>♠28♠<

3.1K 302 98
                                    

"Auch!",jeritan kecil keluar daripada mulut Hoseok saat Jin menyapu ubat di gegendang telinganya dengan cotton bud.Hoseok tertunduk ke bawah sambil menyentuh jari-jemarinya kesal.Yoongi pula masih tidak sedarkan diri dan terlentang di atas sofa.Semua diam.

Jimin yang berbalutkan lutut menggerak-gerakkan rayang memikirkan masalah yang dihadapi oleh mereka sekarang.Namjoon meletakkan satu beg hitam di meja dan bercekak pinggang.

"Wasiat eomma kita dah dapat,masalahnya sekarang ni,Yoongi pengsan dan tak tersedar lagi,ibu pejabat polis rosak sana sini,dua orang maut dan 15 orang tercedera dalam misi kita.Jaerim pula hilang entah ke mana.",ucap Namjoon dengan keluhan.Semua hanya membisukan diri,tidak mampu untuk mengeluarkan sebarang suara.

"Kita boleh cari Jae,tapi mustahil berjaya kalau tiada Yoongi.See,dia masih pengsan lagi,aku lupa yang kepala dia sensitif.",Namjoon kemudiannya duduk dan melangut ke atas.Fuhh pening,masalah kesemuanya.

"S-Semua salah aku,tak disebabkan aku...Yoongi hyung takkan jadi begini.Jae takkan diculik.Semua salah aku mian...aku terlalu lembik",kata Hoseok menahan malu.Segera kepala lelaki itu ditarik Jin lalu dipeluk.

"Bukan salah kau bro.Itu memang kelemahan kau.Setiap misi yang gagal jangan disalahkan sesiapa,ini semua sebab masa.Kita tak sangka benda ni nak jadi.Setiap orang ada kelemahannya masing².",kata-kata Jin membuatkan Hoseok agak tenang.Lelaki itu membalas pelukan si abang sulung.

"So what about the will?",soal Jimin.Namjoon menggaru dagunya yang tidak gatal.Masing² memandang ke arah beg hitam tersebut.Nasib baik benda berharga ni sempat diambil Jimin selepas dirinya dilanggar kereta.Jimin memaksa diri untuk bangun bagi menyelamatkan Jaerim,namun apakan daya,dirinya terlambat.So,dia berpatah balik untuk beg tersebut walaupun tulang lututnya terseliuh.

"What about Jae?",soal Namjoon."Dia sepatutnya ada sekali bagi perbincangan ni.Patut ke kita selamatkan dia dulu?",sambung Namjoon.Semua kembali senyap.

"Aku gagal selamatkan dia.",Yoongi tetiba bersuara.Hampir lemah jantung dibuatnya yang lain.Sejak bila mayat ni terjaga?Hoseok cuba menghampiri Yoongi dan memegang tangan lelaki itu.

"Y-Yoongi hyung,maafkan aku.A-Aku tak dapat nak tolong kau.",kata Hoseok.Yoongi mendengus kecil dan mengusap lembut tangan adiknya yang muda setahun itu.

"Gwenchanha,janji aku masih hidup lagi.Sekarang ni aku fikir nak tebus kesalahan aku.Mian,aku...yang salah.",kotak tisu dibaling Namjoon ke arah Yoongi.

"Jangan cakap macam tu,bukan salah kau hyung,kau dah usaha semampu yang mungkin.Aku faham situasi kau.",kata Namjoon.Yoongi hanya diam dan mengusap lembut kepala Hoseok yang menyandar di dadanya.
Hmm...

Kreek.

Tetiba pintu hadapan dibuka dan menampakkan Jungkook yang baru pulang dengan beberapa beg plastik makanan.Semua melihat ke arahnya serentak.

'Aku lambat ke?Sorry dekat bandar tadi sesak',bahas Jungkook dengan bahasa isyaratnya.Semua kembali dengan posisi masing².Jungkook keluar sebentar tadi untuk membeli makanan dinner.Jin tidak bermood baik untuk memasak dengan problem sekarang.

"Apa kata,kita cari dulu siapa si pewaris kuasa eomma.Kalau ditakdirkan salah seorang daripada kita adalah orangnya,please gunakan kuasa tu untuk arahkan semua mafia bersepakat bagi selamatkan Jae dan hapuskan si dia tu.Kalau ditakdirkan Jae orangnya....",Taehyung terhenti.

"...Kita kena bergiat selamatkan Jae sebelum diorang tamatkan riwayat budak tu",sambung Taehyung.

...

...

...

"Jom masuk bilik mesyuarat sekarang.",arah Namjoon lalu mencapai beg itu untuk ke tingkat atas.Nampaknya ketua mereka sudah bersetuju dengan cadangan Taehyung.Misi mencari pewaris bermula.

°•SIBLINGS•°[-♚BTS♚-]✔Where stories live. Discover now