#05

5.6K 231 6
                                    

Taehyung dan jungkook berjalan seiringan. Taehyung berhenti di satu tempat. Matanya berbinar melihat tempat itu. Tempat yang selalu dia ingin pergi.

Gucci.

Jungkook menyedari taehyung dengan matanya melekit melihat tulisan gucci itu. Jungkook tertawa kecil. Jungkook memaut bahu taehyung.

"Kau ingin masuk ke dalam?" Taehyung mengangguk cepat.

"Tapi itu mahal sekali..." Taehyung menundukkan kepalanya.

"Ayolah, apa kau ingat aku tidak punya uang? Mari, aku ingin memanjakan kau hari ini," Jungkook dan taehyung memasuki kedai itu. Taehyung menjadi rambang mata melihat pelbagai produk gucci di depan matanya.

Taehyung pun membeli dengan banyak. Jungkook tersenyum sinis.

'Huh, dasar manusia gucci,' gumam jungkook. Di melihat taehyung memenuhi trolinya dengan semua barangan gucci. Baju, jam tangan, kasut, dan banyak lagi.

Selepas itu, jungkook membayar semua barang taehyung. Taehyung mengambil kesempatan mencium pipi jungkook dan memeluknya.

"Thank you master," Bisik taehyung. Jungkook hanya tersenyum mendengarnya. Seusai itu, mereka keluar dari kedai itu.

"Aku mahu ke tandas, kau boleh menunggu?" Jungkook bertanya. Taehyung hanya mengangguk.

"Atau kau mahu ikut masuk kedalam tandas?" Tanya jungkook kembali. Jungkook menyunggingkan senyumannya. Taehyung memerah. Dia langsung menggelengkan kepalanya. Jungkook tertawa kecil dan pergi ketandas. Taehyung pula hanya menunggu sambil bermain ponselnya.

"Do you miss me?" Satu suara disedari oleh taehyung. Taehyung memalingkan mukanya ke arah empunya suara itu. Degupan jantungnya makin laju apabila melihat namja yang berada di depan matanya itu.

Namja itu tersenyum miring. Melihat ekpersi muka taehyung amat memuaskan hatinya. Taehyung melangkah ke belakang setapak demi setapak.

Mimpi ngeri kembali menerjah ke fikirannya. Namja yang amat dia mahu buang dari hidupnya.

Namja yang membunuh ibu bapanya.

"Choi si won," Gumam taehyung perlahan.
______________________________________
6 tahun yang lalu...

"Wah, kau nampak cantik taehyung," kata kakak taehyung.

Taehyung hanya tersenyum. Di melihat dirinya di cermin. Dirinya puas melihat wajahnya sendiri.

"Ya ampun, cantik bak bidadari syurga anak omma ni," puji mak taehyung pula. Taehyung memerah.

"Noona dan omma ni kan," Taehyung menutup mukanya malu. Yu jin dan ommanya hanya ketawa. Mrs. Min ji mengelus perlahan muka mulus taehyung.

"Taehyung, kamu akan jadi isteri orang, jadi jangan lupa kami apabila sudah berumah tangga," kata mrs. Min ji yang seperti menahan sebak. Yujin memegang bahu maknya. Taehyung pantas memeluk kedua wanita kesayangannya.

"Omma, noona, taehyung janji, takkan lupakan keluarga taehyung sendiri,"Taehyung berkata dalam keadaan menangis. Mrs. Minji mengusap air mata taehyung dengan lembut. Lalu mengucup kedua-dua mata taehyung.

" Sayang, omma harap kamu bahagia dengan si won, "Taehyung mengangguk dengan cepat. Pintu bilik taehyung dibuka. Ayahnya Kim Yong Jae hanya tersenyum melihat mereka.

" Taehyung, sudah bersedia? "tanya ayahnya. Taehyung mengangguk. Taehyung melepaskan pelukan ibunya dan memegang tangan ayahnya.

Sampai sahaja di majlis perkahwinan. Terlihat si won yang tersenyum lebar melihat taehyung dan ayahnya bersama tiba di perkahwinan itu.

LOVE PSYCHO [KookV] Where stories live. Discover now