[27] Missing

223 27 1
                                    

Pade malam itu...

Jungkook balik ke rumah setelah sekian lame die tidak pulang. Die turut membeli sejambak bunga lavender yang merupekan bunge kesukaan Youra untuk dijadikan hadiah buat gadis itu. Die turut teringat tentang mimpinye apebile melihat bunge itu. Mimpi yang membuatkannye teringat kembali tentang gadis yang sangat dicintainye.

"Yeobo! Oppa dah balik! Areum! Appa dah balik!" panggil Jungkook setelah memasuki ruang tamu rumah. Rindu sangat akan anak bininye itu.

"Yeobo! Areum!" panggil Jungkook sekali lagi tapi tiade siape pun menyahut panggilannye membuatkan lelaki itu hairan.

"Dah tidur ke?" tanye Jungkook pelik.

Die terus berjalan menaiki tangge dan memasuki ke biliknye bersame Youra. "Yeobo?" panggil Jungkook setelah mengintai ke dalam. Lelaki itu mendapati isterinye tiada di situ.

"Mane pulak isteri aku ni pergi?" tanye Jungkook pelik.

Die lalu berjalan kebilik Areum pule. Die mengetuk pintu bilik terlebih dahulu sebelum membuke pintu bilik itu perlahan-lahan. "Areum sayang... Ap..." kate-kate Jungkook tergantung apebile mendapati anaknye juge tiada di katil.

"Aik? Mane pulak anak bini aku ni pergi? Aku salah masuk rumah ke? Rasenye dah betul dah..." tanye Jungkook pelik.

Lelaki itu lalu memasuki biliknye bersame Youra kembali. Bunge yang dibelinye itu diletakkan diatas meja. Tibe-tibe lelaki itu megerutkan dahinye. Die mendapati terdapat sepucuk surat berade di atas meja tersebut. Die terus mengambil surat itu untuk dibace dan membaringkan dirinye diatas katil.

***

Oppa... Youra dan Areum akan pergi dari hidup oppa mulai sekarang... Youra keliru... Youra tak mampu berfikir dengan betul... Youra just harap oppa bahagie bersame Krystal. Tolong maafkan Youra ye kerane membuat keputusan tanpe memberitahu oppa... 

Saranghae Jeon Jungkook dan selamat tinggal...

Daripade: Kang Youra.

***

Terbeliak mate Jungkook setelah membace surat dari Youra. Lelaki itu terus cepat-cepat keluar dari rumah itu untuk mencari isterinye. Dalam keadaan yang risau, lelaki itu mengalirkan air matenye.

"Youra... Awak kate mane?" tanye Jungkook risau. Lelaki itu takut jike sesuatu menimpe anak bininye itu.

Die mencari di satu rumah ke satu rumah. Bermule dari kediaman keluarge Kang sehinggelah ke kediaman keluarge Jeon. Setelah mengetahui berite kehilangan Youra dan Areum, semue orang risau dibuatnye. 

Keesokkan paginye...

Jungkook datang ke Universiti dalam keadaan tidak terurus. Tujuannye hanye untuk mencari isterinye yang hilang sejak dari semalam. Die pun memasuki perkarangan Universiti dalam keadaan terburu-buru. Orang yang melihat keadaannye seperti itu terus berbisik.

"Yah! Korang!" panggil Jungkook. TaeHyung, Haera, Yoongi dan Hanna yang rancak berbual sebentar tadi, mengalihkan pandangan mereka kearah Jungkook.

"Yah, Jeon Jungkook... Ape jadi dengan kau? Dah 3 hari kau tak datang...  Datang-datang je keadaan tak terurus macam ni sekali? Hilang bini ke ape?" tanye Yoongi cube bergurau.

"Korang ade nampak Youra tak?" tanye Jungkook tanpe mempedulikan guraun Yoongi. Pertanyaan Jungkook membuatkan mereka tersentak.

"Weh...Kau seriuslah? Kau memang hilang bini ke sekarang ni?" tanye TaeHyung terkejut.

[✔] ᴀ ɢɪʀʟ ᴛᴏ ʀᴇᴍᴇᴍʙᴇʀ ➳ᴊᴊᴋМесто, где живут истории. Откройте их для себя