Episod 11 (Akhir) : Menuju ke Langit Biru

37 0 0
                                    

Sebaik sahaja pertarungan mereka dengan Bi Kaiser telah berakhir dan dunia Build kembali aman, Yusuke berjalan ke portal dimensi yang diaktifkan oleh Sento dengan komputer-komputer di gudang lama. Sebelum melangkah masuk ke dalam portal tersebut, Yusuke menoleh ke arah Sento dan Banjou buat kali terakhir dan melakukan 'thumbs up' kepada mereka sebelum melangkah masuk. Setelah Yusuke masuk, portal dimensi itu kemudiannya menghilang. 

    "haiihh baru je sekejap Yusuke kat sini. sekarang dia dah balik ke dunia asalnya, " Banjou mengeluh. " betul kan? tapi apa yang kita boleh buat...Yusuke mesti balik ke dunia asalnya. mungkin ada lagi ancaman kat dunia dia. baiklah. mari kita balik, dan (menguap) tidur.."  Sento dan Banjou berlalu pergi untuk pulang ke Cafe Nascita.


++++

Sementara itu di dunia Kuuga, dua Gurongi Zu Mebio Da dan Zu Badzu Ba menyerang beberapa orang anggota polis yang menembak beberapa tembakan kearah mereka. pegawai polis Kaoru Ichijou dan rakan setugasnya  Morimichi  Sugita menembak beberapa das tembakan dari senapang mereka kearah dua Gurongi tersebut. Zu Badzu Ba melompat kearah Ichijou dan menolaknya ke tanah.

" Ichijou!!" Sugita menjerit nama rakannya apabila melihat rakannya diserang gurongi tersebut dan cuba membantunya sebelum dirinya turut diserang oleh Zu Mebio Da. tiba-tiba sesosok lembaga muncul dan mengheret dua Gurongi dari kumpulan Zu tersebut ke dalam bangunan lama. ketika hendak bangun, Ichijou dan Sugita terdengar suara lembaga tersebut melawan Zu Mebio Da dan Zu Badzu Ba dan kemudiannya terdengar bunyi letupan yang kuat. sebaik sahaja letupan itu berhenti, Sugita dan Ichijou melihat lembaga berwarna hitam dan biru berdiri dalam api yang marak.

" itukan..." Sugita mengamati lembaga tersebut.

" Godai!" Ichijou menjerit nama yang dia kenal sambil memandang kearah Kuuga Dragon Form yang mengangguk sambil melakukan 'thumbs up' kepadanya.


TAMAT


++++

Ending 

Omoi nimotsu wo (sandarkan kepalaku)
Makura ni shitara (atas bagasiku ini)
Shinkokyuu...  (menarik nafas...)
aozora ni naru ( ke langit biru)

Me wo akete 'te mo tsubutte mo ( walau ku buka mataku luas atau pejam)
Onaji keshiki wa sugite yuku kedo (pemandangan yang sama terus melaluiku)
Ima, mite 'nakucha... kizukenai (ku perlu melihatnya jika ingin tahu)

Kimi wo tsurete yukou (ku akan bawamu ke masa depan)
Kanashimi no nai mirai made (mana tiada kesedihan, itulah yang pasti)
Kimi ga kureta egao dake (dengan senyuman yang kau beri kepadaku)
Poketto ni shimatte (tersimpan dalam poket berhargaku)
Boku wa... aozora ni naru (Menuju oo ke langit biru)

Kamen Rider Kuuga & Kamen Rider Build [COMPLETED]Where stories live. Discover now