[5] Luahan

339 39 0
                                    

Di bilik Youra...

Youra mencapai diary milik Jungkook yang berade di atas meja bersebelahan katilnye. "Pelik... Ape yang penting sangat diary ni? Aku bace biase je. Takde ape-ape rahsie pon." pelik Youra.

Youra merebahkan tubuhnye di atas katil. Die mule membace diary itu lagi.

***

Hari ni hari pertame adik mule masuk sekolah menengah. Die menangis bagai nak rak sebab takut. Mungkin aku tahu perasaan die macam mane sebab aku pun macam tu jugak pade hari pertame aku masuk sekolah menengah. Bile je aku cakap Hanna akan ade sekali, terus tersenyum budak perempuan tu. 

Tapi... boleh pulak die tanye TaeHyung ade sekali ke tak? Macam takde soalan lain pulak nak tanye budak ni. Yelah... Mungkin diorang memang tak boleh dipisahkan. Memang takdir diorang dijodohkan sejak dari kecik. Bagi aku kalau adik gembire, aku pun tumpang gembire. Malah aku percaye TaeHyung boleh jage adik aku dengan baik.

***

"Jadi Haera dengan TaeHyung oppa memang ditakdirkan bersame sejak kecik? Baiknye Jungkook... Die sanggup buat ape je untuk adik die asalkan adik die bahagie. Kan bagus kalau aku ade abang macam Haera dan Hanna..." mule timbul rase iri hati di dalam hati Youra terhadap Hanna dan Haera.

Die mule menyelak halaman seterusnye. Dahinye berkerut. "Takkan tu je? Diary ni sampai sini je?" pelik Youra.

Halaman itu kosong dan tidak bercetak. Malah halaman yang lain juge same. "Ape yang rahsie sangat pasal diary ni? Takde rahsie langsung." pelik Youra.

Die mule menyelak dengan laju halaman diary itu. Tibe-tibe ade satu halaman yang agak tersorok menarik perhatiannye. Halaman itu bertulis walaupun ayatnye sangat pendek.

***

Saranghae Kang Youra... 

Tapi takdir tak menyebelahi kite. Kite tak dapat bersame pade hayat ini.

***

"D-die suke aku? Tak mungkin..."

Keesokkan paginye di sekolah...

Youra mencampakkan diary itu ke Jungkook membuatkan laki itu tersentak dan kaku. Semue orang yang berade di situ berhenti dan memandang kearah mereka. Haera yang berade di situ cube memberhentikan tindakan Youra tapi dihalang oleh TaeHyung.

"Kau suke aku?" tanye Youra tersenyum sinis.

"Kalau kau dah bace, buat ape nak tanye? Kau dah tahu dah pun." balas Jungkook tenang.

"Jadi betullah kau suke aku... Tapi kenape?" tanye Youra dengan perasaan ingin tahu.

"Sejak pertame kali aku jumpe kau, aku memang dah mule sukekan kau." jelas Jungkook sambil tertunduk.

"Aku tak tanye bile... Aku tanye kenape?!" tanye Youra yang sudah pun menaikkan nada suarenye.

"Aku tak tahu kenape... Tapi yang aku tahu, kau cinte pertame aku." balas Jungkook cube tenangkan diri.

"Tapi kau bukan ke benci aku?" tanye Youra dengan genangan air mate di mate.

"Aku tak pernah benci kau... Sekali pun tak pernah. Aku cume nak berbaik dengan kau. Aku tahu punce permusuhan kite ni sebenarnye bermule dari aku. Tapi aku takut... Takut kau lebih bencikan aku kalau aku cube dekati kau..." jelas Jungkook lagi. Air matenye mule jatuh begitu juge Youra.

"Tapi ape maksud kau kite tak boleh bersame? Sebab kau takut aku tak terime perasaan kau kat aku?" tanye Youra sinis.

"Tak... Bukan tu sebabnye." balas Jungkook pendek. Kepalenye masih tertunduk.

"Habis tu kenape? Kau ade sebab lain?" tanye Youra dengan perasaan ingin tahu.

"Maaf... Aku tak dapat nak bagitahu kau sebabnye. Kau tak sepatutnye tahu pasal bende ni. Kau juge tak patut tahu tentang perasaan aku terhadap kau. Sebab kalau kau tahu pun, kau tak boleh nak buat ape-ape tentang ni." bala Jungkook. Air matenye mule mengalir kembali.

"Tapi kalau aku cakap aku suke kau? Kau akan ubah fikiran kau?" tanye Youra membuatkan Jungkook menaikkan kepalenye. Lelaki itu sangat terkejut kerane perasaan yang selame ni die sembunyi dibalas oleh wanita yang dicintainye.

Jungkook kembali menundukkan kepalenye. "Tak... Kau tak boleh bersame dengan aku. Kau akan menyesal satu hari nanti. Aku tak nak kau rase macam tu." balas Jungkook sayu.

"Tapi..." 

"Maaf... Aku betul-betul tak dapat nak balas perasaan kau terhadap aku. Kau layak bersame dengan lelaki lain. Lelaki yang lebih baik dari aku. Aku cume boleh doakan kau bahagie dari atas." tindas Jungkook lalu berlalu pergi dari situ.

Youra jatuh terduduk. Air matenye mule mengalir dengan deras. "Kenape... Kenape kau tolak perasaan ni? Perasaan yang kau wujudkan dalam hati ni... Kau kejam Jungkook... Kau kejam..." sayu Youra lalu tertunduk dan menangis. 

Haera yang berade di situ terus pergi kearah Youra. Tubuh gadis itu dipeluknye dengan erat. Haera cube memejuk Youra. Manakala TaeHyung mengejar Jungkook dari belakang sehinggalah tiba di belakang sekolah.

"Jungkook... Kau tak rase semue ni salah ke? Care kau kat die terlalu kasar..." nasihat TaeHyung lembut.

"Kau nak suruh aku buat macam mane? TaeHyung... Aku cube tapi aku tak boleh. Aku tak nak die tahu pasal aku. Aku tak nak die menyesal satu hari nanti..." balas Jungkook melutut. Air matenye mengalir dengan deras. Rase sakit di hatinye tiada siape tahu dan paham. 

"Jungkook..." TaeHyung terus menepuk bahu Jungkook untuk menenangkan lelaki itu. Die faham kenape kawan baiknye bertindak seperti itu walaupun tindakan nye salah same sekali.

Skip...

Sepanjang mereka disekolah, semue nye senyap. Tiada siape yang mempersoalkan tentang kejadian tadi. Mereka hanye sorokkan perasaan itu dengan senyuman palsu. Youra dan Jungkook juga cube berlagak tenang walaupun hati mereka rase sangat sakit tentang kejadian yang berlaku pagi itu.

.

.

.

Korang rasa kenape Jungkook buat macam tu? Ape motif die? Ape maksud die? Ape yang die sorokkan? Mungkin sesuatu yang ditakuti orang ramai. Anggap sahaje lah yang diorang berdue ni perlu tabah. Mungkin rahsie tu akan dibongkarkan tak lama lagi. btw, jangan lupe vote, comment dan add di reading list anda.

 btw, jangan lupe vote, comment dan add di reading list anda

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


[✔] ᴀ ɢɪʀʟ ᴛᴏ ʀᴇᴍᴇᴍʙᴇʀ ➳ᴊᴊᴋWhere stories live. Discover now