Tiba ii
Jimin menarik tangan yoongi dgn kasar sehingga terduduk kembali,Yoongi memandang jimin dgn dahi berkerut.
Yoongi: kau asa--"
Jimin: AKU KATA DUDUK SINI DUDUK SINILAH ,DIA SUAMI KAU KE,AKU YG SUAMI KAU?!!!!" bentaknya , menyebabkan yoongi tersentak dn mahu menangis , skrg matanya dh berkaca - kaca, biasa org mengandung kan ye sensitif lagi ii kena bentak.
Parkkihyun: Jimin!! Kamu ni kenapa?!! Daniel tu kwn baik dia biarlah dia!, tgok Yoongi,aigoo ii yoongi ah sini kt mama " katanya dn yoongi terus pergi pindah tempat duduk di sofa di sebelh mama mertua nya di sebelah nya ada daniel, dia pon memeluk kihyun dgn erat dn menangis, manakala kihyun mengosok badan yoongi dn memandang jimin tajam.
Daniel: mianhea kalau kedatangan saya ni buat korang terganggu"ujarnya dn tersenyum kecil, dia dtg nk tgok keadaan yoongi je, bukan nk bagi suami dia tu jealous, walaupon dia suka kt yoongi dlm diam, tapi dia x ada detik pon nk rampas Yoongi dari Jimin, kalau Yoongi bahagia dia pon akan turut bahagia. Biarlah hati dia yg sakit, dia x kisah.
X masalahnya kn jemeng ni bawak balik sundal tu boleh, ni kawn yoongi dtg rumah, dh marah ,bentak ii, kau kalau aku sumbat kat jamban sdp ni auw jemeng...
Parkshownu: ehh jgn ckp cam tu, saya tahu awk dtg sini mesti nk tgok keadaan kwn baik awk kn, so jgn ambik hati kalau jimin ni ckp cam tadi, kess jealous biasa lah"
Jimin: m-mana ada "elaknya
Parkshownu: org kalau dia jealous apa dia nk mengaku???"kata appanya dn memandang jimin dn tersenyum . Jimin terus diam.
Daniel: arhhh auntie,aucle saya kena balik sbb omma saya suruh teman pergi majlis perkahwinan minghao dgn jun" terangnya apabila dia mendapati mama nya mesej dia.
Parkkihyun: ohh baiklah nak hati ii, sampaikan salam kami kt omma dn appa kamu ok "
Daniel: baik auntie " balsnya dn mula bangun dn menyalam kedua org tua nya jimin, bila dia nk salam jimin, terus jimin menantap nya sekilas dn menyalamnya x ikhlas, daniel hanya tersenyum saja.
Daniel: saya balik dulu ye"pamitnya, baru saja ni nk langkahkan kaki sepasang tangan menahan tangan nya. Dia pon menoleh
Yoongi: nanti ada masa, kita jalan ii kt taman yg kita selalu lepak tu ok?" katanya dn masih terisak, daniel terkekeh.
Daniel: baiklah sushine" katanya dn mengusap rambut yoongi dn terus pergi.
Jimin yg melihat itu pon hanya mampu menahan rasa nk mengamuk, kalau boleh dia nk bakar je rumah dia ni.
Jinhwan: mama ,appa saya balik dulu, sbb ada beberapa kerja yg saya belum siapkan"
Parkkihyun : baik nak hati ii"
Jinhwan: saya balik dulu ye sayang" pamitnya dn x lupa cium bibir jira sekilas dn tersenyum.
Jira: hati ii yeobu"katanya dn mengusap pipi namchin nya dgn lembut.jinhwan pon mengangguk dn terus pergi.
Parkshownu: nk sweet pon tgok lh kt sini ada yg wujud ke x" kata appanya dn jira tersenggeh.
Jimin: woy tenuk sini aku pulak nk gendong jihyun tu, ashik kau ke pegang"
Jira: eleh suka hati aku lah, adik kesayangan aku"katanya dn mencium pipi adik bongsunya sekilas.
Yujin: wehyy ji oppa aku mana?"
Jinhwan: ohh dh balik, dia ada kerja yg belum diselesaikan"katanya dn yujin mengangguk.
Yujin: wehyy teman aku gi mall wehyy, handbang aku zip nya buat hal lah babeng betul " gerutu nya dn jira pon menganggukkan kepala.
YOU ARE READING
Don't Go Hyung!!, Because I Love U (Minyoon + Yoonniel)
ActionKisah ini merupakan seorang park jimin dn min yonggi kena kahwin paksa atas permintaan omma dn appa mereka, yonggi mula jatuh cinta kepada jimin apabila omma dn appa jimin mengadakan makan malam dirumah mereka. Yonggi jamin akan rumah tangganya akan...