Pilihan - Thorn [Extra]

601 67 1
                                    


(n/a) mula berlari nak ke Kokotiam Tok Aba sebelum pukul 12 petang. Bila dia sampai sana, dia nampak Taufan, Solar dan Blaze sedang bekerja. "Eh? Belum pukul 12 petang lagi. Mana empat adik-beradik kau?" Soal (n/a) kepada Solar. "Oh, mereka sudah balik." Solar menjawab soalannya. (n/a) menghela nafas. 'Aku rasa aku bilang Thorn di rumah dia saja la...' Bisik hati (n/a).

Bila dia sampai ke rumah elementals, dia ketuk pintu rumah itu. Hali yang membuka pintu rumahnya. "(n/a)? Apa kau buat di sini?" Soal Hali. "Aku ingin jumpa Thorn." (n/a) jawab. Hali memberi (n/a) masuk ke rumah dan memberitahu dia yang Thorn berada di belakang rumah. (n/a) terus pergi ke belakang rumah dan nampak Thorn sedang menyiram air di tumbuh-tumbuhannya dalam pasu bunga. (n/a) memanggil nama Thorn.

Thorn memandang ke arah (n/a). 'Eh, (n/a)? Apa dia buat di sini?' Fikirnya. (n/a) jalan ke arah Thorn dan beritahu kepada dia yang dia memilih Thorn. "B-Betul ke?" Soal Thorn. (n/a) mengangguk kepalanya. Tiba-tiba, Hali dan Ais muncul dari mana entah. "Kau pilih adik kami? Aku ingat kau akan pilih antara aku dan Hali..." Kata Ais. "Thorn sebenarnya mengaku kepada (n/a) sebelum Ais dan Hali mengaku." Kata Thorn sambil menggosok leher belakangnya. "Maafkan aku Hali, Ais. Sejak Thorn kenal aku masa kami dalam sekolah rendah, aku percaya dengan dia lebih." Kata (n/a).

Thorn memegang tangan (n/a) dan menarik dia untuk mendekatinya. "Terima kasih kerana memilih aku, (n/a)." Bisik Thorn kepada (n/a). Lepas itu, dia mencium di dahi (n/a). Ia membuat Hali dan Ais cemburu tapi, mereka perlu hilang perasaan untuk (n/a) dan kata kan saja yang (n/a) milik Thorn. Perlahan-lahan mereka akan teruskan hidup mereka bersama (n/a) sebagai kawan saja.

Satu PilihanWhere stories live. Discover now