Episod 4 : Kamen Rider, Sejarah Kuuga, dan Kisah Silam Build

69 0 0
                                    


Yusuke : *senyum* hehe awak nak tahu tentang kamen rider ke ? hmm sudah tentu. macam yang awak cakap tadi, ya. memang ada banyak lagi kamen rider dalam setiap dunia.

(Semasa Yusuke menyambung ceritanya, 18 heisei kamen rider termasuk Kuuga sendiri melakukan gaya tersendiri. Kemudian, terlihat 18 heisei kamen rider melakukan tendangan terhadap lawan mereka masing-masing)

Yusuke : sebenarnya bukannya setakat heisei kamen rider je. sebenarnya masih ada lagi kamen rider yang bertarung di era showa. penderitaan dan kesedihan yang mereka lebih dahsyat dari kamen rider era heisei. namun mereka melaluinya dan terus bertarung demi keamanan manusia.

Sento : ooh macam tu rupanya. apapun saya nak tanya sesuatu  tentang tali pinggang awak. Sebenarnya tali pinggang awak tu teknologi jenis apa ? tak pernah pulak saya tengok tali pinggang yang boleh menghilang dengan sendiri dan ada tulisan pelik macam tu.

Yusuke : Tali pinggang saya ? macam ni. tali pinggang saya ni sebenarnya...

(Flashback)

Riku, pahlawan purba dari puak Linto yang dipilih oleh pawang-pawang untuk menggunakan kuasa dari tali pinggang dan berubah menjadi Kuuga dan melawan Gurongi, puak yang mengamal ilmu hitam dan bertukar menjadi raksasa berbentuk pelbagai jenis haiwan. Kuuga zaman purba kemudiannya menggunakan kuasanya untuk mengurung kesemua Gurongi.

(Masa Kini)

Yusuke : selepas tu, saya pakai tali pinggang Arcle yang ketika tu masih dalam bentuk artifak, tali pinggang ni terus berada dalam badan saya dan muncul setiap kali saya bertukar. awak pulak ?

Sento : eh ? saya? saya sebenarnya masih tak ingat siapa sebenarnya saya...

( Flashback)

Soichi Isurugi, bapa kepada Misora, menemui Sento yang bersandar di dinding sebuah bangunan dalam hujan renyai-renyai. Sento kelihatan terpinga-pinga dengan apa yang berlaku.

(Masa Kini)

Yusuke : macam tu rupanya...


Bersambung di Episod 5 : Rancangan Jahat

Kamen Rider Kuuga & Kamen Rider Build [COMPLETED]Where stories live. Discover now