>♠26♠<

3.1K 306 33
                                    

Satu buku kecil dikeluarkan daripada peti rahsia di dalam bilik yang agak kecil.Bang Si Hyuk kemudiannya mengeluarkan satu beg hitam dan diletakkan di atas meja.Kami bertiga hanya terkaku di situ.

"Buku ni milik Mafia Haera.Tidak ada salah seorang pun daripada kami yang menyentuhnya lagi,harap korang bertiga dapat cari siapa pewaris kuasa eomma korang dengan secepat mungkin.",ujar Bang Si Hyuk lalu menyumbatkan buku kecil itu ke dalam beg hitam.

"Kenapa?",soal aku.

"Kami perlukan bantuan daripada pihak mafia.Banyak penjenayah buat masalah di negara ni.Bagi aku,peratus mafia di negara ni lebih banyak daripada pihak polis,cuma diorang tak tunjukkan identiti.",beg diserahkan kepada kami dan lelaki itu menyambungkan lagi ayatnya.

"Aku sebagai ketua kepada semua pihak polis mengharapkan bantuan daripada korang,Mafia Haera's children.Tolong,kawal semula anak buah korang,ramai penjenayah yang asalnya daripada mafia.Diorang khianat dan timbulkan huru-hara dekat negara ni mahupun di negara jiran."

Aku mengetap bibir.Taehyung dan Jungkook hanya mengangguk setuju agar aku menyambut beg tersebut.Aku teragak-agak...

Terhenti.

Kami berempat terhenti.Kedengaran seperti ada sesuatu yang menghampiri kami,langsir di dalam bilik itu mula berkibar laju.Angin kuat?Helikopter?
Bunyi tembakan juga dilepaskan berdas-das di luar bangunan.Apa yang terjadi di luar?

Kemudian,ada sesuatu objek dilemparkan dari arah luar masuk ke dalam bilik itu.Kami tersentak.

Bom??!!!

Taehyung segera melindungi aku.Jungkook menarik lengan Bang Si Hyuk untuk berlindung disebalik meja.

BBOOM!!

Habis hancur segala benda di dalam bilik tersebut.Kami dikejutkan lagi dengan rempuhan kaca tingkap.Terdapat 3 orang yang bertopeng memecah masuk ke dalam melalui tingkap,mesti mereka turun daripada helikopter tersebut.Beg itu terpelanting jauh ketika letupan tadi dan kini ia berada di hadapan pintu.

Aku panik.Salah seorang daripada mereka cuba untuk mengambil beg tersebut.Hasrat mereka tersekat apabila Jungkook mula membuka serangan ke atas mereka.Jungkook kini bertarung dengan dua orang manakala yang selebihnya cuba untuk mendekati kami.

Bang Si Hyuk pula separuh sedar akibat kecederaan di kepala.Aku cuba membantu lelaki gempal itu untuk bangun,tanpa disedari rambut aku ditarik.Ahhh aku menjerit kesakitan.
Belum sempat aku beraksi,Taehyung mematahkan jari lelaki tersebut lalu menyeliuhkan lengannya.

Pprak

Bahagian siku dipijak hingga terpatah lengan lelaki itu.Aku tergamam.Taehyung menyambung kerjanya bagi mengawal keselamatan aku dengan Bang Si Hyuk.Aku buntu,aku tak tahu nak buat apa sekarang ni.Bang Si Hyuk pula mengarahkan aku agar pergi dari situ dengan buku wasiat itu sekali.

Ermm...

Kami dikejutkan lagi dengan kehadiran 5 orang ke dalam bilik tersebut.Ahh tak guna.Aku terpaksa tinggalkan mereka bertiga dan berlari ke arah beg.Beg hitam itu dicapai aku lalu keluar daripada bilik tersebut.

Setingkat demi setingkat aku turun dengan pantas.Pintu utama bangunan aku hampiri.Omo!Di luar pun berlaku huru-hara.Pihak polis sedang bergelut dengan beberapa manusia yang berpakaian serba hitam.Siapa mereka ni?
Aku beralih ke belakang,kelihatan tiga orang lelaki berbadan sasa berlari ke arah aku.Gulp.

Lawan atau cabut lari?Kalau aku lawan,macam mana dengan buku ni?

Aku terpaksa,segera aku menolak pintu utama dan berlari masuk ke dalam bandar.Pihak polis tidak dapat lindungi aku daripada diorang.Puak tu agak ramai.

°•SIBLINGS•°[-♚BTS♚-]✔Where stories live. Discover now