[14] Serupa?

258 35 6
                                    

5 tahun kemudian...Youra pov...

"Areum jangan main jauh-jauh!" jeritku. Risau pulak kalau ape-ape jadi dekat satu-satunye anak yang aku ade dekat dunie ni.

"Baik omma!" balas die dengan ceria. Die lalu berlari bagi mendapatkan kawan-kawannye yang berada ditaman.

Esok Areum genap berumur 5 tahun. Walaupun baru sahaja berada di usia muda, dia memiliki wajah yang sangat cantik sama seperti maksud namanya iaitu cantik.

Sepanjang 5 tahun sejak aku melahirkan anak kecil itu, aku mengalami banyak kesusahan menjadi ibu tunggal pada usia yang sangat muda

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Sepanjang 5 tahun sejak aku melahirkan anak kecil itu, aku mengalami banyak kesusahan menjadi ibu tunggal pada usia yang sangat muda. Tapi terdapat ramai orang yang sudi menolongku. Keluarga aku, keluarga Jungkook malah kawan-kawan baikku jugak sudi menolongku sehingga sekarang.

Tentang Jungkook oppa pula... Aku masih mengingati dan mencintainye sampai sekarang. Janji yang aku telah buat kepadenye, masih aku tepati. Dan sampai sekarang, aku masih merindui dirinya. Seorang lelaki yang ceria dan tak pernah tak handsome. Itulah lelaki yang telah memasuki hatiku.

Aku juge tidak lupe mengingatkan Areum tentang appanya. Setiap hari aku menceritekan tentang appanye kepade anak perempuanku yang sorang tu. Die juga tidak pernah jemu mendengar kisah appanya. Setiap hari, pasti dia akan melihat frame gambar appanye dan memuji-muji tentang kekacakan appanya itu. Gelagatnye membuatkan semue orang terharu dan juga turut bersedih. Tapi sampai sekarang, dia masih tidak mengetahui tentang pemergian appanya.

Haera dan TaeHyung oppa sudah selamat disatukan selepas tamat mengajian sekolah tinggi. Hanna dan Yoongi oppa masih belum ade pape perkembangan lagi. Mereka malah belum meluahkan perasaan pada satu sama lain lagi. Itu yang membuatkan kami semua jemu dengan kisah percintaan mereka.

Sekarang, kami semua sudah pun memasuki Universiti. Secare kebetulan pula, Universiti yang sama. Malah aliran yang same iaitu aliran music cuma jurusan yang berbeza. TaeHyung dan Haera mengambil jurusan alatan music. Yoongi dan Hanna mengambil jurusan pengubah lagu. Manakala aku sorang sahaja mengambil jurusan nyanyian. Universiti yang bernama Seoul National University membuatkan kami tidak terpisah.

Youra End Pov...

"Aahh!" dari jauh Youra terdengar jeritan Areum.

"Areum! Kenape sayang?!" panggilan Youra tidak disahut. Cume raungan sahaja dapat didengar dari jauh. Kelam kabut die mengikuti suara anak kecil itu. Setelah jumpe dimana lokasi Areum, cepat-cepat gadis itu berlari bagi mendapatkan anaknye.

"Areum, kenape ni sayang?" tanye Youra apabila mendapati Areum terduduk sambil meraung kesakitan. Die cuba membangunkan anak kecil itu perlahan-lahan. Youra juga turut membersihkan pasir yang melekat di baju Areum.

"Areum terlanggar abang ni tadi... Maaf abang..." ucapnya kepade seorang lelaki.

"Maaf..." kate-kate Youra terhenti setelah melihat siapakah gerangan lelaki itu. Terkejut gadis itu sehingga air matenye mule bergenang.

[✔] ᴀ ɢɪʀʟ ᴛᴏ ʀᴇᴍᴇᴍʙᴇʀ ➳ᴊᴊᴋTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang