Episod 8 : Pertarungan Akhir ( Bahagian 1)

35 0 0
                                    

Bi Kaiser berundur beberapa langkah ke belakang dengan badannya yang berasap dan percikan bunga api pada perisai badannya. Cross-Z berjalan kearahnya sambil menghunus pedang Beat Closer ke lehernya. Build Genius dan Kuuga Ultimate yang baru saja sampai berlari ke belakang Cross-Z. " sekarang, baik awak menyerah!! Mogami!!" tempik Cross-Z pada Bi Kaiser.

Bi kaiser ketawa kecil dan kemudiannya ketawa seperti orang gila. " awak semua ingat saya dah tewas ? belum lagi.."

+++

Enigma yang sudah mula aktif kemudiannya mula terapung hingga melanggar bumbung gudang dan terbang dengan perlahan ke bandar. Orang ramai berbual sesama mereka apabila mereka melihat Enigma di udara. Ada yang mengambil gambar Enigma dengan telefon pintar mereka. Enigma melancarkan beberapa tentera X Guardian ke seluruh bandar Touto dan memusnahkan bangunan-bangunan dengan pancaran laser. orang ramai menjerit sambil lari ke sana sini untuk menyelamatkan diri mereka.

+++

Cross-Z, Build Genius dan Kuuga Ultimate melihat bangunan-bangunan runtuh satu persatu. Bi Kaiser mengambil kesempatan ini untuk melepaskan diri. dia menembak beberapa das tembakan kepada mereka bertiga sebelum melepaskan gas hitam sebelum menghilangkan diri.

" tak guna! dia lari lah pulak!" Cross-Z menghentak kakinya dengan marah sebelum terdengar suatu bunyi bising dan melihat ke atas, " arrrghh!! tengok tu!" jarinya menunjuk ke Enigma yang terbang melepasi mereka. 

+++

orang ramai berlari ke merata-rata tempat untuk menyembunyikan diri mereka. ambulans tiba untuk membantu mereka yang cedera. Build Genius, Kuuga  Ultimate dan Cross-Z melihat keadaan begitu huru-hara.

Build : kalau macam ni jadinya...,habislah kita semua..

Kuuga : kita kena cari orang tadi dan tewaskan dia sebelum terlambat.

Cross-Z : tapi macam mana ? dia terlalu kuat. silap-silap, dia mungkin panggil askar-askar Guardian untuk lindungi dia.

Build : kita tak boleh menyerah, Banjo. kita kena selamatkan bandar Touto..(menoleh arah Kuuga Ultimate) dan bantu Yusuke untuk balik ke dunia asalnya.

Kuuga : *mengangguk*

Cross-Z: Baiklah!! saya dapat rasakan...yang kita akan MENANG!!!!!

ketiga-tiga rider itu mula berlari untuk mencari dan menewaskan Bi Kaiser buat selama-lamanya, namun dalam perjalanan, mereka hentikan langkah mereka apabila melihat askar-askar Guardian berkawad sambil mengacukan senjata api ke arah mereka.

Sementara itu, Bi Kaiser berjalan di atas Enigma sambil ketawa, " korang takkan dapat tewaskan aku! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!"


Bersambung di Episod 9 : Pertarungan Akhir (Bahagian 2)

Kamen Rider Kuuga & Kamen Rider Build [COMPLETED]Where stories live. Discover now