>08♣<

3.6K 354 24
                                    

"Lembik...kau ni lembaplah.",kata Taehyung sambil mengunyah epal di atas batang pokok balak di dalam hutan.Aku mengeluh,ini kali ke empat aku gagal menekan tubi sebanyak 50 kali dalam masa 1 minit.Ahh penat.

Aku segera berbaring di atas rumput yang agak lembut dan selesa itu.Taehyung mula mendekati aku dan memandang dari atas.

"Dah penat?"

"Sudahla...kekuatan saya taklah sekuat korang semua.Please..I need a break...lepas ni buatlah practice yang lain.."

"Serious?Kau nak yang lagi extra?"

"Uuu boleh gak~Apa tu?"

"Lawan tembak dengan aku~"

"Tembak???OK JOM BEBEH!!"

♣♣♣

Aku tercenggang di hadapan Taehyung di mana di belakangnya terdapat dua orang manusia.Mereka berdua itu turut menyertai latihan ni.Jimin dan Yoongi??Seriously??3 lawan 1??

"Haa...aku nak kau berjaya tembak salah seorang daripada kami...kalau kau berjaya,kemungkinan kau akan dapat kod untuk hari ni.Kalau tak,kau tak boleh join untuk mission besok.Setuju?"

"Ermm...Saya tembak korang?"

"Tak...kitorang semua pun akan usahakan untuk tembak kau.Kalau kau kena,kau kalah...so...Dah ready?Sekarang aku nak kau masuk ke dalam kawasan hutan pedalaman dan find your own gun~"

"What???!!!"

"Satu....dua....tiga....."

S*it!!Aku lantas berlari ke dalam hutan yang agak tebal tu.Dasar kejam giler punya latihan.Segala semak samun yang aku nampak,segera diselenggara.Malangnya tiada sepucuk pistol pon yang ada di sini.Aku gelabah.

Deria telinga aku mula menangkap satu bunyi di mana daun² kering seperti dipijak seseorang dari arah jauh.Gosh!!Mati aku kali ni...dah la senjata tak ada untuk membalas.

It's ok Jaerim,diorang hanya 3 orang.Kau boleh lakukannya.Aku berlari ke setiap batang pokok yang agak besar untuk sembunyikan diri.

God!!Macam mana aku nak cari senjata aku dalam keadaan begini??!!
Kelihatan Taehyung sedang tercari-cari diri aku.Aku cuba menghendap.Taehyung kemudiannya berhenti,aku terkaku disebalik pokok.

"Aku tau kau ada di situ Jaerim~",dia memandang ke arah aku dan mengacukan pistol.What??How??Tembakannya terlepas,aku sempat mengelak dan berlari ke arah lain.Taehyung mengejar aku dari belakang.

"Yaaaa!!!!Stop it!!!Saya tak ada senjata!!!"

Rayuan aku diendahkan dan diri aku masih lagi dikejar bagai dalam game Temple Run.Penat siaaa!!Aku cuba untuk mengalih ke belakang,and finally Taehyung dah tak ada.Laju jugak aku lari.Aku meneruskan kerja aku untuk mencari pistol.

Aku rasa macam kaki aku terpijak  sesuatu.Bila dipandang ke bawah...ada benang halus.Aku terhenti,ini mungkin perangkap dari diorang.Aku cuba melihat sekeliling,dan ternyata...ada bom yang tersembunyi di sebalik semak di kiri dan kanan aku.Gulp...

Kalau aku angkat kaki,mesti meletup.Ahhh macam mana ni??!!Diorang ni memang nak bunuh aku ke apa?!

Sedang asyik aku memikirkan jalan penyelesaian,tetiba muncul seseorang dari arah pokok balak yang agak besar itu dan dia menghampiri aku dengan senyuman sinis.Jin??

"J-Jin...please help me..."

"Wow.Tak sangka kau boleh termasuk ke dalam perangkap aku yang simple ni~"

"W-what are you talking about?Please...hentikan sistem bom tu!"

"Buat apa aku nak tolong kau?Kau kan masih di dalam practice ni.Dan aku pon akan gagalkan kau~"

"W-what?"

Jin kemudiannya mengeluarkan sepucuk pistol dari poket seluarnya dan diacukan ke arah aku.Aku tak faham...apa semua ni?

"Wait!!Yang akan tembak saya hanya Taehyung,Jimin dan Yoongi je.Stop it!"

"Kau ada dengar Taehyung cakap hanya diorang bertiga saja ka?"

Aku membulatkan mata aku.Yes...aku masih ingat apa yang dikatakan Taehyung tadi.


'...aku nak kau berjaya tembak salah seorang daripada kami...'

'Tak...kitorang semua pun akan usahakan untuk tembak kau.'


Dia tidak sebut pun...'kami bertiga'...tapi 'semua'....bermaksudnya mereka lagi 5 orang yang berbaki turut sertai latihan gila ni....adakah ini perkara yang remeh bagi aku.Tapi bagi aku tidak kali ni,liciknya diorang untuk perkenakan mangsa,hanya melalui perjanjian yang palsu dan gila.

Maksudnya,aku mesti bertarung juga dengan abang² aku yang lain.Not only Taehyung,Jimin dan Yoongi.
Aku buntu.Jin hampir saja hendak menarik picu pistol.Mati aku kali ni!

Wait.....

Aku sempat memandang ke arah bom masa itu.Masanya untuk meletup bagi tindak balas aku tidak di set pun...jadi...kalau aku angkat kaki....

S*IT....INI SATU PERANGKAP LAGI BAGI AKU!AKU DIPERMAINKAN LAGI!

Patutlah Jin tidak rasa sebarang ketakutan jika dia mendekati aku.Dia tak terpikir ke kalau aku angkat kaki ni dan suasana sekeliling ni akan meletup.But no...ini rancangan dia dari awal untuk memerangkap aku.Dia takkan takut.

Huh...tapi aku dah tahu permainan kau Mafia SeokJin~

Aku tersengih dan memandang ke arah Jin sambil menyelak rambut panjang aku.Jin pun pelik dengan reaction aku.




"I'm not stupid bro~"

-End Chapter 8-

°•SIBLINGS•°[-♚BTS♚-]✔Where stories live. Discover now