12 🍁

2.9K 322 88
                                    

Jimin mengajak aku untuk menaiki hot air balloon yang selalu menjadi tumpuan utama pelancong datang ke Cappadocia. Aku setuju ke tak? Dah tentu la aku orang yang paling excited nak naik.

Selepas kereta sewa di parking kan, kami berjalan menuju ke tempat hot air ballon tersebut sambil berpegangan tangan. Sampai saja di situ ada seorang pekerja di situ yang menengur kami.

" Mr. Jimin? " tegur seorang pekerja yang menunggu di situ.

Tangan di lepaskan dan Jimin membuat perbincangan dengan pekerja tersebut dan aku di belakang hanya mampu memerhati. Selepas 10 minit Jimin menghampiri aku semula.

"Jom sayang kita dah boleh naik dah" ajak Jimin dengan tangan dia dah nak capai tangan aku.

"Eh? Tak payah tunggu ke? " tanya ku pelik. Dia tersenyum bila dengar soalan aku tu.

" Tak sebab semua dah diuruskan oleh mama & papa" jawab Jimin. Aku sekadar mengangguk faham dengan jawapan Jimin.

Setelah siap membuat persiapan secukupnya hot air balloon kami berjaya naik ke atas udara dengan tingginya. Aku la orang paling seronok time tu kalau nak di banding kan dengan Jimin. Perempuan biasalah mudah teruja.

Kami menikmati pemandangan dengan angin yang sentiasa menerpa pipi lembut ku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kami menikmati pemandangan dengan angin yang sentiasa menerpa pipi lembut ku. Sejuk. Aku memerhati Jimin di sebelah ku yang kini sedang menutup mata dan tersenyum.

Entah kenapa sejak daripada airport hari di mana kami ingin menuju ke sini, ada sesuatu yang membuat kan aku gembira dan adakalanya boleh buat jantung aku ni berdebar debar bila dekat dengan dia. Mungkin kah aku dah pun sepenuhnya jatuh cinta dengan Jimin? Soalan demi soalan menerjah masuk ke kotak fikiran ku.

Tiba2 aku merasakan pinggangku dipeluk dari arah belakang lantas aku merasakan pipiku seperti disntuh dengan benda lembut dan itu membuatkan terkejut sedikit. Lama Jimin mencium pipiku. Aku hanya membiarkan nya dan pelukannya dipereratkan lagi. Aku memejam kan mata untuk menikmati suasana romantik macam ni. Selepas ciuman dileraikan, aku sedikit mendongak ke atas untuk melihat Jimin. Mata kami bertembung dan dengan senyuman Jimin bersuara.

"Saranghae" ucap Jimin

"Nado saranghae" balasku. Dan itu membuat kan dia memperkuatkan lagi pelukan dan mencium bibirku sekilas. Aku hanya mampu tersenyum dengan perbuatannya.

Petang itu kami menikmati pemandangan cantik daripada atas. Kepala ku sandarkan di dada Jimin. Aku harap kebahagian macam ni takkan berlalu dengan sekejap.

🍁

"Hmm mana satu yang sedap ni? Green tea or coklat chip?" Hyeki sedang berfikir sama ada dia nak beli aiskrim Green tea ataupun coklat chip di depan peti aiskrim.

"I think coklat chip" jawab seseorang. Cepat2 Hyeki menoleh untuk melihat si gerangan suara. Apabila mata mereka bertembung tiada kedipan dan pergerakan di antara mereka. Apabila ada seorang kanak2 yang menutup peti aiskrim agak kuat barulah mereka tersedar.

"Pardon?" balas Hyeki. Taehyung memberikan senyuman manis kepada Hyeki.

" saya rasa coklat chip lagi sedap. Kalau tak percaya try la beli " jawab Taehyung.

"Oh okay saya ambil satu la kalau awak cakap macam tu" balas Hyeki dengan senyuman. Entah kenapa dia mudah sangat senyum dengan lelaki depan dia sekarang ni sebab selalunya dia akan buat pandangan kosong dan kurang tersenyum bila dengan lelaki.

" Saya Kim Taehyung. Awak? " tanya Taehyung kepada Hyeki yang sibuk mengambil aiskrim.

"Oh saya Shin Hyeki panggil Hyeki je" balas Hyeki.

Tiba2 Hyeki hilang imbangan apabila ada 2 orang kanak2 yang bermain kejar-kejaran di tempat mereka berdua berdiri dan salah seorang dari mereka melanggar kaki Hyeki dan membuat kan Hyeki ingin terjatuh.

Dan dengan pantas Taehyung menyambut badan Hyeki daripada terjatuh. Jeda...
Sekali lagi mata mereka bertembung.
Bila Hyeki tersedar dia cepat2 melepaskan diri daripada pegangan Taehyung.

"Erm cheosonghamnida" ucap Taehyung sambil mengusap lehernya.

"It's okay" balas Hyeki. Dan dengan segera Hyeki meminta diri untuk pergi.

Manakala Taehyung ingin menanyakan nombor telefon Hyeki namun niatnya terus dimatikan bila dia tengok Hyeki tergesa-gesa.

Manakala Hyeki yang sedang berjalan berkali-kali menampar lembut pipinya agar tersedar. Sebelum ini belum ada lagi lelaki yang berjaya membuat pipi Hyeki memerah tapi entah macam mana si lelaki yang bernama Taehyung mampu melakukannya.

🍁

Jimin sedang membelek-belek pinggan yang bercorak di sudut rak kedai. Dia memanggil aku yang sedang memilih barang-barang.

"Sayang?" panggil Jimin

"Hrmm?" jawabku sambik menoleh memandangnya.

"Sini kejap"

Aku berjalan menuju ke tempat Jimin.

"Wae?" tanyaku

"Pinggan ni kalau kita beli lepastu letak dekat rumah kita sebagai hiasan cantik tak? " tanya Jimin.

"Cantik tapi pastikan awak pilih corak yang paling cantik ye" aku memperingatkan Jimin dengan senyuman.

"Ai ai capten" balas Jimin sambil membuat tabik hormat di depan ku. Aku tergelak kecil.

🍁

Sepasang kaki melangkah keluar daripada airport. Seseorang membuka cermin mata hitamnya dengan senyuman sinis.

"Well well akhirnya aku sampai juga. Jisoo get ready sebab aku nak ambil balik hak aku yang kau dah rampas"

🍁

Tbc...

🍂 lepas chapter ni mungkin dah start konflik so nak sambung tak??

🍂 Vomment jangan lupa ❣️

[ H ] MY BOSS IS MY HUSBAND S1 + S2 | 박지민Where stories live. Discover now