epilog (part30)

9.3K 269 31
                                    

5 tahun kemudian

Terlihat dua orang kanak-kanak lelaki sedang berlari menuju seorang perempuan. Perempuan itu mendekap mereka.

"Dah puas main?" Tanyanya kepada kanak kanak lelaki itu yang terlihat letih kerana lepas bermain. "Mommy, im tired." Kata salah seorang daripada kanak lelaki itu. "Eleh, adik lagi letih sebab kejar abang Farish dari tadi." Kata Firash dan Farish terus ketawa. "Padan muka." Kata Farish. "Dah jom balik, esok sekolahkan." Jawabnya Hanah.

Ya perempuan itu ialah Hanah dan farish dan firash ialah anaknya dengan adam. Hanah mendapat anak kembar mungkin sebab adam juga mempunyai kembar. Faktor genetik.

Hanah pov

Aku termenung sebentar sebelum namaku dipanggil oleh seseorang. Anak anak aku yang panggil, ni mesti sebab mereka lapar.

"Mama, firash dengan abang lapar." Rengek firash dan betul tekaanku. Aku hanya menggeleng dan menuju ke meja makan. "Jom makan, mama dah sediakan makanan ni. Firash baca doa sebelum makan tapi sebelum tu pergi basuh tangan." Kataku panjang lebar dan mereka hanya menurut.

Selepas makan, aku duduk di ruang tamu melihat drama korea dan sambil mengawas anak anak aku membuat kerja rumah. "Homework dah siapke? Kalau dah jom pergi tidur. Sekarang dah lewat." Kataku dan mereka membalas dengan anggukkan.

Aku menidurkan anakku dan selepas itu masuk ke bilik tidurku. Aku membaringkan badan di atas katil sambil mengusap ruang di sebelahku yang kosong. Aku mengeluh dan air mata mengalir daripada mataku.

Aku rindu adam.

Kleek

Pintu bilik dibuka dan aku terus bangun dari baringan. Aku menyalam tangannya dan mendekap tubuh lelaki itu.

Lelaki.

"Abang dah makan? Kalau belum hanah panaskan lauk." Tanyaku sambil menolongnya membuka kot.
"Tak payahlah sayang, kesian dekat kandungan sayang tu dah 9 bulan dan nak tunggu hari lagi. Lagipun abang dah makan tadi." Balasnya dan aku tersenyum.

Dia mengusap perutku yang membuncit. Manakala aku menilik wajah yang aku rindu dalam setiap malam dan tidurku. Dia adalah adam syafiq.

Tiba-tiba aku terfikir ingin membuat prank. "Abang?! Abang, perut sayang sakit." Lakonku dan adam terus menggelabah. Yelah, yang bawa twin ke hospital dulu ialah abang xav. "Hah?! Nak terberanak dah ke. Jom!" Balasnya dan ingin mengangkat badanku.

"Hahahhaaha. Apalah abang ni sayang gurau je." Ujarku dengan sisa tawa. Mukanya berubah kerug dan rasa bersalah bertandang. "Sanggupkn buat macamtu kat abang tahulah dulu xavier yang bawa sayang dengan twin ke hospital." Dah, adam ungkit cerita lama. "Alah,sorrylah abang. Sayang gurau je. Abang janganlh terasa." Pujukku tapi adam berura ura ingin masuk ke bilik mandi.

Tiba-tiba perut aku sakit,aku coba memaut tangan adam. "Abang sakit..." ujarku kesakitan. "Dahlh syg,tak lawak tau." Balasnya sambil menghadap aku. "ADAM SYAFIQ! Saya nak terberanak. Air ketuban dah pecah." Marahku sambil menyeka peluh. Adam terus menggelabah dan mengangkatku ke dalam kereta.

"Twin macam mna?" Tanyaku walaupun sedang menahan sakit. "Nanti abang call mika untul ambil twin." Balasnya dan aku mengangguk.
Sesampainya di hospital,aku terus masuk ke dalam bilik bersalin dan beberapa minit kemudian adam masuk. Aku sedaya upaya meneran sehingga suara tangisan bayi terdengar. Lega tapi perutku kembali sakit dan aku meneran lagi. Alhamdulilah twin tapi masalahnya perut aku still sakit. Aku meneran lagi dan suara bayi terdengar jelas.

Triple twin.

Keesokkan harinya

Aku membuka mata, semua keluargaku berkumpul dan memelukku. "Padu siak kau eh adam. Dah ada twin, ni triple lagi. Fuhh." Usik xavier dan adam apalagi kembang kempis hidung dia. Adam menuju kearahku dan membawa dua bayi dalam gendongannya dan bayi lagi satu dalam gendongan mika.

"Abang dah bagi nama?" Tanyaku dan dibalas dengan gelengan. "Abang tunggu sayang bangun." Jawabnya, aku merasa terharu. "Sayang nak bagi nama anak yang keempat arieff naufal, anak yang kelima dan keenam abanglah bagi nama." Kataku, "kalau macam tu nama anak yang kelima kita ialah Akid naufal dan anak keenam ialah Alif naufal." Ujarnya dan aku hanya mengangguk.

Aku bahagia sekarang tanpa gangguan. Tentang zara, dia dah meninggal disebabkan dia ingin membalas dendam tapi rancangannya memakan dirinya sendiri. Walaupun begitu kehidupan aku dan adam dalam kesengsaraan selama 3 tahun setengah. Terima kasih kepadanya juga kerana dia hubungan aku dan adam semakin erat selepas kejadian itu.

Anak zara pula selamat dan tinggal bersama aku dan adam. Walaupun anak zara tapi still dia anak adam dan aku menganggapnya sebagai anak kandungku. Hanya saja kemarin dia bersama dengan mama dan papa. Mesti korang tertanya siapa anak ketiga aku dan adam. Dia adalah matin walaupun dia lahir bukan dalam rahimku still dia anakku. Mika pula dah berkahwin dengan gadis pilihannya begitu juga xavier.

"Mama!" Aku tersedar daripada lamunan dan melihat anak zara iaitu matin sedang duduk dipangkuanku. "Matin, mama belum sihat lagi." Ujar farish. "Abg rish jeleslh tu." Aku hanya senyum dan memeluk tubuh matin.
"Dah jangan gaduh. Matin let mommy rest ok." Pujuk adam dan dia menurut.

'Semoga kebahagiaan ini kekal selamanya.' Batinku.

Tamat

782 words

Ni betul betul tamat tau. Part yang lepas tu cuma testing je. Sorry eh.

Btw enjoy this story guys and dont forget to vote. Uwaah rasa sedih pulak bila cerita psycho ni habis.😭

Lastly,author bercadang nak buat satu lagi cerita iaitu love for jeon jungkook. Karakter dalam cerita lfjjk ni ada muncul dalam bab 13 dan 14 kalau tak silap iaitu iris and taufiq adzriq. Sila comment kalau korang nak author buat cerita ni tapi kalau korang tak comment pun author tetap akan buat.😂

Cuma author nak korang sokong cerita tu macam korang sokong cerita ni walaupun wataknya adalah kumpulan bts.😅

So,that it from me

Kookie3003🌌

Psycho Where stories live. Discover now