[21] Girlfriend?

247 30 8
                                    

Di tasik Han...

Seorang perempuan duduk diatas bangku itu dengan senyuman. Lagaknye seperti sedang menunggu seseorang. Jungkook yang melihat, terus berjalan mendekati perempuan itu.

Perempuan itu yang sedar akan kehadiran Jungkook terus berdiri menghadap kearah lelaki itu dengan senyuman. Wajahnye masih kabur dan tidak dapat dilihat. Tetapi...

"Bunga teratai?" Jungkook pelik apebile melihat gadis itu sedang memegang bunga teratai dengan erat di tangannye.

"Jungkook oppa! Cepatlah kesini!" perempuan itu memanggil dengan lembut.

Semakin lame, jarak mereka semakin dekat. Wajah gadis itu juge semakin kelihatan jelas. Tapi malangnye...

Jungkook tersedar dari mimpinye apabile mendengar penggera alarm yang berbunyi kuat. Lelaki itu terus mematikan penggera itu dan melihat sekeliling. Die lalu memegang kepalenye yang sakit.

"Sikit je lagi aku dapat tengok muke perempuan tu... Aku nak tahu sangat kenape die muncul dalam mimpi aku setiap malam?" wajah lelaki itu berkerut. Die teringat akan sesuatu.

"Bunge teratai?" Jungkook masih ingat ape yang dipegang oleh gadis itu. Bunga teratai dijadikan petunjuk. Secare tibe-tibe, Jungkook teringat  seseorang yang mungkin berkaitan dengan mimpinye.

"Kang Youra?"

Keesokkan paginye...

Jungkook mencari Youra disekeliling Universiti tapi malangnye, gadis itu tidak dapat dikesan. Malah, bayang-bayang kawannye juge tidak dapat dikesan.

Di kelas...

"Hari ni, seorang pelajar saye tidak dapat hadir kerane sakit. Ye, orangnye ialah Kang Youra... Katenye, die pengsan di sungai Han semalam dan kini masih dirawat di hospital." ucap penyarah Yu sayu sebelum memulekan kelas.

Jungkook yang mendengar berite tersebut turut terkejut. Kini, die salahkan dirinye tentang ape yang terjadi pada Youra. Tindakannye yang agak kasar terhadap gadis itu telah melampaui batas.

Setelah habis kelas...

Setelah keluar dari kelas, Jungkook ingin terus ke hospital untuk melawat Youra tapi die mendapati ramai orang berkumpul disepanjang jalan masuk. Keadaan di universiti kini menjadi heboh apabile seorang gadis yang sangat cantik memasuki kedalam universiti mereka.

"Jeon Jungkook!" jerit gadis itu dengan sangat teruje. Die berlari bagi mendapatkan Jungkook lalu terus memeluk lelaki itu.

"Yun Krystal?" terkejut Jungkook melihat kehadiran gadis yang sangat dikenalinye itu.

"Of courselah i. Siape je lagi girlfriend you kat dalam dunie ni?" kate Krystal dengan senyuman manisnye. Die lalu melepaskan pelukannye. Ramai orang yang melihat adegen itu juge turut terkejut.

"Bile you sampai? Tak bagitahu i pun... Kalau tak, dah lame i datang ambik you kat airport." tanye Jungkook sambil tersenyum besar sehingga menampakkan gigi arnabnye.

"Saje untuk suprisekan you." balas Krystal sambil tersenyuman kambing.

"Ade-ade jelah you ni..." balas Jungkook lalu mengelengkan kepalenye.

"You... I lapar..." rengek Krystal sambil membuat muke comelnye.

"Okay-okay, kite pergi makan. Jom." balas Jungkook lalu berjalan sambil memegang erat tangan gadis itu.

Di restourant...

Setelah mereka habis makan...
"You, you tak rindukan i ke?" tanye Krystal ingin tahu bagi memecahkan kesunyian.

"Mestilah i rindu you... Takkan tak rindu pulak." jawapan Jungkook membuatkan gadis itu tersenyum.

"I pun rindu you jugak tapi..." kate-kate Krystal tergantung.

"Tapi ape sayang?" tanye Jungkook ingin tahu.

"You masih mimpi bende yang same ke?" tanye Krystal ingin tahu. Pertanyaan gadis itu membuatkan senyuman Jungkook sedikit pudar.

"Hmm... Nampaknye macam tulah..." balas Jungkook sedikit sayu. Die memakse juge dirinye untuk tersenyum.

"Tak pelah... I kan ade. You tak perlulah fikir sangat tentang hal tu..." balas Krystal dengan senyuman manisnye. Tangan Jungkook dipegang.
"Thanks sayang..." balas Jungkook. Lelaki itu turut membalas senyuman gadis itu dengan senyuman gigi arnabnye.

"You, jomlah pergi mane-mane... Tengok wayang ke..." Krystal memberikan cadangannye.

"Anything for you babe..." balas Jungkook. Die lalu bangun untuk membayar makanan.

Di luar restaurant...

Keluar sahaje daripade restaurant itu, mereka berjalan ke kereta sambil berbual-bual kosong. Sampai sahaje dikereta, tibe-tibe beg Krystal diragut.

"My bag! Tolong! Ade pencuri!" jerit Krystal terkejut.

Tanpe berkate ape-ape, Jungkook terus bertindak dengan mengejar pencuri itu. Tujuannye untuk mengambil kembali beg teman wanitenye dan juge menahan pencuri itu.

Die pun mengejar sepanjang di pejalan kaki itu sehinggalah pencuri itu membawenye ke lorong yang tertutup dan agak sunyi. Langkahnye menjadi perlahan apabile kelibat pencuri itu sudah hilang. Die pun mencari disekeliling lorong itu. Tibe-tibe...

'Bang!'

Pencuri itu memukul kepale Jungkook menggunekan besi yang keras sehinggga lelaki itu jatuh terbaring. Darah yang keluar dari kepalenye semakin banyak lalu membasahi lantai.

Pencuri itu mengambil kesempatan untuk lari tanpe memikirkan keadaan Jungkook. Die pun lari membawa beg Krystal pergi dari situ dan hilang dengan sekelip mate.

Penglihatan Jungkook semakin kabur. Mate lelaki juge semakin lame semakin tertutup. Die hanye mendengar jeritan Krystal dari jauh sebelum die menutup mate sepenuhnye dan pengsan.

"Jeon Jungkook!" jerit Krystal dari jauh. Cepat-cepat gadis itu mendekati Jungkook.

"Yah! Jeon Jungkook! Bangunlah!" gadis itu ketakutan. Die cube membangunkan Jungkook beberape kali tapi lelaki itu masih tidak sedar. Pada akhirnye, die cube meminte bantuan orang berdekatan.

Dalam beberape minit, ambulan pun sampai. Jungkook dibawa ke hosptal dengan selamat setelah mendapatkan rawatan awal. Kini, Jungkook stabil.
.
.
.
Hey guys! Korang rase Jungkook okay tak? Niss pun risau kalau ape-ape jadi kat watak utame kite ni. Btw jangan lupe vote, comment dan add novel ni kat reading list korang. Jangan lupe juge follow Niss ye.

 Jangan lupe juge follow Niss ye

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[✔] ᴀ ɢɪʀʟ ᴛᴏ ʀᴇᴍᴇᴍʙᴇʀ ➳ᴊᴊᴋWhere stories live. Discover now