part 12

8.5K 308 26
                                    

Hanah pov

Aku menilik jam yang sudah menunjukkan tanda tanda nak masuk tengahari . Aku menyusun barang barang dan nak terus pergi lunch . Belum sempat pintu lif tutup, ia di tahan oleh seseorang dan siapa lagi kalau bukan adam .

"Nak pi lunch ke?" Tanyanya datar dan aku hanya mengangguk. 'Kenapa lah time ni jugak dia ada. 'Gerutuku dlm hati .

Apabila pintu lif terbuka ,aku terus meluru keluar dari lif dan pejabat . Aku hanya berjalan kaki menuju ke arah restoran yg berdekatan dengan office . Restoran ni bagi aku ketenangan dengan nuansa alam yang menyejukkan mata apabila dipandang dan nama restoran ni ialah Green Restoran . Namanya sudah mempunyai ciri ciri environment apalagi didalamnya.

Apabila sampai sahaja disitu aku terus memilih tempat yang jauh dari publik. Aku memesan spaghetti dengan orang juice . Aku bermain fon sambil menunggu makanan ku dtg dan tiba tiba kursi didepanku ditarik . Aku melihat gerangan yang duduk didepanku sekrang . Aku mula membuat muka menyampah kerana org itu ialah adam.

"Awak buat apa kat sini?" Tanyaku jengkel dan  dibalas senyuman sinis olehnya . "Salah ke nak lunch dengan isteri sendiri." Jawabnya sambil menekankan perkataan isteri . Aku mengendahkan kata katanya dan terus menjamu makanan yg baru saja sampai . "Jgn lupa esok majlis pertunangan emeilda." Aku memperingati adam tentang majlis emeilda esok . "Hmm aku tak lupa pun." Balasnya. Selepas je habis makan aku pergi ke kaunter pembayaran tapi dia kata adam dah bayar jadi aku terus pergi pejabat .

Kat pejabat

Aku masuk ke dalam pejabat dan melihat kashaf turut berada disini . Aku berjalan ke arahnya , "Assalammualaikum kashaf kan? Awak buat apa kat sini?" Soalku bila aku pasti orang itu ialah kashaf. "Walaikumsalam,ni jugak awak . Saya cari awak tadi . Nah"Katanya sambil memberi kad undangan kepada ku .
"Majlis pertunangan . Nur emeilda dan mohd kashaf ." Bacaku .

"Eh esok? Saya rasa saya tak dapat datang lah sebab bekas tunang adam pun tunang esok." Ujarku tapi setelah ku melihat undangan itu dua kali barulah aku terfikir sesuatu . "Eh?! Awak ke yang nak tunang dengan emeilda ?" Kataku sambil menutup mulut tanda aku terkejut dan dibalas anggukkan oleh kashaf. "Wah tahniah , kecilnya dunia ." Kataku lagi , "Terima kasih hanah . Btw saya pergi dulu , suami awak tu tengok kita macam nak makan je . Bye assalammualaikum." Kata kashaf sambil melihat gerangan orang di belakangku. "Walaikumsalam." Jawabku sambil melihat dia berlalu pergi .

Aku melihat adam yang berada tak jauh dariku dan aku memasukkan kad undangan ke dalam tas tangan . "Kau ikut aku!" Arah adam , aku hanya mengikuti langkahnya menuju ruang pejabatnya. 

Sesampainya diruang pejabatnya, tudung ku ditarik dan dibuang oleh adam ke lantai . Setelah itu rambutku yang disanggul dijambak hingga rambutku terlerai . "Adam sakit!" Teriakku , nasib ruang pejabat adam kalis suara jdi org luar tidak akan dpt mendengar jeritanku . "Apa yang aku kata kat kau sebelum ni?! Aku paling pantang kalau kau bercakap dengan lelaki selain aku . Kau memang nak mampus pompuan!" Tengkingnya dan badanku ditolak ke sofa . "Adam jangan buat saya mcm ni.  Adam please ! Adammmm!" Rayuku bila adam mula mengoyakkan baju ku .

Pak!!

Pipiku terteleng ke kiri , adam menamparku dengan kuat apabila aku coba memberontak. Aku coba untuk melepaskan diri tapi...

Pak!

Pipiku ditampar lagi oleh adam, boleh aku rasa bibir ku pecah dan berdarah . Aku coba meleraikan tangan adam dari badan ku tapi aku hanya seorang wanita yang berkudrat lemah berbanding adam setelah ditampar untuk ketiga kalinya . Aku merasa pipiku kebas dan penglihatan ku kabur . Aku telah dirogol oleh adam dan penglihatanku akhirnya menjadi gelap gelita .

Adam POV
Selesai sja aku makan tengahari , aku terus menuju ke pejabat . Kerjaku masih banyak walaupun aku lapang sampai pukul 6 petang .

Sesampainya di destinasiku aku melihat pandangan yg menyakitkan hati dan membangunkn sisi burukku. Hanah berbual dengan lelaki lain , aku tak suka melihatnya berbual dengan mana mana lelaki kecuali aku . Aku boleh menahan cemburuku bila hanah bercakap dengan pekerja lelaki dikaunter pembayaran tadi tapi sekarang sisi gelap ku telah menguasai aku .

Setelah kashaf pergi , aku mengarahkan hanah untuk mengikuti ku ke ruang pejabat atau ruang kerja ku . Aku membuang tudungnya ke lantai dan menjambak rambutnya . No mercy on her sebab aku dah bagi amaran kat dia tapi diendahakan . Takpa aku akan tunjukkan sedikit sisi gelap aku .

Aku membuka bajunya , rayuan hanah tak aku endahkan ."Apa yang aku kata kat kau sebelum ni?! Aku paling pantang kalau kau bercakap dengan lelaki selain aku . Kau memang nak mampus pompuan!" Tengkingku . Hanah semakin  memberontak membuat aku kehilangan sabar hingga membuatku menamparnya 3 kali . Aku tidak peduli dengan bibir pecahnya dan dirinya yang pengsan sebab nafsu dan amarah telah mengawalku .


Assalammualaikum guys, apa khabar sihat tak?? Sorry sebab part ni cuma 743 patah perkataan😣. Author coba nak publish semalam tapi keadaan tak mengizinkan jadi author publish harini . Tq again for reading this story .

Salam hangat dari author
Kookie3003❤

Psycho Where stories live. Discover now