Bab 8 (Sleepover)

551 58 3
                                    


Hali dan Ais bawa (n/a) ke tempat lain. Mereka tanya kalau (n/a) ok atau tak. (n/a) hanya mengangguk kepala dia untuk membalas mereka.

Ais berikan beg plastik kepada (n/a). (n/a) tanya,"Eh? Apa ini?" Ais jawab,"Masa (n/l) mengheret kau ke belakang kedai, kau tinggalkan bakul di atas lantai. Hali ambil semua barang dalam bakul kau dan guna duit kami untuk membeli untuk kau." (n/a) kata,"A-Apa!? Aku perlu bayar ba-" Hali memotong ayat dia dan berkata,"Tak perlu. Semalam kau belanja kami makan di restoran kerana tak cukup duit. Jadi, kami bayar kau balik dan inilah cara kami untuk mengucapkan terima kasih juga." (n/a) kata,"Tapi, duit itu...." Ais kata,"Jangan risau. Kami ikhlas." (n/a) tak tahu apa dia patut berkata seterusnya tapi hanya mengucapkan terima kasih kepada mereka. Lepas itu, dia memberitahu kepada mereka yang dia perlu balik. Hali dan Ais berkata,"Jalan baik-baik."

(n/a) mula berjalan untuk pulang ke rumahnya. Bila sampai ke rumahnya, dia mula memasak Mac and Cheese. Sudah lama dia tak makan Mac and Cheese.

Bila dia sudah habis memasak, apa tunggu lagi? Makan la. Mmm... Sedap~

Dia lihat di sekelilingnya dan mendengar. Tak ada suara di sekelilingnya. Senyap.. Mula rasa bosan.. Tak ada sesiapa di rumah dia. Hanya dia saja. Dia fikir. Mungkin dia boleh mengajak kawan-kawan dia ke rumahnya dan tidur di rumahnya untuk sehari. Dia mengeluarkan telefon bijaknya dan mula menghantar mesej.

(n/a)
Hai semua~ Kau semua nak tidur di rumah aku untuk sehari? Aku makin bosan di rumah aku setiap hari kerana aku selalu bersendirian..

Solar Swag~
Kau tinggal sendiri?

(n/a)
Ha'ah

Solar Swag~
Perlu tanya Mama Gempa dulu

Protective Gempa
Bukan aku.. Perlu tanya Tok Aba

(n/a)
Tok Aba dan Ochobot boleh join sekali. Tak best la tanpa mereka

Bestie Yaya
Macam sleepover eh?

(n/a)
Yeah~

Bestie Yaya
Aku akan datang nanti~

Bestie Ying
Aku pun~

(n/a)
Yay! Kita jumpa nanti~

Protective Gempa
Tok Aba benarkan kami tidur di rumah kau. Dia kata dia dan Ochobot akan join sekali

Hyper Blaze
Tak sabar nak pergi ke rumah (n/a)!

Chubby Gopal 
Aku pergi nanti

Emo Fang
Aku pun

(n/a)
Yay! Lagi ramai lagi best~ Ok, jumpa di Kokotiam. Biar Thorn, Hali dan Ais bawa kau semua ke rumah aku. Mereka saja tahu di mana rumah aku.

Innocent Thorny <3
Okie

Polar Bear Ais <3
Orite

Hali Lovely <3
Ok

 

A/n: Jangan tanya kenapa author siapkan nama seperti itu XD Author set randomly X3

 

Bila (n/a) nampak nama Hali, Ais dan Thorn respon, dia sedar nama Hali. Dia bergumam,"Eh? Dia simpan nama dia seperti ini dalam kenalan aku? Hmm.. Biar saja la. Dia yang namakan. Bukan aku. Kalau aku tukar, mesti dia marah dan sedih kan? So, biarkan saja~"

Satu PilihanWhere stories live. Discover now