Episod 6 : Build lwn Evolt

51 0 0
                                    


Banjou : hey Yusuke, awak pasti ke raksasa yang awak maksudkan tu ada di dunia ni ?

Yusuke : ye, saya pasti raksasa gear yang tewaskan saya hari tu ada di dunia ni. Raksasa tu hantar saya ke dunia ni menggunakan portal dimensi tu. jadi tak mustahil dia akan gunakan portal yang sama untuk ke dunia ni.

Sento, Banjou Ryuga dan Yusuke berjalan di sekitar bandar untuk mencari raksasa yang dimaksudkan oleh Yusuke itu.

Sento : nampaknya kita takkan jumpa raksasa yang awak maksudkan tu. tengok lah bandar ni. besar tau tak. Tapi takpe, kita akan terus cari raksasa yang awak maksudkan tu.

???? : tak perlu * Sento, Banjou & Yusuke memandang ke arah pemilik suara itu* saya sudah pun berada di sini.

Yusuke : itulah...raksasa yang saya maksudkan tu..

Banjou : hey sento, itukan...

Sento : Mogami Kaisei...Bi Kaiser.

Bi Kaiser : hahahahahahaha. Kiryu Sento. Kamen Rider Build. tak sangka awak masih ingat saya.

Sento : Mogami, macam mana awak boleh hidup semula ?!

Bi Kaiser : macam mana saya kembali, itu bukannya urusan awak. Selepas saya hapuskan awak semua, mesin Enigma saya akan siap sepenuhnya dan  rancangan saya untuk musnahkan semua dimensi akan jadi kenyataan!! GHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!

Banjou : cis! Tak guna !!!

Bi Kaiser : N Daguva Zeba, Evolto, ke marilah


                                                                                          Evolto

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                                                                                          Evolto

                                                                                          Evolto

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                                                                                  N Daguva Zeba

Banjou : oi Sento, itukan...

Sento : Evolto..

Yusuke : Daguva..

Bi Kaiser : hahahaha ya, dua raksasa ni ialah musuh tradisi korang suatu ketika dulu. dan kedua-dua mereka ni tewas di tangan korang. jadi, boleh ke korang dapat tewaskan diorang buat kali kedua ?

Tanpa membuang masa, Sento, Yusuke dan Banjou bertukar menjadi bentuk rider masing-masing dan berlari ke arah lawan masing-masing. Cross-Z menumbuk dada Bi Kaiser bertubi-tubi tanpa henti. Kuuga mengelak tumbukan N Daguva Zeba dan melakukan 'roundhouse kick' kearahnya. Build pula cuba menahan serangan Evolto dengan mengunci pergerakannya.

Build : Banjou, awak kalahkan Mogami. biar kami uruskan mereka berdua ni, *Evolto cuba melepaskan diri*

Banjou : ok, biar saya uruskan si tak guna ni!! ora ora ora!!!!!!!

Build membawa Evolto ke tempat lain. Kuuga mengunci pergerakan N Daguva Zeba dan juga membawanya ke tempat lain. Cross-Z mengeluarkan pedang Beat Closer dan melakukan serangan kearah Bi Kaiser. Bi Kaiser menembaknya dengan Nebula steam gun namun gagal kerana Cross-Z mengelak dari semua tembakannya. Bi Kaiser mencantumkan Nebula Steam Gun dengan Steam Blade dengan pantas dan menahan serangan pedang Cross-Z. Cross-Z memasukkan botol 'Lock' ke dalam slot pada Beat Closer dan menghasilkan bunyi "Special Tune". Cross-Z kemudiannya menarik lever pada pemegang Beat Closer sebanyak tiga kali diiringi dengan bunyi "Hit Parade" dan menghasilkan bunyi remix. " Saya takkan tewas pada awak!!!!!" jerit Cross-Z sambil menetak badan Bi Kaiser sambil diiringi dengan bunyi 'Million Hit'.


Sementara itu, Build memasang Genius Bottle ke slot pada Build Driver dan memutarkan tuasnya beberapa kali. Sementara Build memutarkan tuas Build Driver, pentas kecil yang dihias dengan lorong kecil yang membawa botol-botol kosong muncul sambil diiringi dengan bunyi "Yeah!Yeah!Yeah!Yeah! Are You Ready ?" 


Sento melakukan gaya seperti hendak bertarung sambil menjerit, " Tambahan kuasa!" "Kanzen Muketsu no Bottle Yarō! Build Genius! Sugei! Monosugei!

Sento melakukan gaya seperti hendak bertarung sambil menjerit, " Tambahan kuasa!" "Kanzen Muketsu no Bottle Yarō! Build Genius! Sugei! Monosugei!" 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



" Teori kemenangan dah pun ditetapkan!!" Build Genius kemudiannya berlari sebelum melompat kearah Evolto yang melihatnya dalam keadaan terpinga-pinga. "GENIUS ATTACK!" tangan kanannya bernyala dengan sejumlah tenaga berwarna merah dan Build Genius kemudiannya melepaskan tenaga tersebut kearah Evolto dengan tumbukannya menyebabkan musuh lamanya bergerak sedikit ke belakang seolah-olah ditolak oleh sesuatu. Evolto membidang dada menyebabkan api kecil di badannya terpadam. pada masa yang sama,  Build memasukkan botol 'Gatling' ke dalam slot pedang Full Bottle Buster dan kemudiannya mengaktifkannya ke Cannon Mode sebelum melepaskan tembakan ke arah Evolto. beberapa percikan bunga api meletup pada badan Evolto menyebabkannya jatuh terduduk. tanpa membuang masa, Build Genius terus memutarkan tuas Build Driver sekali lagi untuk serangan terakhir

" GENIUS FINISH!"

Build melakukan lompatan yang tinggi dan menendang Evolto dengan kaki kanannya yang dipenuhi tenaga berwarna pelangi menyebabkan letupan besar berlaku. Build Genius berdiri dan melakukan sedikit senaman.


***


Sementara itu, N Daguva Zeba melepaskan tenaga kearah Kuuga yang ketika itu berlari dengan kaki kanannya bernyala seolah-olah terbakar. Kuuga kemudiannya melompat untuk menentang pemimpin puak Gurongi itu.



Bersambung di Episod 7 : Kuuga lwn N Daguva Zeba

Kamen Rider Kuuga & Kamen Rider Build [COMPLETED]Where stories live. Discover now