[9] Pembedahan

313 31 8
                                    

2 minggu kemudian...

"Yeobo... Oppa takutlah..." ucap Jungkook. Tangan isterinye digenggam erat.

"Kenape oppa nak takut?" tanye Youra tenang.

"Oppa takut mati..." balas Jungkook sayu.

"Oppa janganlah cakap macam tu. Pembedahan esok untuk bantu oppa sihat." balas Youra tersenyum kelat. Sayu melihat suaminye dalam keadaan ketakutan dan pucat sebegitu.

"Tapi kalau pembedahan tak berjaye... Esok mungkin kali terakhir oppa tengok muke yeobo." kate Jungkook sedih.

"Kenape oppa cakap macam tu... Oppa patutnye bersemangat bukan down macam ni... Oppa patut ade semangat untuk hidup dan bersame dengan yeobo." Youra memberikan kate-kate semangat.

"yeobo patut tahu, oppa hampir kat tahap kritikal sekarang ni. Peluang oppa untuk hidup sangat tipis." kate Jungkook sedih malah air matenye juge mule mengalir ke pipi.

"Yeobo tahu oppa sekarang kat tahap 3 tapi walaupun oppa kat tahap 4 ke 5 ke atau tahap 6 sekali pun, oppa tetap tak boleh berputus ase untuk hidup. Oppa perlu bersemangat..." ucap Youra lagi sambil mengusap air mate Jungkook dengan lembut.

"Yeobo akan tunggu oppa?" tanye Jungkook inginkan kepastian.

"Mestilah yeobo akan tunggu oppa. Walaupun ambik mase berape lame pun, yeobo tetap akan tunggu oppa. Sebab oppa tunjang hidup yeobo sekarang. Kalau oppa takde, yeobo dah takde sebab untuk hidup lagi." kate Youra sambil menahan air matenye daripade mengalir.

"Yeobo... Yeobo janji dengan oppa satu bende boleh?" tanye Jungkook sayu.

"Ape die?" tanye Youra lembut.

"Janji dengan oppa yang yeobo akan terus hidup. Kalau sesuatu jadi kat oppa, yeobo akan terus hidup dan berjuang. Jangan ikut oppa pergi ke atas. Oppa tak sanggup tengok yeobo ikut oppa terlalu cepat." kate Jungkook membuatkan Youra bergenang air mate.

"Tapi..."

"Janji dengan oppa sekarang. Kalau yeobo tak janji, oppa takkan buat pembedahan tu..." kate Jungkook nekad.

"Yeobo janji... Oppa pun kene janji dengan sayang, yang oppa akan terus berjuang untuk hidup dan bersame dengan yeobo." kate Youra pula. Jungkook tidak membalas tapi hanye memberikan senyuman. Jungkook mendakap tubuh Youra dengan perlahan.

"Saranghae Kang Youra..." ucap Jungkook lembut.

"Nado... Nado saranghae Jeon Jungkook..." ucap Youra kembali.

Keesokkan harinye...

"Encik Jeon, dah sedie ke?" tanye salah seorang nurse.

Jungkook tidak menjawab. Die hanya mampu mengangguk sayu. 2 orang nurse pun mule menarik katil Jungkook keluar dari bilik yang didudukinye dan menuju ke bilik pembedahan. Sepanjang perjalanan, Jungkook hanya teringatkan kenangannye bersame Youra sepanjang die mengenali gadis itu. Air matenye mule mengalir satu demi satu bagi memikirkan hari ni ialah hari terakhir die hidup di bumi ini.

Tibe-tibe seseorang cube memberhentikan mereka. Melalui suare, Jungkook tahu siapekah gerangan si pemanggil. Lelaki itu tersenyum manis dan meminta izin kepade 2 orang nurse itu untuk memberikan die mase bersame gadis yang dicintainye. 2 orang nurse itu pun pergi setelah mengizinkan.

Youra berlari bagi mendapatkan Jungkook. Die memegang erat tangan Jungkook sambil menangis.

"Hey, kenape nangis?" tanye Jungkook sayu. Air mate Youra dikesat lembut.

"Oppa takkan tinggalkan yeobokan?" tanye Youra inginkan kepastian.

"Mestilah oppa takkan tinggalkan yeobo... Kenape sayang terfikir yang oppa akan tinggalkan yeobo?" tanye Jungkook lembut.

[✔] ᴀ ɢɪʀʟ ᴛᴏ ʀᴇᴍᴇᴍʙᴇʀ ➳ᴊᴊᴋWhere stories live. Discover now