part 13

8.1K 310 14
                                    

Terlihat seorang gadis sedang duduk termenung di depan tasik dan gadis itu ialah Hanah.

Hanah pov

Setelah kejadian aku dirogol oleh adam , aku memakai semula baju yang aku gunakan sebelum itu . Baju tersebut lusuh dan berkeradut begitu juga dengan tudungku . Selepas itu aku lari ke sini , tasik dekat rumah kitaorang dan Adam? Dia takda kat ruangan tu bila aku membuka mata . Sadis bukan? Dah buat aku macam ni , aku fikir dia akan minta maaf tapi lain pulak jadinya. Dia tak hiraukan aku . Huh tinggi betul ego dia .

Bahu ku ditepuk oleh seseorang . Aku melihat gerangan orang yang menepuk bahuku .

"Assalammualaikum hanah . Hanah apa khabar?" Tanyanya ,"Walaikumsalam iris . Alhamdulilah sihat ." Balasku terkejut sambil memeluk iris . Iris ni salah seorang sahabat aku kat universiti , dah setahun aku tak jumpa dia . Ya Allah rindunya . "Alhamdulilah , kau buat apa kat sini?" Soalnya lagi dan serta merta air mata ku mengalir . "Hanah? Ya Allah kenapa ni? Kau ada masalah ke?" Soalan bertubi tubi datang dri iris apabila aku memeluknya kuat . "Iris , aku dah jumpa dia . Aku kahwin dengan dia , kau tahukan tu siapa." Balasku , "kau jumpa dan kahwin dengan adam syafiq ?" Ujarnya dan aku mengangguk. "Alhamdulilah ertinya korang ada jodoh tapi kenapa kau nangis ni?" Katanya bingung, "kau tahukan dia psycho . Aku bercakap dengan kashaf je tadi pasal majlis pertunangan . Dia cemburu lepastu aku kena seksa dan dia rogol aku . "Curhat ku dengan tangisan . "Astaghfirullahalazim , Hanah banyakkan bersabar tau . Ni semua dugaan dalam perkahwinan ." Nasihat iris sambil memelukku erat.

"Macam mana dengan life kau? Aku rindu kau lah iris . "Soalku sambil menyeka air mata dan mengubah topik untuk menghilangkan rasa sedih . "Alhamdulilah setakat ni ok je . Aku pon dah kahwin dan aku pon rindu kau jugak ." Jawabnya , "btw kau buat apa kat sini ? Siapa lelaki bertuah tu" Tanyaku bertubi tubi . Seketika rasa sedih bertukar kepada gembira.
"Aku kahwin dengan Taufiq Adzriq. Baru 5 bulan dan sekarang aku pregnant 3 month . Aku tinggal dekat kawasan ni jugak. "Jawabnya bahagia , "Taufiq Adzriq? Hmm tak pernah dengar tapi tahniah tau . Aku tak tahu pulak kau tinggal kat kawasan ni jugak.  Btw perkahwinan aku pula baru nak seminggu " Kataku . Kami berbual hingga hari dah nak asar dan kami jugak bertukar no fon kerana sudah lama tak in touch . Selepas itu aku dan iris pon membawa haluan masing masing .

Aku balik ke rumah dan korang faham lah ya mandi apa.. Lepastu aku  bersiap untuk meeting bersama adam dengan dato samsul pukul 6 nanti. Selepas bersiap aku pon pergi pejabat dan aku nampak adam memeluk seorang perempuan . 'Ya Allah , kuatkanlah diri hamba . Hamba tahu ini semua cabaran yang engkau berikan terhadap hamba . 'Doaku di dalam hati .

Aku melintas mereka berdua dan aku melihat raut muka adam yang terkejut melihatku . Aku memberikan raut wajah yang kosong tapi dalam hati hanya Allah yang tahu macam mana sakitnya hati aku ni.  Aku merasa muak berada lama disitu pun pergi ke meja ku menyambung kerja yang terbiar dari tadi . Manakala adam , dia hanya membiarkan aku pergi begitu saja tanpa menjelaskn apa apa membuatkan hatiku semakin bertambah remuk. 'Adam , tinggi betul ego kau .' Kataku dlm hati.

"Ehem. Masuk ruangan aku sekarang ." Arah adam, aku masuk ke dalam ruangannya dan bertapa bencinya aku kerana terbayang apa yang dia lakukan kepadaku tadi tapi kerana professional aku harus ketepikan semua itu .

"Tadi tu bukan macam apa yang kau fikirkan . Dia jatuh dan aku cuma tolong je." Terangnya dan aku hanya mengangguk . "Ni kad undangan yang kashaf bagi kat aku tadi dan jangan lupa nanti meeting dengan dato samsul . "Kataku ,  terlihat jelas akan wajah terkejut adam tentang apa yang aku katakan dan aku hanya tersenyum nipis dan terus keluar ruangan .

Adam pov

Setelah apa yang aku lakukan kat hanah membuatkan aku malu. Aku malu sebab tak dapat kawal nafsu dan amarahku . Aku keluar dari ruangan untuk menenangkan fikiran selepas merogol hanah . Aku tahu aku salah dan aku nak minta maaf kat dia . Bila aku masuk je dia dah takde , aku makin serabut takut dia lari dari aku . Aku coba mencari di rumah tapi dia takde dan lastly aku ternampak dia berbual dengan perempuan bertudung labuh di tasik yang tak jauh dengan rumah kitaorang . Aku tak nak ganggu dorang dengan balik ke rumah untuk mandi ...

Selepas je mandi aku balik semula ke pejabat . Tiba tiba aku terlihat seorang pekerja ku nak terjatuh dengan sigap aku menolongnya .
"Lain kali hati hati ." Aku memberu amaran dan malang tak berbau hanah melihat ku dengan tak sengaja memeluk pekerja ku . Bala apa lagi ni 😣. Aku membiarkan dia melintasi aku dan sampai saja di mejanya terus aku mengarah hanah masuk ke ruanganku.

Aku menerangkan apa yang terjadi tadi tapi still aku belum mintak maaf . Ego aku memang tinggi jadi tak mudah untukku mengatakan perkataan maaf .

"Ni kad undangan yang kashaf bagi kat aku tadi dan jangan lupa nanti meeting dengan dato samsul . "Lamunan ku terhenti bila mendengar apa yang hanah katakan dan dia keluar dari ruangan . Lagi lagi aku terkejut , 'Ya Allah apa yang hamba buat ni? Hamba dah seksa dan merogol isteri hamba sendiri tanpa mencari asal usul . 'Batinku berbicara .

No one pov

Sebaik saja adam dan hanah balik dari meeting bersama dato samsul , keadaan mereka bertambah keruh . Sedatangnya dirumah mereka tidak bertegur sapa . Seorang dengan rasa bersalah dan seorang lagi dengan rasa sedih , benci dan marah tapi cinta dimasa yang sama.

Assalammualaikum semua , saya dah buat part 13 dan jumlah perkataan ialah 878 words . Author harap korang enjoy baca ni sebab author takut lama kelamaan korang bosan dengan cerita psycho ni . 😢 

Author buat part ni masa 22 march lagi but author nak update part 14,15 dan 16 sekaligus . So nanti masa bulan 4 (author ada exam)taklah rasa bersalah sebab tak dapat update .😄

Salam hangat dari author
Kookie3003

Psycho Where stories live. Discover now