part 26

4.9K 200 6
                                    

Zara pov

Setelah di hantar adam pulang ke rumah, aku terus duduk kat ruang tamu untuk memikirkan rancangan seterusnya. Aku tersenyum apabila teringat sesuatu yang boleh membuat hanah semakin benci kat adam.

Aku mencapai fonku dari beg gucci keluaran terbaru yang dibeli oleh adam(Zara nak riak jap😏). Aku mendail nombor seseorang yang boleh menolongku menjalankan rancanganku.

"Hello, aku nak kau hantar gambar gambar yang aku bagi haritu kat perempuan tu. Jangan lupa 'benda' tu sekali." Arahku sambil tersenyum sinis. "Well, aku ok je tapi aku nak upah besar." Balas orang itu dan panggilan terus ditutup sebelah pihak. "Isy aku belum balas dah tutup kalau bukan pasal adam memang aku tak nak call kau." Gerutuku dan terus masuk ke ruangan rahsiaku selama ni.

Krikk

Aku membuka pintu ruangan itu dan terselah gambar gambar mangsa mangsaku. Aku tersenyum lemah apabila melihat satu gambar orang yang aku sayang. Gambar seorang pria yang membuat aku seperti ini menjadi seorang psycho dan pembunuh bersiri.

Aaron

Ya, Aaron bukan Adam.

"Wait and see adam. Siapa yang bodoh dan lemah kat sini." Aku tertawa seperti orang gila sambil menghumban pisau rambo ke gambar adam.

Keesokan harinya

Hanah pov

Aku membuka mata dan mendapati kamar tidurku di penuhi dengan barang barang bayi termasuk kasurnya. Adam dah balik??

Aku terus turun dari katil dan berlari ke tingkat bawah dengan harapan adam ada di meja makan dengan senyuman manisnya. Akan tetapi harapan hanya tinggal harapan, adam takda kat tempat aku harapkan. Aku terduduk di anak tangga yang terakhir, menangis.

"Adam, saya rindu awak." Tuturku lirih. "Hanah kenapa hanah lari turun bawah? Nanti terjadi apa apa dekat baby,abang mika yang susah. Eh, kenapa nangis ni?" Tegur mika yang melihat hanah berlari dari tingkat atas tadi.

"Siapa yang beli barang baby semua? Mana adam? Mesti dia yang belikan? Jawablah abang mika. Jawablah?!" Desakku.

"Sabar hanah sabar, jom abang mika bawa jumpa adam. First, you have to take shower and we get breakfast ok?" Balas mika,aku terus mengangguk dan naik ke atas mandi.

Setelah sarapan,aku dan mika terus bergerak pergi ke tempat adam. Sebelum tu kitaorang minta izin kat mama dan papa. Setelah sampai sahaja di apartmen adam, aku merasa gembira hingga memeluknya.

"Assalammualaikum, adam saya rindu awak. Awak pergi mana selama ni?" Balasku dengan tangisan, pelukanku dibalas tetapi aku merasa adam seperti tidak mahu akan kehadiranku. "Walaikumsalam, sayang , apa kata sayang pergi rehat kat bilik abang. Abang nak bincang dengan mika." Balas adam dan aku hanya menurut.

Aku menunggu adam datang ke biliknya tetapi dia tak kunjung datang. Aku mencheck jam tanganku dah 10 minit berlalu, untuk membuang bosan aku pun melihat bilik adam. Aku masuk ke ruangan khas untuk penyimpanan baju adam tetapi aku terkejut melihat 3 helai baju perempuan yang tak cukup kain.
Aku menepis perasaan tu dan pergi keluar ingin meminta penjelasan dari adam.

"Kenapa kau bawa hanah ke sini hah?Kan aku dah kata aku belum sedia nak jumpa dia lagi. Dahlah aku nak keluar dengan zara dulu." Aku mendengar adam dari sebalik dinding. 'Suami aku curang? Sakitnya ya allah.' Kataku dalam hati menahan sebak.

Aku kembali masuk ke dalam bilik dan menepis air mataku. Aku menunggu selama beberapa minit sebelum aku ingin keluar. Baru sahaja aku ingin membuka pintu, pintu sudah ditolak dari luar.

"Eh abang mika, mana adam?" Tanyaku pura pura. "Dia pergi pejabat kejap. Jom kita balik sebab mama dengan papa dah call tanya bila nak balik." Balasnya dan aku hanya meenurut.

Sesampainya di rumah, aku terus masuk ke dalam bilik dan menangis.
Memori aku dan adam terpapar di ingatanku, janji manisnya terngiang ngiang dan perlakuannya padaku seperti seorang ratu.

Tetapi

Semua tu tinggal kenangan sahaja, dia curang dengan aku tapi aku tak nak bersangka buruk. Mungkin dia jumpa zara pasal businesskan, kita tak tahu. 'Ok, hanah think positive. You can do it. If it true pun, you can accept it.' Aku menenangkan hatiku.

644 words

Assalammualaikum semua, apa khabar? Harap korang enjoy part 26 ni. Jika ada salah atau typo sila maafkan. Author hanya manusia yang selalu membuat kesilapan.

Dan

Maaf kalau rasa sedih dia tu tak sampai. Btw jangan lupa vote or comment if you want.

Salam hangat dari author
Kookie3003🌌

Psycho Where stories live. Discover now