Bab 16 (Nasihat - 1)

392 50 0
                                    


Bila (n/a) sampai ke rumahnya, dia melepasi ruang tamu, naik atas terus ke biliknya dan tutup pintu. Kaizo di ruang tamu, nampak adiknya lari ke biliknya. Dia menjadi bingung kerana tak tahu kenapa dengan dia.

Kaizo terus naik atas nak pergi ke bilik (n/a) untuk berbual tapi, terdapat pintu biliknya tutup. Dia mengetuk pintu bilik (n/a). "(n/a) ada masalah ke?" Soal Kaizo. "Tak." Balas (n/a) dengan suara lemah. Fang tiba-tiba muncul di sebelah Kaizo dan berkata,"(n/a) tak perlu tipu kami.. Fang berada di situ juga. (n/a) tahu kan apa Fang maksudkan.."

(n/a) membuka pintu biliknya dan berikan abang dia dan kembarnya masuk ke dalam bilik. Dia mula bercerita kepada mereka apa yang berlaku di Kokotiam Tok Aba walaupun Fang sudah tahu ceritanya. Tapi, bila (n/a) memberitahu kepada mereka yang Thorn mempunyai perasaan kepadanya juga, Fang terkejut. Selalunya, Fang fikir yang Thorn adalah lelaki yang paling innocent dalam dunia ini dan tak pernah jatuh cinta dengan sesiapa.

Lepas (n/a) habis bercerita kepada Kaizo dan Fang, Kaizo fikir sesuatu untuk memberi nasihat kepadanya. "Hmm.. Sejak ada tiga elementals suka dengan (n/a), abang cadangkan adik pilih keputusan adik dengan bijak. Kalau tak, adik akan berakhir di jalan yang salah." Kaizo menasihati (n/a). "Ha'ah. Guna saja la masa (n/a) untuk memilih salah satu dari mereka. Kami pasti yang (n/a) akan memilih yang betul. Kan abang?" Fang memandang abang dia lepas memberi satu lagi nasihat kepada (n/a). Kaizo mengangguk kepalanya, setuju kata adik dia. "Macam mana abang dan Fang boleh pasti yang (n/a) akan pilih yang betul?" Soal (n/a). Kaizo dan Fang kata benda yang sama,"Ikut hati (n/a) dan (n/a) tak akan pernah salah."

(n/a) senyum dan memeluk Kaizo dan Fang lepas menasihatnya. "Terima kasih kerana memberi nasihat kepada (n/a). Rasanya, (n/a) boleh fikir siapa (n/a) patut pilih." Kata (n/a). "Heh, sama-sama." Kata Kaizo dan Fang.  Lepas itu, mereka berdua keluar dari bilik (n/a). "Ok ke kalau (n/a) dalam hubungan dengan salah satu dari elementals itu? Selalunya, abang tak suka kalau Pang atau (n/a) dalam hubungan dengan sesiapa.." Bisik Fang ke Kaizo. "Hmm... Abang rasa abang telah belajar menerima dengan membiarkan Pang dan (n/a) pergi dan hidup dengan bahagia bersama seseorang yang Pang dan (n/a) sayang." Kata Kaizo. Fang hanya senyum lepas abangnya memberitahu penjelasannya. 'Aku rasa dia sudah berubah. Entah apa yang membuat dia berubah...' Bisik hati Fang.

Satu PilihanWhere stories live. Discover now