4🥀

2.9K 379 41
                                    

Sunmi termenung dan dia masih lagi memikirkan hal lewat pagi tadi yang menganggu fikirannya sekarang ni. Kenapa dia baru tahu cucu keluarga Song ada. Tidak pernah sekali pun dia nampak sebelum ini.

Ingin dia menceritakan hal ini kepada Jiae dengan Ara tetapi amaran keras dari Puan Song diingatinya semula. Lebih baik dia berdiam diri. Dia pun turun ke bawah untuk mencari Jiae dengan Ara.

Ara pula sedang sibuk menyiram pokok-pokok bunga di halaman rumah itu. Sedang dia membuat kerjanya tiba-tiba dia mendengar bunyi nyalakan daripada seekor anjing.

"Woof woof"

Ara mencari bunyi tersebut. Tiba-tiba dia melihat seekor anak anjing baka Golden Retriever menyalak padanya.

Segera Ara menghampirinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Segera Ara menghampirinya. Dia mengangkat anak anjing tersebut. "Kamu masuk dari mana ni? sesat ya?" Kolar anjing itu dilihatnya. Tertera nama Jeffry tertulis di kolar anak anjing tersebut.

Tiba-tiba Jeffry melompat dan mula melarikan diri.

"Jeffry!!"

Ara mengejarnya takut pula anak anjing itu masuk ke dalam rumah keluarga song. Habia dia nanti kena marah dengan Puan Song.

"Jeffry jangan masuk!!!"

Akhirnya dia terlambat anak anjing itu lari masuk ke dalam rumah.Tanpa membuang masa Ara meninggalkan kerjanya seketika dan mula mencari Jeffry.

"Jeffry!!"

Tiba-tiba dia mendengar bunyikan nyalakan datang daripada tingkat atas. Ara pun naik ke tingkat dua. Dia melihat Jeffry lalu mengejarnya.

"Jeffry mari sini!!!"

Jerit Ara dan dia penat mengejarnya anak anjing itu. Tetapi Jeffry degil. Dia tetap melarikan diri. Ara mula berhenti sekejap. Dia kepenatan. Matanya membesar apabila melihat anak anjing itu mula naik satu persatu anak tangga menuju ke tingkat 3. iaitu kawasan larangan.

"Jeffry jangan naik situ?!!!"

Jeritnya tidak terlalu kuat. Tetapi dia masih juga dia tidak sempat menangkap Jeffry. Akhirnya dia terpaksa naik ke tingkat tiga untuk menangkap Jeffry sampai dapat.

Sebelum Puan Song tahu dia perlu cepat. Ara mula geram dengan Jeffry.

"Jeffry mari sini please!!"

Dia mengejar Jeffry sepantas yang mungkin . Baru dia hendak menangkap Jeffry tiba-tiba ada satu tangan mengangkat Jeffry. Ara tergamam dan dia melihat jelas itu kaki milik seorang lelaki.

Ara mula mendongak. Matanya membesar melihat lelaki itu. Segera dia menjauhkan dirinya sedikit.

 Segera dia menjauhkan dirinya sedikit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] PSYCHOPATH SIBLINGS + PJM + KTH + JJKWhere stories live. Discover now