Meja makan
..Di sinilah mereka berada sedang menikmati memakan makanan istimewa di dpn mata mereka, sedang ii itu mereka mula bergurau senda antara satu sama lain, tapi tidak dgn jimin dn yonggi, mereka masih diam dn mencuri ii pandang dn tgok penampilan pasangan masing ii..
Parkkihyun: jadi? Bila nk kita kahwinkan mereka berdua ni? "Tanya nya, apabila merasa kesunyian di ruang makan.
Minluhan: apa kata kita buat---"
Mingi: MINGGU DEPAN!! "Jerit nya, dn memotong ucapan mamanya, dn tersenyum comel kepada mamanya kerana mamanya bagi renungan tajam kt dia, dia hanya senyum dn buat gaya pis.
Yonggi: uhuk!, uhuk!, napa awal sgt?! Uhuk!, uhuk!"tersedaknya, dn yujin yg duduk di sebelh nya cept ii mengulurkan air kepadanya.
Manakala jimin dia hampir ii nk tersembur makanan di mulutnya, nasib baik dia boleh kawal, kerana yg duduk di dpn nya adiknya, kang x pasal ii kena amukan gorila nanti.
Mingi: alah biar la cept, kan mama kan! "
Tuk!
Mingi : aduh! Mama ni x pukul kepala org guna senduk memang x sah kan! "Gerutunya dn mengosok kepalanya kerana kena ketuk oleh mamanya.
Minluhan: habis! Org tua nk ckp memotong pulk, ni sapa nk kahwin? Kamu ke abg kamu tu? "Tanya mamanya, dn mingi hanya cemburutkan bibir nya saja.
Parkshownu: urmmm aku setuju dgn cadangan mingi tadi"
Minsehun: aku pon, so kita buat hari khamis minggu dpn jelh"
Jira/yujin: SETUJU! "
jimin : yak! Napa awal sgt!! Haishh engkau! *tunjuk yonggi*kau jampi apa ha kt keluarga aku! " jeritnya, dn itu membuatkan semua org terkejut.
Byurr!!!
Jimin terkejut apabila kena simbahan air dari adiknya, begitu juga dgn yujin, keluarga park dn kelurga min juga turut terkejut.
Jira: oppa kalau oppa nk hina kawan baik ira, hadap dgn ira dulu oppa, ira x kisah kalau oppa hina ira,tapi jangan kelurga kita,kelurga mereka,dn juga kawn baik ira sendiri" katanya dgn datar, dn menutup matanya untuk mengurangkan baran dia, sekrang posisi dia sedang berdiri di dpn abg nya yg duduk di dpnya, manakala yonggi sebelh dia, dn sebelh yonggi yujin.
Jimin: babi kau! * bangun dn pandang jira* kau pun sama hina yeonchin aku, napa semua org x nk terima, dn x nk kahwinkan aku dgn seulgi, dia cantik, dia sexy, x mcm namja ni! Jijik tau!! "
Pang!
Jira:CUKUP HINA KAWAN AKU!, APA OPPA CKP TADI SEXY ? CANTIK?, HAHAHAHA, OK MARI KITA TGOK APA YG BAGUS PEREMPUAN TU!!"jeritnya lantang dn smirk ke arah abg nya,dia mula selongkar beg tangan nya dn melemparkan foto ii di dpn abgnya.
Jimin terkejut melihat seulgi sedang berhubungan badan dgn laki lain, dia mula mengelengkan kepalanya tanda tidak percaya.
Parkshownu: sekarang kau dh tgok kecerdikan adik kau kan park jimin? Skrg tgoklah gmbr tu puas ii"
Jimin: X ,X MUNGKIN!, GMBR NI EDIT KAN! KAU EDITKAN GMBR NYA!" tanya nya dn mula mengalirkan air matanya.
Jira: tsh!, x caye lagi, baiklah,balik on whatsapp, nanti adik send video x SENONOH kt oppa ok, tgoklh betapa CANTIKNYA, SEXYNYA, perempuan tu berhubungan badan dgn lelaki lain selain oppa"katanya dn menekan kan setiap perkataan yg diasebut.
Pakkihyun: maafkan anak aku ye, kerana hina anak kau sehun, luhan, dia kena bagi pengajaran"
Minluhan: x pe, nanti lama ii ada lah tu perasaan muncul"
Yujin: yonggi, sudah jgn nangis, abaikan je apa yg dia ckp tu oky"katanya apabila yonggi terus memeluknya dn menangis, yujin hanya mampu menepuk punggung nya untuk dia tenang.
Jimin: baiklah jimin terima kahwin minggu dpn"katanya dgn tiba ii, dn duduk di tempat ye asal, dn menangis + marah menjadi satu.
Minluhan: ha baguslah macm tu, kalau mcm tu senang lah kan kerja kita kihyun, kita buat persiapan besar besaran"
Yonggi : alah mama buat sederhana je, yoon x nk buat besar besaran , sederhana cukup ye mama"katanya apabila dia sudah habis menangis.
Jimin mula pandang yonggi yg sedang menantap mamanya dn membuat muka memohon.
Jimin:napa dia x macam yeochin aku? "Tanyanya dlm hati
Parkkihyun: alah x pe lah syg, sekali sekala kan yeobu? " tanya dia ke suaminya dn suaminya hanya tersenyum dn mengangguk saja.
Pin pin!
Yujin: Eo? Jira aku balik dulu tau, tadi eomma aku chat nanti oppa aku ambik"katanya dn mula berdiri dn memeluk kwn baiknya dgn erat.
Jira: rehat tau, balik ni, mesti kau penat"
Yujin: urmm x nk jumpa oppa aku dulu ke? "
Jira: urmm x pelah sampaikan salam je ok, ckp kt dia gudlena my future husband tau ii"
Yujin: hayela, yonggi aku balik dulu k, mama luhan, mama kihyun, appa shownu dn appa sehun, yujin balik dulu"
Minluhan: hati ii terima kasih sudi makan malam kt sini!"
Yujin: ok, bye oppa jimin, dn o-oppa mingi"katanya dn tersenyum dn terus beredar, dn ditemani oleh jira menghantar dia ke dpn pintu.
Mingi yg dpt senyuman itu, mula rasa nk pengsan, jujur dia dh falling in love kt yujin dari pandangan pertama.
Skip
Ruang tamuParkkihyun : ok baiklah kami balik dulu, terima kasih buat hidangan makan malam, susah ii je"katanya dn mula berpeluk ii dgn minluhan.
Minluhan: x de susah pon lah hehehe"
Parkkihyun : chaa, kita balik dulu ok, yonggi, mama balik dulu ok"katanya dn memeluk yonggi dn mencium dahinya.
Yonggi: hati ii! "Katanya dn melepas pelukan.
Mingi: x nk peluk bakal husband ke hyung? "
Yonggi: err-- ehhhh" dia terkejut apabila jimin menarik pinggang nya dn peluk dia, dn melepaskan pelukan dn mencium pipi yonggi sekilas, dn terus keluar dari rumah itu dn masuk kereta
Mamanya dn mamanya jimin dn terlompat lompat tgok kesawitan dari anak mereka. Manakala yonggi hanya membeku.
Parkshownu: baiklah kami balik dulu"
Parkkihyun :annyong! " lambai dn mula masuk ke dlm kereta.
Jira: oi yonggi, aku balik dulu auw"katanya dn memeluk yonggi dn tersenyum dn melepaskan pelukan dn beralih dari mingi.
Mingi: ehhh kau nk buat pe ni?! Nk rogol aku? Oh tidak aku masih suci!!! "
Jira:* pukul lengan mingi* eee kau gila ke, x hingin aku nk rogol kau, aku nk peluk lah bukan nk rogol! "
Mingi : ohhh ha meh saya nk peluk awk tenuk" katanya dn merentangkan tangan nya, dn jira pon peluk.
Jira: aku tahu kau suka yujin kan? Nanti aku bgi no dia ok"katanya dn berbisik kearah telinga kiri mingi, dn melepaskan pelukan.
Jira: ok saya balik dulu mama luhan dn appa sehun "katanya dn menyalam kedua org tua mingi dn yonggi.
Minluhan: hati ii bawak kereta!"laungnya apabila melihat jira sudah beredar dn menuju ke kereta dia.
Jira; ok bye meggi dn yonggi!!" lambainya dn masuk ke dlm perut kereta dn terus pergi dari halaman rumah keluarga min.
Manakala keluarga min sudah masuk ke bilik masing ii untuk tidur kerana sudah mengantuk.
Hahaha sorry dh lama x update.
Utamakan vote and komen k
YOU ARE READING
Don't Go Hyung!!, Because I Love U (Minyoon + Yoonniel)
ActionKisah ini merupakan seorang park jimin dn min yonggi kena kahwin paksa atas permintaan omma dn appa mereka, yonggi mula jatuh cinta kepada jimin apabila omma dn appa jimin mengadakan makan malam dirumah mereka. Yonggi jamin akan rumah tangganya akan...