Jimin end pov
Skip..
Malam....
Di rumah keluarga min sedang sebuk menghidangkan makanan di atas meja, manalakala mingi sedang duduk di sofa sambil goyang kaki..
Yonggi: Mingi!!!! Buat kan air!, hyung nk beli buah jap ni! "Laungnya dari dapur.
Mingi :alah hyung buat lah, aku tgh vc dgn jira ni, nk mintak awek sorang"katanya dn sambung pandang ke layar telefon dn sambung borak..
Yonggi :alah tolong lah jap !"
Mingi:x nk, kau kan x lama lagi bakal jadi isteri org, so kena banyakkan rajin buat air, masak betul x mama? "Katanya dn pandang mama nya yg sedang sapu sekeliling ruang tamu.
Minluhan:apa yg betul? Gi sana tolong, sebelum mama terajang! "
Mingi:hishh yelh, woy tenuk aku, aku tutup dulu, sbb singa betina dh mengamuk "
Jira:kimak kau panggil aku tenuk, kkk bye, jumpa nanti tau abg ipar hahahaha, bye meggi"
Mingi: sedp kau panggil ak---
Tut
Mingi: belum sempat aku nk maki kau, kau dh tutup, nasib baik kau kawan aku park jira, kalau x dh lama aku baling kau kat planet pluto"
Minluhan:MIN MINGI!!!!!!!! "
mingi:yeye ni tgh dtg ni"katanya dn dgb wajah yg mlas, dia pon bangun dari sofa dn menuju ke dapur.
Selepas selesai sediakan makanan,luhan dn mingi pergi ke ruang tamu untuk berehat sebentar.manakala yonggi dh pergi keluar pergi beli buah.
Mingi: mama, appa x balik ke?"
Minluhan:jap lagi balik lah tu, ha kau ni bila lagi nak cari yeochin?, ashik jual mahal je kat yeoja ii yg nk pikat kau "
Mingi: tgoklah mama, kadang kadang perempuan ii yg terkejar kejar kat mingi tu, bukan nya cintakan mingi ke apa, cintakan harta adalah haishh"keluhnya ,luhan pon mengangguk anggukan kepalanya,biarlah dia cari yeochin sendiri katanya dlm hati.
Ting tong..
Minsehun: appa dh balik!"
Luhan pon bangun dn membuka pintu menyambut kepulangan suaminya.
Minluhan:penat? "Tanyanya .
Minsehun: x pon, mula ii je rasa penat, tapi bila tgok muka awk, membuatkan hilang sama penat"katanya dn tatapan menggoda, luhan pon merona dn memukul dada suaminya perlahan.
Mingi: ni nak berasrama di dpn pintu ke apa? "Tanyanya dn membuat muka blur melihat pemandangan yg nk termuntah baginya.
Minsehun: sebuk lah" jawabnya ,dn mula masuk ke dalam dn naik ke atas nk mandi.
Baru saja luhan nk tutup pintu balik, tetiba dia melihat ada kereta masuk ke dalam pagar nya, dia pon mula tersenyum .
Mingi: mama napa senyum ii kat dpn pintu tu? Gile ke apa? "Gumamnya perlahan dn melihat ke arah mamanya.
Parkkihyun : yow! Annyeonghaseyo sahabat syg ku!! " jeritnya dn berlari kecil dn memeluk luhan dgn erat.
Parkshownu: annyeonghaseyo luhan-ssi"
Minluhan: ar nea nea, silakan masuk kihyun, shownu dn... "
Jimin: ar annyeonghaseyo park jimin imidah"
Minluhan: nea, silakan masuk jimin-ah"
Mereka menuju ke ruang tamu, mingi yg melihat ada tetemu datang, cepat ii berdiri, sbb dia tengah syok terkangkang sambil nyanyi ii x jelas.
YOU ARE READING
Don't Go Hyung!!, Because I Love U (Minyoon + Yoonniel)
ActionKisah ini merupakan seorang park jimin dn min yonggi kena kahwin paksa atas permintaan omma dn appa mereka, yonggi mula jatuh cinta kepada jimin apabila omma dn appa jimin mengadakan makan malam dirumah mereka. Yonggi jamin akan rumah tangganya akan...