[11] Tinggalan

283 34 2
                                    

Di sekolah...

Youra kembali semule ke sekolah setelah bercuti selame 2 minggu sempena peninggalan Jungkook. Pada akhir waktu sekolah, Youra naik ke rooftop untuk tenangkan fikiran. Die berdiri di tengah-tengah rooftop itu sambil angin meniup wajahnye lembut. Rambut panjang miliknye berterbangan mengikut rentak angin.

Tibe-tibe die teringat sesuatu...

Flashback...

Seperti biase Youra naik ke rooftop untuk lepak atau dari segi kata lain untuk tenangkan fikiran. Die duduk sambil menyandarkan tubuh nye ke dinding. Matenye di tutup rapat. Seperti semue masalah sudah pun selesai. Tibe-tibe...

"Woi!" jeritan itu mengejutkan lamunan gadis itu. Mate Youra terbuka luas akibat terkejut.Die memandang sekeliling bagi mengenal pasti siapakah pemilik suara itu. Die menjeling tajam kearah Jungkook yang sedang gelak sakan.

"Woi! Ape masalah kau ha? Asyik nak ganggu hidup aku je! Tu je ke yang kau tahu buat?!" marah Youra sambil menghempuk kepale lelaki itu yang berade di hadapannye.

"Aduh sakit lah babi! Aku saje je nak kacau kau. Aku bosan lah..." balas Jungkook sambil mengusap kepalenye yang dihempuk sebentar tadi.

"Nampak sangat kau takde kerje kan." perli Youra.

"Ye aku mengaku, aku memang takde kerje. Sebab tulah..."Jungkook memotong ayatnye.

"Sebab ape ngekngok? Kau jangan main-main! Nanti makan lagi satu hempuk aku." marah Youra lagi. Hilang sabar agaknye melayan kerenah lelaki tu.

"Sebab tulah aku nak kacau kau." balas Jungkook lalu berdiri. Die mengambil beg galas Youra yang berade di sebelah gadis itu dengan cepat.

"Woi beg aku!" marah Youra lalu berdiri dan cube mengambil begnye kembali tapi sempat dihalang oleh Jungkook. Lelaki itu lalu berlari sepantas kilat.

"Kalau nak, ambil lah sendiri." kate Jungkook sambil berlari.

"Tak gune kau gigi!" marah Youra lalu memulekan lariannye.

"Kuang hajar gile kau panggil aku macam tu. Takpe... Cube lah ambik beg kau ni. Macam lah kau boleh kejar atlet larian nombor satu kat seluruh dunie ni!" perli Jungkook langkahnye dilajukan lagi.

"Eee... Bagilah balik beg aku!" marah Youra sambil termengah-mengah.

"Aik? Takkan lah dah penat? Tulah kau gemok sangat! Kuat makan!" ejek Jungkook. Tibe-tibe...

'Gedebuk!!!'

Jungkook memberhentikan langkahnye apabile terdengar hentakan yang kuat. Badannye dipusingkan kebelakang dan melihat Youra jatuh. Darah yang banyak mule mengalir di lutut gadis itu. Gadis itu pule hanya senyap sambil menahan kesakitan.

Jungkook yang risau terus berlari keara Youra. "Kau okay tak?" tanye Jungkook ketakutan.

"Tanye lagi buat lagi buat ape? Kau tak nampak ke lutut aku ni berdarah banyak!" marah Youra sambil memukul Jungkook beberape kali.

"Sorry... Biar aku tolong kau pergi bilik sakit." kesalJungkook sambil membantu Youra bangun. Pukulan yang diberikan oleh gadis itu tidak membawe kesan kepade dirinye kerane terlalu risau.

"Eee! Tak payah pegang-peganglah! Aku boleh jalan sendiri!" marah Youra lalu cube berjalan perlahan-lahan tanpa bantuan Jungkook.

"Ahh!" jerit gadis itu lalu hampir jatuh kembali tapi sempat disambut oleh Jungkook.

"Tak payah lah degil sangat. Kaki dah jadi macam ni pun nak degil lagi ke." marah Jungkook pula manakala gadis itu hanya terdiam. Lelaki itu menggalas beg milik Youra di depan lalu melutut membelakangi gadis itu.

[✔] ᴀ ɢɪʀʟ ᴛᴏ ʀᴇᴍᴇᴍʙᴇʀ ➳ᴊᴊᴋHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin