part 25

4.9K 200 7
                                    

Adam pov

Setelah menemani zara shopping, aku terus balik ke apartmenku. Aku melihat mika duduk santai di sofa ruang tamu.

"Assalammualaikum." Aku memberi salam sambil membuka kasutku dan menyimpannya di rak kasut. "Walaikumsalam, kau dari mana?" Tanya mika dan aku buat endah saja soalannya. Aku duduk di sofa single sambil membuka rancangan televisi.

"Aku tanya kau kan? Kau dari mana?" Tanyanya lagi dan aku mengeluh. Jika aku menjawab soalannya memang aku akan diomeli kerana dia tak setuju dengan cadangan aku untuk dekat dengan zara. "Balik dari teman zara pergi shopping. Kenapa?" Balasku malas dan aku boleh mendengar dia menggertak giginya.

"Kau tak kesiankan hana ke? Dia tunggu kau adam. Sebulan kau menghilang dan sebulan bukan tempoh yang pendek. Perut hanah tu dah memboyot, dah masuk 6 bulan." Nasihatnya dan aku hanya memekakkan telinga. "Kau tak faham apa yang zara dan xavier boleh buat kat dia." Balasku dan mika menggeleng. "Sejak bila aku ada adik pengecut ni? Adik adik aku tak pengecut termasuk DIA. Kau takut benda tu berulang? Aku nak tanya kau something. Selama kau dengan zara, ada informasi yang kau dapat? Kalau takda aku rasa kau boleh balik kat hanah sebab kau hanya membuang masa dan duit je untuk zara tu." Katanya marah dan aku bertambah marah lagi bila dia berkata aku ni pengecut dan mika ungkit pasal DIA. "Aku bukan pengecut dan please jangan cakap DIA lagi. One more thing let me solve my own problem ok. I know what im doing." Balasku dingin dan terus beredar ke bilik tidur.

Satu perkataan yang boleh mengungkapkan perasaanku sekarang ni iaitu STRESS.

Mika Pov

Selepas menghantar hanah ke rumah, aku terus pergi ke apartmen adam. Macam mana aku boleh tahu? Dia yabg bagitahu dan dia juga memberitahuku tentang cadangannya untuk mendekati zara untuk mendapat informasi tentang xavier. Aku bukannya tak tahu yang zara ialah penyebab tercetusnya pergaduhan antara adam dan xavier.

Aku dalam diam siasat pasal benda ni dan yang aku tahu ialah ibubapa xavier lebih peduli dengan xavier daripada zara. Aku boleh teka yang zara sengaja membuat adam sebagai kambing hitam supaya xavier dihalau oleh ibubapa mereka.

Setelah melihat pintu apartment adam dibuka, aku melihat wajahnya seperti penat. Aku tahu dia terpaksa tapi banyak lagi cara untuk menghindar perkara yang terjadi kat DIA.

"Walaikumsalam, kau dari mana?" Tanyaku sengaja tapi diendahkan oleh adam.

"Aku tanya kau kan? Kau dari mana?" Tanyaku lagi dan aku dengar dia mengeluh. "Balik dari teman zara pergi shopping. Kenapa?" Balasnya malas dan aku terus menggertak gigiku,geram.

"Kau tak kesiankan hana ke? Dia tunggu kau adam. Sebulan kau menghilang dan sebulan bukan tempoh yang pendek. Perut hanah tu dah memboyot, dah masuk 6 bulan." Nasihatku dan aku buat begini pun disebabkan aku kesian kat hanah. "Kau tak faham apa yang zara dan xavier boleh buat kat dia." Jawabnya dan aku menggeleng. "Sejak bila aku ada adik pengecut ni? Adik adik aku tak pengecut termasuk DIA. Kau takut benda tu berulang? Aku nak tanya kau something. Selama kau dengan zara, ada informasi yang kau dapat? Kalau takda aku rasa kau boleh balik kat hanah sebab kau hanya membuang masa dan duit je untuk zara tu." Kataku marah, aku tahu adam tak suka bercakap pasal DIA tapi aku nak dia sedar semua yang dia buat tu sia sia je. "Aku bukan pengecut dan please jangan cakap DIA lagi. One more thing let me solve my own problem ok. I know what im doing." Jawabnya dingin.

'Lantaklah kau adam. Aku nak tolong tapi kau tak nak. Huh.' Getusku dalam hati.

583 words

Assalammualaikum semua, harap korang suka part ni. Author nak minta maaf disebabkan author lambat nak update part ni. Harap korang faham akan situasi author sekarang ni.

Btw, jangan lupa vote atau comment kalau ada apa apa nak dibetulkan dan lain lain. Author hanya manusia yang selalu membuat salah because nobody is perfect.

Salam hangat
Kookie3003



Psycho Where stories live. Discover now