Episod 3 : Pertemuan

84 4 0
                                    


Yusuke membuka matanya dengan perlahan. Dia cuba untuk bangun walaupun badannya masih sakit. Dia melihat keadaan sekeliling dan mendapati di berada di dalam bilik tidur yang bersambung dengan sebuah makmal. "dekat mana...saya ni ?" Yusuke bertanya dalam hati.

" Oh, awak dah bangun ye ?" kedengaran suatu suara dari atas. Rupanya suara itu datang dari Sento yang sedang menuruni tangga  ke makmalnya melalui pintu rahsianya ; sebuah peti sejuk. Sento membawa semangkuk sup panas untuk dihidangkan kepada Yusuke. Yusuke cuba untuk bergerak, namun dia tidak dapat melakukannya kerana badannya masih sakit. Dia meyentuh badannya yang dibalut.

" jangan banyak bergerak. badan awak masih cedera."

"saya...kat mana ni ?"

" awak berada dalam makmal rahsia saya. saya yang bawak awak ke sini.  masa saya bawak ke sini, awak masih tak sedarkan diri,"

( Flashback)

Build ternampak Kuuga jatuh dari portal dimensi di udara. Ketika ditemui, badannya berasap dan tidak sedarkan diri. Sento cuba kejutkannya tetapi tidak membuahkan hasil.

( Masa Kini)

Sento : awak ni kamen rider ke ?

Yusuke : Kamen Rider ? ya. saya ialah Kamen Rider.

Sento : yeke ? wah tak sangka ada lagi Kamen Rider selain OOO, Fourze,Gaim, Ghost dan Ex-aid. ini betul-betul gempak la ! (menggaru kepala dalam keadaan teruja hingga rambutnya terpacak). Kalau macam tu nama saya Sento. Sento Kiryu. ahli fizik yang genius. dan juga Kamen Rider Build. Awak pulak?

Yusuke : Saya Yusuke Godai. Kamen Rider Kuuga.


Sento dan Yusuke saling bersalaman sambil tersenyum.

Sento : jadi, boleh awak beritahu saya, ada lagi ke kamen rider selain awak, OOO, Fourze, Gaim, Ghost, dan Ex-aid ?


Bersambung di Episod 4 : Kamen Rider, Sejarah Kuuga, dan Kisah Silam Build

Kamen Rider Kuuga & Kamen Rider Build [COMPLETED]Where stories live. Discover now