18.4K 711 76
                                    

Tudung ku dibuka dan menampakkan rambut panjang ku.  Aku tak dapat menolak dia sebab aku perempuan . Kudrat seorang perempuan tu lemah berbandingkan seorang lelaki terutama kalau lelaki psycho. Aku merasa adam yang menggigit leher ku . Aku hanya mampu menangis sambil meronta tapi sekali lagi aku di tampar dan membuat kesedaran ku makin berkurangan  . Tiba- tiba....

Klakk

Bunyi pintu dibuka dari luar dan boleh ku dengar adam mencarut . Belum betah selepas tu kedengaran suara perempuan menjerit . Adam pun ditangkap oleh seorang cikgu lelaki dan dengan keadaan separuh sedar , aku ditolong mak cik cleaner . Selepas tu , semuanya gelap.

Perlahan- lahan aku membuka mata dan membiasakan mata ku dengan silau yang dikeluarkan oleh lampu.
Perasaan pertama yang aku rasa ialah sakit . Pertama , sakit hati kat adam . Kedua, sakit pipi dan boleh ku rasa mata ku bengkak sebab menangis. Selain tu aku merasa bibir ku pecah bekas di tampar oleh adam dengan kuat.

Klakk

'Alhamdulilah , hana kau dah sedar.  Kau rasa dah ok ke?' Kata mia yang baru masuk ke dalam bilik rawatan ku . 'Aku ok tapi boleh bagi aku air tak . Aku haus.' Kata ku dengan perlahan . Aku terus menyambut gelas berisi air yang di hulurkan oleh mia. 'Thanks' ucap ku dan di balas anggukan olehnya.

'Mia , aku kat mana? Berapa hari aku tak sedarkan diri?' Tanya ku bertubi tubi . 'Kau kat hospital dan kau tak sedarkan diri selama 2 hari .' Jawabnya. 'Adam macam mana?' Tanya ku lagi. 'Apa kau ni?!! Lepas dia buat kau macam ni , kau masih tanya pasal dia.' Kata mia dengan marah . 'Aku tanya je . Lagipun aku dah maafkan dia tapi aku still trauma sikit.' Kata ku dengan senyuman manis. 'Haih . Hana kau ni baik sangat sebab tu dia buat kau macam ni .' Katanya .

Aku hanya menggelengkan kepala tanda apa yang ia katakan salah . Adam bukan lelaki yang suka ambil kesempatan dia cuma terlalu obsess kat aku . 'Kau salah, dia bukan ambil kesempatan tapi dia obsess kat aku . Dia confess kat aku masatu sebab tu perangai psycho dia dtg balik.' Jelasku. 'WHAT!!PSYCHO?!'kata mia dengan riaksi terkejut . 'Memang patut lah  dia kena suruh pindah luar negeri oleh ibu bapa dia. Huh.' Kata mia dan sekarang aku pulak terkejut . Aku tak tau kenapa aku tiba tiba sebak dan merasa kehilangan . Tak mungkin aku suka adam . Aku menghiraukan perasaan tu dan kembali berehat aka tidur.

**end of flashback**

Sejak hari tu aku tak pernah langsung  terjumpa dengan adam . Aku tak pernah lagi berhubungan dengan dia sehingga hari ni . Hari yang aku terlanggar dia . Hari yang membuat aku berhubungan dengannya semula. Aku harap sangat dia berubah sebab tanpa aku sedar sejak dia pergi dari hidup aku , aku rasa hilang . Hilang kerana aku cintakan dia tapi sebab ego dan kecewa , aku coba move on . Sedaya upaya aku coba tapi still takleh move on.  Kuat sungguh pengaruh adam pada diriku .

Tanpa sedar waktu dah nak asar . So,aku solat asar dan melakukan kegiatan ku yang terbengkalai tadi aka watching the tv.😏

Keesokkan hari nya

Hari ni aku memakai blouse grey yang panjang nya atas lutut , seluar jean putih dan tudung yang senada dengan warna seluar ku. Kasut pulak aku pakai kasut wedges yang tak tinggi sangat . Disebabkan aku pendek so terpaksa pakai wedges.

Setelah siap menilik badan di cermin aku terus ke pejabat. Kerja aku jadi PA CEO. Alhamdulilah , berkat ketekunan aku belajar ,aku boleh dapat kedudukan PA ni.

Sesampainya di pejabat, aku melihat semua orang belum datang dan aku terus je lah duduk kat tempat aku . Aku melihat jam tanganku , 'eh bukan sepatutnya pekerja pekerja dah sampai ke?' Kata ku sendirian . Secara tidak sengaja aku terlihat memo yang bertulis 'Tolong datang ke bilik mesyuarat . Kita nak sambut ceo baru.' Dengan cepat aku berlari ke bilik mesyuarat . Nasib dekat .

Bila aku nak masuk , aku terlanggar orang dan aku terus meminta maaf . Disebabkab bilik mesyuarat tu lutsinar so aku dapat nampak muka pekerja pekerja ketakutan. Bila aku pusing belakang aku melihat adam syafiq . Aku terkejut dan tanpa aba aba dia terus memelukku . Aku terus melepaskan pelukan tersebut.

'Apa awak buat ni?!' Kata ku marah.
'Sayang saya rindu awak , selama 5 tahun awak tahu tak . Saya tak dapat lupakan awak dan saya terseksa sebab rindukn awak.' Luah nya . 'Adam,saya kat pejabat sekarang . Nanti nanti je kita sembang .' Aku berkata begitu untuk mengelak dari dia.aku terus masuk ke bilik mesyuarat dan duduk di tempatku. 

Ya, benar selama lima tahun dia tinggalkan aku . Sekarang umur aku 23 tahun , muda? Ya aku still muda. Kenapa aku dapat kerja PA ? Mungkin sebab aku ada diploma dan degree.

Aku melihat pekerja berbisik bisik. Kenapa ni? Takkan sebab aku kot. Aku melihat pekerja terus diam dan bediri . Aku pun ikut je dan aku melihat orang yang duduk di kerusi CEO tu dengan terkejut. Ya Allah jgn kata yang adam ni CEO syarikat ni .

'Good morning everyone . Im the new CEO in this company . So , i hope that u guys will do your work better and also saya tak nak ada pekerja yang malas dan melengah lengahkan kerja.  Faham?.' Kata tegas yang keluar dari mulut adam.  Para pekerja hanya mengangguk termasuk aku. 'Sila bersurai tapi raihanah rianah please stay cause i have something to talk about.' Katanya lagi dengan tegas dan dingin .

Huh

Masak lah kau hari ni hana . Terpaksa kau hadap muka adam tiap tiap hari .

'Ya, ada apa?' Tanyaku dingin terus setelah pekerja keluar. 'Kenapa awak dingin dengan saya dan cuba elakkan diri dri saya?' Tanyanya. 'Sebab perkara tu saya jadi macam ni . Awak cedera kan saya dan cuba rogol saya adam ?! Awak tak rasa bersalah kat saya langsung ke?! Tolonglah saya datang nak kerja jadi jgn hubung kaitkan dengan hal peribadi . 'Kata ku dengan marah tapi masih dengan suara perlahan . 'Sayang please , forgive me . Saya buat macamtu sebab saya cintakan awak . Saya psycho dan saya tak dapat kawal emosi masa tu tapi sekarang saya dah ok.' Rayu adam . 'Dont call me sayang. Adam awak buat saya kecewa dan saya nak jujur dengan awak yang saya cintakan awak tapi disebabkan haritu mungkin saya dah tawar hati dekat  awak.' Kata ku dan terus beredar dari situ.  Bila aku nak buka pintu , aku dapat menangkap bait perkataan adam , 'Kalau macamtu saya akan buat awak jatuh cinta dengan saya walaupun dengan terpaksa ' dan aku terus keluar dan menyambung pekerjaan ku.

It 1040 words . Author harap readers enjoy baca . Kalau bosan sila comment author akan berusaha untuk membuat part seterusnya seronok untuk dibaca dri part ni.

Salam hangat dari saya kookie3003
Jgn lupa vote .😙

Psycho Onde histórias criam vida. Descubra agora