[7] Cancer?

324 35 4
                                    

2 minggu berlalu...

"Haih~ Hari ni pun Haera dengan Hanna tak datang..." ngeluh Youra setelah habis waktu persekolahan. Tangannye masih sedang mengemas barang-barang di atas meja dan memasukkan kedalam beg.

"Kenape Haera dengan Hanna tak datang? Dah 2 minggu pulak tu. Bukan sakat diorang je, Jungkook dengan TaeHyung pun tak datang. Yang peliknye cikgu tak kisah pulak. Kalau ade family day bagitahulah aku dulu tapi... tak mungkin sampai 2 minggu. Pindah ke? Lagi tak mungkin. Aduh serabutnye fikiran!" ngomel Youra sorang-sorang.

Gadis itu mule berjalan apabile sudah siap mengemas barang. Sehingga di depan perkarangan sekolah, die berhenti sambil memikirkan sesuatu.

"Tapi... Yoongi oppa pun asyik datang tak datang... Ape masalah diorang ni?" tanye Youra pelik.

"Daripade memikirkan sesuatu yang takde jawapan kat aku, baik aku pergi rumah Hanna dengan Haera. Mungkin kat situ ade jawapan. Tak yah lah aku fikir-fikir lagi. Buat serabut kepale otak aku je fikir semue ni." kate Youra dengan senyuman berpuas hati. Die lalu memulakan langkah ke destinasynye.

Kat depan rumah Haera...

"Haera! Haera! Jeon Haera!" laung Youra dari luar rumah berkali-kali. Akibat penat memanggil rakannye, gadis itu terduduk mencangkung di hadapan rumah itu.

"Takkan diorang pun takde? Aku pergi rumah Hanna tadi pun, keluarge dengan hanna sekali lesap. Takkan ni pun semue lesap? Aduh... Kat mane diorang ni?" tanye Youra pelik.

Tibe-tibe seseorang menyapa Youra dari belakang. "Dik, dik cari orang kat rumah ni ke?" tanye seorang wanita yang agak berusie sambil menunjuk kearah kediaman Jeon.

Cepat-cepat Youra bangun dari kedudukkan nye dan menunduk sekilas kepade wanita itu. "Ya, cik. Cik tahu tak diorang pergi mane?" tanye Youra sopan.

"Seingat mak cik, diorang kat hospital sekarang. Mak cik dengar salah seorang dari ahli keluarge diorang sakit." balas mak cik itu.

"Ouh... Boleh tak saye tahu siape yang sakit tu?" tanye Youra lagi.

"Anak lelaki diorang rasenye. Dengarnye penyakit tu serius...Kanser otak seingat mak cik." balas mak cik itu ingat-ingat lupe.

Bile mendengar pernyataan mak cik tu, kaki Youra terus lemah sehingga hampir terduduk. Nasib baik mak cik itu sempat menyambut tubuh Youra malah gadis itu juge sempat memegang pagar besi yang berada di sebelahnye sebelum jatuh.

"Adik okay tak? Kenape ni?" tanye mak cik itu takut.

Youra mengumpulkan segale khudratnye untuk bangun berdiri. Air mate yang bertakung jatuh satu demi satu. Hati yang sudah sakit makin sakit. Pemikirannye kosong malah merasekan hidupnye sudah pun gelap.

"Mak cik saye pergi dulu... Maaf..." kate Youra dengan suarenye yang bergetar. Mak cik itu hanya mengangguk dan menghantar Youra melalui pandangan.

Di hospital...

Youra berjalan dengan langkahnye yang lemah ke kaunter pertanyaan. Dalam beberape langkah sebelum sampai, die ternampak Haera dah Hanna malah due orang gadis itu juge ternampak kehadiaran Youra.

Youra terus berjalan melepasi kaunter pertanyaan dan pergi kearah Haera dan Hanna. Sampai sahaja di depan due orang sahabat itu...

"Ke... Kenape? Korang...."

Youra terduduk. Air matenye kembali mengalir dengan deras. Haera dan Hanna juge turut mengalirkan air mate mereka. Mereka lalu terduduk dan memeluk tubuh Youra dengan erat.

"Maafkan kite orang Youra... Kite orang tak patut rahsiekan bende ni dari kau tapi kite orang terpakse..." ucap Haera dengan nada suara yang tersekat-sekat.

"Kenape... Kenape... Kenape?"

'Aku cume boleh doakan kau bahagie dari atas.'-Jungkook.

Di wad Jungkook...

"Youra... Youra..."

Youra memegang tangan Jungkook dengan erat. Sepanjang die berade di situ, Jungkook hanya memanggil namenye dan mengalirkan air mate. Die juge turut mengalirkan air mate melihat keadaan lelaki itu. Sayu melihat orang yang kite cinte dalam keadaan sebegitu.

"Jungkook oppa... Youra takkan tinggalkan oppa..."

Waktu pagi...

Jungkook menggerakkan sedikit tubuhnye kerane terganggu dengan cahaya matahari. Die membuka matenye perlahan-lahan dan merasekan tangannye dipegang erat oleh seseorang. Terus lelaki mengalihkan pandangannye kearah sebelah.

Terkejut Jungkook melihat Youra yang sedang terlena berade di sebelah sambil memegang tangannye dengan erat. Tanpa lelaki itu sedar, tangannye yang satu lagi perlahan-lahan bergerak dan mengusap rambut yang menutupi muka Youra dengan lembut.

Mate Youra terbuka perlahan-lahan dan membuatkan Jungkook sedikit tersentak. Gadis itu bangun menegakkan badannye sambil menggosok mate.

"Aku bermimpi ke ni?" tanye Jungkook hairan sambil memandang Youra tanpa mengelipkan matenye.

"Tak, oppa tak mimpi. Youra memang ade kat depan mate oppa sekarang." balas Youra lembut.

"Oppa? Sah lah kau mimpi Jungkook. Tak mungkin die ade kat sini..." kate Jungkook tersenyum sendiri sambil menepuk dahi.

Dah geram sangat Youra terus mencubit paha Jungkook. Terus lelaki itu menjerit kesakitan.

"Sakit tak?" tanye Youra memerli.

"Sakit..." balas Jungkook sambil mengusap tempat yang dicubit.

"So? Maksud die ape?" tanye Youra lagi dalam keadaan tersenyum.

"So... Maksudnye aku tak mimpi... Kau... Memang ade kat sini..." balas Jungkook sambil mengusap pipi gebu Youra dengan lembut bagi memastikan gadis itu bukan bayangan semate-mate.

"Tak percaye lagi ke? Nak aku tamp..."

Tak sempat Youra ingin menghabiskan ayatnye, tubuh gadis itu terus dipeluk erat oleh Jungkook. Die membalas pelukan itu dengan senyuman.

"Jadi aku tak mimpilah ni. Kau memang betul-betul ade kat sini..." kate Jungkook dengan senyuman kegembiraan.

"Emm..." balas Youra sambil menganggukkan kepale. Senyuman mereka tidak pudar dengan kehadiran orang mereka cinte.

.

.

.

Jadi Jungkook ade kanser rupenye...Korang rase tahap berape eh? Boleh diubati tak? Niss nak tanye, part ni sedah tak? tu je kut. BTW jangan lupe vote, comment dan add reading list anda. Sebelum niss terlupe, niss nak nak tambah. Jangan lupe follow acc wattpad niss.

 Jangan lupe follow acc wattpad niss

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[✔] ᴀ ɢɪʀʟ ᴛᴏ ʀᴇᴍᴇᴍʙᴇʀ ➳ᴊᴊᴋWhere stories live. Discover now