Part 4

14.4K 530 37
                                    

Setelah movie bermula, aku dan adam mendengar suara perempuan . Adam melirik kebelakang dan terus berbisik kepada ku . 'Ish orang tengok wayang boleh pulak dorang buat maksiat' Kata ku dalam hati.

'Jangan pandang belakang . Faham? 'Arah nya dan aku hanya mengangguk. Setelah movie selesai kami berdua makan malam kat mcd dan terus balik kerumah .

Dalam perjalanan balik

'Hana,kalau saya tak dapat berubah macam mana? Awak still nak cuba cintakan saya ke?' Tanyanya sambil memandu .

Ya Allah aku rasa bersalah sangat , aku nak dia berubah tapi kalau pasal cinta aku tak dapat . Salahkah aku ingin menolong seorang psiko yang pernah hadir dan bertakhta dihati ku?

'Tergantung kepada awak adam tapi saya harap awak dapat kawal psiko awak. It ok to be yourself but you must control it or you can go to doctor to help you control the other part of you .' Nasihat ku , 'aku tak nak ke dokter . 'Katanya dan kami hanya berbual kosong sepanjang perjalanan balik ke rumah ku.

Aku membuka pintu dan terus berterima kasih kepada adam kerana membawa aku melihat wayang. Setelah itu dia pun beredar. Aku masuk ke dalam rumah dan terus tukar baju dan tidur .

Keesokan harinya,

Aku masuk ke gedung perusahaan dan melihat semua pekerja melihatku dengan pandangan jijik dan hina. 'Kenapa dengan semua orang ni? 'Kataku perlahan dan terus duduk di tempat duduk ku.

'Hana! Betul ke berita yang beredar tu?' Tanya shir iaitu salah seorang kawan sekerjaku. 'Berita apa? Aku tak faham lah pastu semua orang pandang aku dengan pandangan semacam je.' Balas ku , 'Lah kau tak tahu eh? Mari sini aku beritahu kau. Sebenarnya ada salah seorang pekerja kat sini tengok kau dengan bos adam kat mall. Sweer gitu ...'terus kata katanya aku pintas. 'Eh apa kau ni ?! Aku jalan dengan bos adam pun sebab kitaorang kawan lama lah.' Kataku dengan ketawa yg halus. 'Ish kan pekerja kat sini dah salah faham kat kau . Kau tahu tak yang bos adam tu dah ada tunang lah kau tak tahu eh?' Katanya .

Zupp

Hati aku rasa bagai ditikam seribu pedang . Kenapa adam tak bagitahu aku yang dia dah bertunang? Ya allah apa aku dah buat ni ?! Aku dah bagi harapan kat dia .

'Hana, kau ok ke? Kau tak tahu ke yang bos adam dah bertunang?' Katanya dengan risau. 'Eh taklah , aku tahu yang dia dah tunang . Cuma aku belum jumpa dengan tunang dia.' Kataku dengan senyuman palsu. 'Kau pernah jumpa dia ke?' Tanya ku dan hanya dibalas anggukan dari shir. 'Haah, tunang dia cantik sebab dia model tapi perangai hmm memang macam b*b* atau bit** lah.' Balas shir dengan muka menyampah . Huh rupanya aku selama ni dibodohi lah .

'Aku yg bodoh sebab percaya dia , aku yang bodoh sebab fikir dia masih cintakan aku. Apa yang aku cakap ni?! Bukannya aku tak suka dia ke? Tapi kenapa aku rasa sedih ? Tak kau cuma kecewa sebab dia tak jujur je dan buat kau dipandang sebagai seorang perampas. 'Kataku dalam hati sambil berperang dengan hati dan fikiran aku .

'Hmm , kalau macamtu aku sambung kerja dulu.' Kata shir dan pergi ke mejanya. 'Hana masuk ke bilik saya sekarang.' Kata adam dari interkom dengan segera aku masuk ke dalam sambil membawa buku . (Betul ke nama dia interkom? Author tak berapa tahu😅).

'Ada apa encik adam panggil saya?' Kataku dengan datar . 'Hari saya ada apa?' Tanyanya , ' encik ada lunch dengan perusahaan xxx. Kalau tu je saya nak keluar dulu.' Jawabku datar , aku membungkuk dan keluar tapi ditahan oleh suara adam yang memanggilku. 'Hana. Are you ok? Just last night we hang out together and now you talking to me with a cold tone' tanyanya , 'im ok and mr adam i think i take back what i said to you last night about trying to love you .' Balasku dan terus keluar.

Sepanjang hari tu aku moody sesampainya aku balik ke rumah dan melayan kpop untuk mengurangkan mood aku hari ni . Selepas mood aku ok, aku pun memasak untuk makan malam .

Nae unmyeongin geol dont smile at me light at me ..

Bunyi ringtone menandakan ada menelfonku , dengan segera aku mengambilnya . Takut ada emergency ke apake kn? Tapi aku tidak jadi menekan button hijau kerana yg menelfon ialah adam .

'Haih, buat mood aku down balik lah adam ni.' Kataku dengan kasar dan melemparkan iphoneku ke sofa takkan lantai kot , mahal kot iphone tu 😂. (Tapi reality telfon author samsung)

Guys ,saya dah tepati janji nak update . Kalau part ni macam bosan tu sebab saya takde idea sebenarnya. Jgn kecam saya eh 😂. By the way part ni tak sampai 1000+ patah perkataan . Part ni sampai 719 patah perkataan je . Author harap korang enjoy. Salam hangat dari saya kookie3003

Psycho Where stories live. Discover now