S'middags zit ik met de meisjes aan tafel. Ik heb ze over mijn droom vertelt en over dat Agustín me weghaalde bij Maxi zonder goede reden.-Ik denk dat hij jaloers is.~zegt Valentina.
-Ik denk het niet~ zeg ik.- En ook ik maak me meer zorigen om die droom.
-Ja dat is wel raar.
-Wat is raar? Ik kijk om en zie Maxi staan.
-Niets, het was iets tussen ons.
-Ik begrijp het.
Met Maxi zitten we gezellig te praten tot er een jong naar ons komt die Maxi een briefje geeft. Valentina en Malena merken het niet op, die zijn te druk met praten. Ik kijk naar Maxi die het briefje leest. Ik weet dat het geen woord van romantiek bevat. Wat meestal zo is. Hij neemt een pen schrijft iets op en geeft het terug.
-Wat was dat?~ vraag ik
-Niets belangrijk, ik moet gaan ik zie jullie straks.
Hij staat op en verlaat de kantine. Als de pauze bijna voorbij is is hij nog niet terug. Ik kijk naar de tafel van Agustín en Mike maar zie ze niet zitten.
-Ik moet even gaan.
Ik ga uit de kantine en kijk rond maar zie niemand. Ik ga maar mijn kleusje. Ik kijk naar de ander gangen , als ik naar rechts zie ik Agustín en Mike tegen Maxi praten. Wat zouden ze zeggen, Maxi ziet er niet zo geïnteresseerd uit. Ik zie Agustín en Mike een paar keer naar hem wijzen en iets zeggen wat ik niet kan verstaan. Na een tijdje stoppen ze met praten en kijkt ze me aan. Ik voel me beschaamd. De bel gaat en iedereen komt de gang binnen. Maxi gaat weg, Mike kijkt ergens anders heen maar Agustín kijkt me nog steeds aan. Mike klop op zijn schouder en ze vertrekken.
Wat zouden ze gezegd hebben tegen Maxi? Ik doen mijn kleusje dicht en verschiet om Valentina naast me te vinden.
-Je laat me verschieten.
-Heb je iets om je geweten?
-Nee, ik had je niet verwacht.
-Het is goed.
We gaan samen naar mijn lokaal, Valentina heeft een paar klassen verder les.
Ik ga mijn klas binnen en ga naast Maxi zitten. In de voorige les heeft hij me dat gevraagd.
We lezen in ons boek, zoals de leeraar vroeg. Ik tik op Maxi zijn hand. Hij kijkt me aan.-Hebben ze je bedreigt?
Hij is even stil maar antwoord dan wel.
-Nee.
-Wat zeiden ze?
-Niets belangrijk.
Ik stop met vragen, hij wil toch geen antwoord geven. Wat zouden Agustín en Mike tegen hem hebben gezegt.
Ik sta op de parkeerplaats te wachten op de bus. Ik kijk rond, de meest stappen in hun auto of die van hun ouders en rijden weg. Ik kijk naar de deur die hard open gaat, en Mike die er boos uit komt, zijn handen zijn in vuisten en hij ademt hard in en uit of hij zich zelf wilt kalmeren. Hij stapt in zijn auto en tijd van de parkeerplaats af. Wat zou er gebeurt zijn dat hij zo kwaad is?
Ik zit op mijn kamer, te leren als ik een telefoontje van Valentina krijg. Ik neem meteen op.
-Hallo~ hoor ik haar nerveus zeggen.
-Wat is er?
-Niets erg, maar kun je komen?
-Is goed, ik ben er binnen een paar minuten.
Ik ga naar beneden waar Ruggero is.
-Waar ga je heen?
-Naar Valentina, mag ik met de auto rijden?
Hij denkt even na maar geeft dan de sleutels van zijn auto.
-Wees voorzichtig, en voor twaalf uur thuis.
-Is goed.
Ik ga het huis uit en rij naar Valentina.
Daar aangekomen klop ik op de deur, ze opende bijna direct. Ik ben blij dat ze tot nu toe niets heeft, wat ik weet dat ze soms gekke dingen doet zonder na te denken. Ik ga op de bankrekening zitten en zij over mij.-Wat is er nu?
-Ik heb iets geks gedaan. -Ze zucht en kijkt me aan.- Ik had het niet moet doen maar ik heb er geen spijt van.
-Valentina ga naar het punt.
-Ok, wil je eerst niets te drinken.
-Het is goed maar dan vertel je het me.
Ze gaat naar de keuken en komt terug met thee, ze geeft het glas aan mij en gaat weer voor me zitten. Ze zucht een paar keer als teken van zenuwen.
-Ik heb Mike gekust.
Voor ik iets kan denken hoorde ik iets vallen. ik kijk naar beneden en zie dat het mijn glas is.
-Sorry.
Ze neemt een blik en borstel en kuist het op. Ik kan nog steeds niet geloven wat ze me heeft verteld.
-Wanneer heb je het gedaan?
-Daar Straks, ik ging naar de badkamer en toe ik terug kwam zag ik hem staan. Ik vroeg hem waarom hij dat van jou wauw weten maar hij zij niets, toe keek ik naar zijn lippen en kon het niet laten, en kuste hem.
Dat is de reede waarom Mike zo kwaad uit school kwam. Het kwam door dat Valentina hem heeft gekust.
-Heeft hij je iets gedaan?
-Nee, hij deed niets, hij volgde me niet. Hij brak het na een paar seconden en zei dat ik dat nooit meer mag doen. Daarna ging hij vloekend naar buiten. Weet je ik vond de kus niet leuk.
Ik kan niet geloven dat Mike slecht zoent. Zijn lippen zie er zacht uit.
-Waarom niet?
-Ik kon mijn tong niet in zijn mond doen.
-Valentina!~ zei ik en smijt een kussen naar haar.-Weet Malena dit al?
-Ja ze werd helemaal gek toen ik het haar vertelde.
Ik kan me het al voorstellen dacht ik.
Valentina's moeder nodigde me uit om te blijven eten maar ik denk dat Ruggero dat niet leuk gaat vinden dus ben ik nu naar huis aan het rijden. Ik kan het nog steeds niet geloven, waarom heeft Mike haar kus niet gevolegt, ze is een mooi meisje. Bijna elke jongen op school zou wel door haar gekust willen worden.
Ik stop voor een rood licht. En kijk wat uit het raam. Tot ik iemand hoor klopen op het raam, ik kijk naar het raam aan de ander kant en zie weer een vuist tegen de ruit kloppen. Wie zou dat zijn?
JE LEEST
weer een nieuwe begin ( Aguslina)
RomanceCarolina is de dochter van een rijke ouders. als hun oude werk nemer op pensioen gaat. komt er een nieuwe maar niet alleen, haar drie kinderen komen ook mee. zullen ze goed met elkaar kunnen omgaan?