[13] Kandungan

262 31 6
                                    

Youra dibawa ke hospital berdekatan. Sewaktu dalam perjalanan, gadis itu tersedar. Die hanya mengikut kate dan tidak membantah untuk pergi ke hospital membuat pemeriksaan keatasnye.

Di Hospital...

"Tahniah puan, puan sekarang ni sedang mengandung 4 minggu." ucap doktor itu setelah membuat pemeriksaan keatas tubuh Youra.

Haera dan TaeHyung yang berada disitu terlihat sangat gembira apabila mendengar berita baik itu. Tapi lain bagi Youra...

"Wah~ Youra tahniah! Kite orang gembire sangat untuk kau!" ucap Haera dengan senyuman yang sangat besar. TaeHyung juga turut tersenyum gembira.

"Emm... Terima kasih..." ucap Youra dengan senyuman kelat.  Die berusaha untuk menutup kesedihannye.

'Ape aku nak buat? Macam mane aku nak hadap semue ni sorang-sorang? Adekah anak ni akan okay membesar tanpa appanye disisi?' Youra sayu memikirkan mase depan anaknye.

Di luar bilik Doktor...

TaeHyung menguruskan bil dan ubat-ubatan Youra manakala dua orang gadis itu menunggu dengan senyap di tempat yang sepatutnya. Haera memandang Youra yang kelihatan sayu. Die mule membuka mulutnye.

"Aku tahu susah untuk kau terime situasi kau sekarang ni... Aku tahu bukan senang untuk membesarkan anak tanpa seorang appa... Aku tahu kau takut..." kate-kate Haera membuatkan Youra tertunduk. Gadis itu mule mengeluarkan tangisan yang tersimpan.

"Ape aku nak buat Haera? Macam mane dengan anak dalam kandungan aku ni? Boleh ke die hidup tanpe appa die? Aku takut anak aku tak bahagia..." kate Youra sambil mengeluarkan tangisan yang deras.

Haera yang melihat keadaan kawan baiknye sebegitu, terus mendakap gadis itu dengan erat. "Youra, janganlah cakap macam tu... Kau dengan anak dalam kandungan kau akan okay. Kalau Jungkook oppa tengok keadaan kau macam ni, pasti die sedih..." ucap Haera sayu.

"Tapi... Macam mane aku nak lalui semue bende ni sorang diri?" Tanye Youra.

Haera melepaskan pelukannye. "Siape kate kau akan lalui semue ni sorang diri? Kau ade kawan-kawan yang sentiase ade kat sisi kau dan family kite. Kau tak kesorangan... Kite lalui semue bende ni same-same." ucap Haera memberi semangat kepade Youra.

"Thanks Haera... Thanks sangat-sangat..." ucap Youra kembali tersenyum. Die kembali memeluk kawan baiknye.

"Drama apelah korang buat ni? Dah-dah lah tu... Berite ni sepatutnye menggembirekan semue orang. Bukan untuk korang menangis melalak." gurau TaeHyung setelah semue urusan telah selesai. Die cube menggembirekan suasana.

"Hmm... Betul jugak tu. Semue orang pasti gembire bile dengar tentang anak ni." ucap Haera. Die melepaskan pelukannye bersame Youra. Mereka bertige kembali tersenyum.

9 bulan kemudian... Di rumah keluarga Jeon...

"Youra, kau nak bagi name ape kat anak kau nanti?" tanye Hanna tak sabar menunggu bayi yang akak lahir itu keluar.

"Name yang Jungkook oppa bagi untuk anak ni." balas Youra dengan senyuman sambil mengusap perutnye yang besar.

Flashback... Di bilik hotel...

Jungkook dan Youra sedang menikmati hidangan yang dimasak dengan penuh kasih sayang oleh sang gadis itu. Keadaan yang sunyi membuatkan Jungkook membuka mulut.

"Yeobo... Kalau kite ade baby nanti, yeobo nak letak name ape?" tanye Jungkook ingin tahu. Wajah isterinye ditatap dengan penuh kecomelan.

"Uish, jauh sungguh oppa dah fikir ni... Kite baru je kahwin semalam, dah fikir name anak-anak dah..." perli Youra sambil mengelengkan kepalenye.

[✔] ᴀ ɢɪʀʟ ᴛᴏ ʀᴇᴍᴇᴍʙᴇʀ ➳ᴊᴊᴋWhere stories live. Discover now