Chapter 15

3.7K 157 21
                                    


Happy reading



"Kapten.Kaizo..!,kau nak saya bunuh adik mu~ atau serahkan kesemua Power Sphera yang ada di dalam kapal angkasa kau tu" keadaan fang dalam tak sadarkan diri,tangan dia dalam keadaan diikat begitu pulak kakinya.Tubuh fang di letakkan di sebuah kerusi listrik.Kaizo nampak tubuh fang yang sudah terkulai lemas disitu.

"Pilihan mana yang kene saya ambik ni?!,bila pilih adik ku ke empat Power Sphera ada di tangannya dan itu akam membuat dirinya semakin tak terkalahkan,bila pilih Power Sphera,adik ku yang akan mati"fikiran kaizo tengah serabut,semua yang di pilih akan mendapatkan dampak besar juga.

"Hmm....pilihan yang salah..!!,hhhahahahah..Kau akan menyesal kaizo" kaizo belum sempat memilih,disebabkan terlalu lama,akhirnya Fang di siksa ngan Listrik ,sehingga membuat Fang menjerit kesakitan dan mula mengalami kejang kejang.😵
"Kau memang tak mempedulikan adikmu,memerintah adikmu untuk buat ini dan itu bagai pelayan(orang gaji),tapi itu tak masalah bagiku,sebab penderitaan yang dimilikinya akan hilang,itu akan jauh lebih baik....dari pada melayani abangnya yang sudah seperti raja kejam....hahahahah"

"KAU...!!!" Kaizo hendak menyerang alien tu,disebabkan dirinya sudah lemah karena bertarung sendirian melawan pasukan diorang,tiba tiba kepalanya kena pukul.

"Aku yang akan melepaskan penderitaan adikmu..jadi jangan risaukan dia...hahahaha..!"

Penglihatan Kaizo makin lama menjadi samar samar.
"Arggh......Abang..~..arrhgghhh...."
Kaizo mendengar suara adiknya.
"F..fang.." tubuh kaizo rebah ke lantai,tangannya berusaha untuk menggapai Fang yang masih disiksa ngan aliran listrik.

Kaizo yang masih mempertahankan kesadarannya,dia sudah tidak mendengar suara jeritan adiknya lagi. "Fang...~ " ucap kaizo,dan dirinya dipukul kembali sehingga kaizo terbaring tak sadarkan diri disitu.

☆☆☆

"Fa...fang.....!!!!" Teriak kaizo.Nafas dia memburu tak beraturan.
"Apa..,apa dah jadi ni??...,apesal aku bermimpi mengerikan pasal adik ku" kaizo terjaga dari tidurnya,dia melihat jam kuasa dia,dah menunjukkan kul 06:30 pagi,lepastu dia bangun dari katil dia.

Ketukan pintu terdengar.
"Kapten...?,kapten tak pape?" Dia masuk, dan tanya pada kaptennya apa yg dah terjadi.

"Saya tak pape Lahap." Kaizo bangun dari katil nya.

"Kapten bermimpi Buruk lagi?"

"Saya ada bermimpi bahwa adik ku mati,dia kena siksa ngan salah satu alien yang nak ambik ke empat Power Sphera yang dah kita selamatkan....hhh...fang....!
mane..fang..!?,kau ada nampak Fang tak..?!"

"Tak...dia takde dalam bilik dia" jawab Lahap.

"Apa.?!,atau...jangan jangan...mimpi yang barusan tadi memang betul?!"fikir kaizo..
"Lepas tu mane dia?!,kau dah cari ke seluruh kapal angkasa ni?!"

"Saya sudah cari,dan saya tak jumpa Fang.!"Jawap lahap lagi,lahap tengah terhairan ngan kaptennya ini.

"Atau...mimpi aku tadi...memang sudah terjadi?!,dia dah mati ke?kalau macam tu...mana jasad adik aku...,kau letak kat mane dia..Lahap...!!"

"Ya....Jasad Fang tengah berada di bilik Kapten,dia tengah tertidur macam orang MATI,dan dia tengah TERBARING di katil kapten..!!"
Lahap sengaja menekankan kata mati,agar kaptennya sadar bahwa adiknya memang tengah berada di biliknya ,dan dia tengah tergolek macam mayat,sebab fang tak bangun bangun juga.

"Aa...apa...Lahap?" Kaizo mula mengalihkan pandangannya,dan memang betul,kaizo nampak selimut dan ada sorang yang berada di sebalik selimut tu,lepas di buka Fang tengah tertidur pulas.

Fang adik Ku TersayangWhere stories live. Discover now