>17♣<

3.3K 342 78
                                    

"Pesawat yang dikatakan mahu bertolak ke Jepun tersebut mendarat secara kecemasan di..."

"Sesetengah penumpang selamat dan sesetengah lagi maut disyaki dibunuh..."

"Perbincangan yang hebat sekarang adalah...bagaimana pesawat tersebut mendarat walaupun tiada juruterbang yang mengawalnya,malah mereka ditemui dengan beberapa kesan tembakan di dada..."

Off.

Namjoon menutup siaran berita di televisyen dan menyumbatkan kedua-dua tangannya ke dalam poket.Dia memandang seorang demi seorang saudaranya yang duduk di atas sofa.

"Semua ni salah aku,mian....plan aku kali ni gagal...dan menyusahkan korang semua..",kata Namjoon dengan tertunduk.Jin mendengus kecil dan membaling kotak tisu ke arah kepala lelaki itu.

"Bukan salah kau,kau dah buat yang terbaik.Semua dah buat yang terbaik.Jangan salahkan diri atau sesiapa.Cuma keadaan je yang mengelirukan kita.So...stob iet.",balas Jin sambil menggosok kuku.

"Korang tak kisah ke?",tanya Namjoon lagi sambil memandang ke arah saudaranya yang lain yang sudah berbalut sana sini.Rasa bersalah sangat.

Tangan Taehyung berbalut akibat torehan pisau.

Bahu Jungkook berbalut akibat terkena tembakan.

Pipi Yoongi menampakkan lebam termasuk bibirnya yang luka.

Leher Jimin ditempek kain bandage akibat terkena serpihan peluru.

Hoseok berbalutkan kaki akibat lebam teruk.

Jin tiada sebarang kecederaan termasuk Namjoon.Entah kenapa nasib diorang baik sangat.
Mereka semua agak sibuk berbincang pasal misi yang baru sahaja diselesaikan semalam.

Situasi mereka diperhatikan aku yang mengintip disebalik dinding dapur.Tangan aku yang memegang dulang air teh panas terketar-ketar dengan beberapa keping biskut yang baru aku bakar tadi.

Sesungguhnya Yoo Jaerim agak takut untuk bersemuka dengan diorang.Sebab apa?

Perbincangan diorang langsung tidak disebut-sebutnya nama aku.Adakah aku dianggap sebagai penyebab misi diorang hampir gagal?
Bila difikirkan balik....rasanya benar.
Urghhh aku benci diri aku sendiri.Naughty girl betul!

Belum sempat aku nak melangkah keluar dari dapur,seseorang telah melangkah masuk.Aku terhenti termasuk dia.Wajah aku dia tatap lama,errr...

"Ouh mian,oppa nak minum?"

"Kenapa kau tak keluar dari sini dari tadi?"

"S-Sebab...saya tak nak ganggu korang berbual..."

"Kau dengar lah ye kitorang bincangkan tentang apa hm?"

"Err...d-dengar...em",tubuh aku semakin didekati.Aku kaget dan terundur ke belakang sehingga dinding menyekat aku.Aku cuak.Telapak tangannya dirapatkan ke arah dinding bagi menyekat aku lagi.Mampus...apa dia nak?

"Sebenarnya kau tak dengar secara penuh lagi budak."

"M-Maksud oppa?"

"Kalau nak diikutkan...aku nak sebut² je nama kau depan diorang yang...kaulah punca misi semalam gagal."

Aku terdiam.Bibir bawah aku gigit menahan kegelisahan.Alamak...dah agak,mesti diorang anggap akulah puncanya.Dagu aku disentuh dan didongakkan menghadap wajahnya semula.Aku mengetap bibir.Wajah kami berdua sangatlah rapat sehingga aku boleh merasakan hembusan nafasnya di pipi aku.*dead*

"O-Oppa..."

"Listen kid,tak disebabkan kau bangun daripada tempat duduk kau semalam,benda ni takkan jadi.Kau memang betul² mentah lagi budak,so fikir-fikirkan ye,aku tak nak kau menyusahkan kami lagi lepas ni....

...sebelum aku rejam kau dalam bitumen."

Dagu aku dilepaskan.Jantung aku asyik berdegup laju saja.Entah kenapa.Dia kemudiannya berjalan ke arah peti ais dan mengeluarkan coklat Cadburehh.Belum sempat dia hendak melangkah kaki pergi,dia sempat mengatakan sesuatu.

"Satu lagi...jangan panggil aku oppa,aku Min Yoongi ok?.Y-O-O-N-G-I.",kata lelaki pucat itu lalu pergi.Aku mencebik bibir geram.Bertuah ini anak.Aku kembali memperbetulkan rambut dan menarik nafas perlahan-lahan dan menghembusnya.

Dulang dibawa ke meja bulat di ruang tamu.Tiba sahaja kelibat aku,semua terdiam.Aku dah mula takut.

"Ermm...oppa semua minumlah dulu.Jae nak naik atas,hee...sorry if I bothering all of you...*tunduk*",belum sempat aku nak beredar,pergelangan tangan aku digenggam.

"Jae,kau ada injurt dekat mana²?",soal Namjoon risau.Aku hanya menggeleng kecil.

"Kau jangan nak tipu,setakat diorang pun dah cedera sana sini,kau apatah lagi.",kata Namjoon lagi.

"Ermm Jae ok je,apa yang penting...korang semua tak cedera teruk sangat."

Semua hanya membisukan diri.Tangan Namjoon yang hangat masih menggenggam erat tangan aku.Aku tertunduk...tetiba rasa sebak kalau ada someone yang ambil berat tentang diri sendiri.Well,perempuan kan~Always need an attention.

"Sorry...kalau Jae penyebab misi...k-korang tak ikut sebagaimana yang telah dirancang hiks...",ujar aku dengan tangisan.Mereka semua serentak memandang ke arah aku.Pehal tetiba dia nangis ni?

"Sebab Jae...target kita dapat loloskan diri...Jae terlalu terburu-terburu...sampai tak ikut plan.Sebab Jae,korang semua cedera..."

"Jae...abaikan semua tu,apa yang penting kau dah berjaya bunuh target kita bukan?",kata Namjoon seakan-akan mahu memujuk aku.

"Memang korang semua yakin tembakan Jae tepat,but I think...no.Jarak terlalu jauh,Jae tak mengagak dengan betul...mustahil.Kalau target tak hapus,misi tak akan berjaya.M-Maafkan Jae...Jae memang mafia yang tak guna."

Segera aku berlari ke arah anak tangga dan naik ke tingkat atas.Namjoon cuba nak kejar namun sempat ditahan oleh Yoongi.Lelaki itu hanya menghirup air teh selamba.Huh...

"Berita kali ini digembarkan pula dengan satu penemuan mayat di sebuah hutan simpanan....."

"Mayat ditemui dengan kesan tembakan di kepala serta lengkap dengan pelengkapan payung terjun...."

"Mengikut daripada bedah siasat,mayat tersebut dikenali sebagai Lee Guk Han,seorang...."

Suara wartawan yang jelas kedengaran daripada telefon pintar Taehyung membuatkan mereka semua tergamam.

"T-Tembakan dia....tepat.Seriously?",kata Jin.Berita baik itu membuatkan Namjoon sebagai ketua mereka ketawa kecil dan tersenyum sinis.Yang lain seakan-akan tidak mempercayai akan hal itu.Tembakan si gadis kecil itu memang betul² tepat.Amazing.

"Misi kita berjaya,should I tell her about this?~"


-End Chapter 17-

°•SIBLINGS•°[-♚BTS♚-]✔Donde viven las historias. Descúbrelo ahora