part1

9.2K 342 43
                                    

" kau keluar dari rumah ni!!! Ni bukan rumah kau lagi!! Semua harta omma dan appa kau atas nama aku kau dah takde hak!!! " kata wanita yang umurnya 40 tahun itu sambil membaling sebuah beg besar yang dalamnya berisi pakaian.. Wanita muda itu di tolak sampai jatuh ke permukaan tanah

" aunty.. Tolong lah jangan halau saya.. Saya nak duduk mana?? Rumah ni je kenangan yang saya ada dengan appa dan omma " kata wanita muda itu sambil melutut ke arah wanita tua itu sambil menangis teresak esak..

" kasah apa aku yang aku tahu kau keluar daripada rumah ni sekarang!!! Aku dah taknak tengok muka kau!!! " kata wanita tua itu lalau terus menutup pintu rumah agam yang besar bak istana... Wanita muda itu bangun dan terus mengambil beg nya dan berlalu pergi dari kawasan rumah itu dengan penuh tangisan.. Malahan ibu bapanya baru sahaja meninggal dunia semalam dan hari ini dia di halau keluar oleh aunty nya sendiri.. Dia tidak menyangka aunty nya yang selama ini baik dengannya bertidak seperti ibu tiri setelah ibu bapanya meninggal..

[Jaera pov]

Aku berjalan dan terus berjalan tidak tahu hendak ke mana.. Air mata aku masih segar mengalir.. Sakit hati masih terasa aku tak sangka aunty aku sendiri sanggup halau aku demi harta.. Ya, aku memang anak orang kaya dan aku juga adalah anak tunggal.. Confrim lah semua kekayaan keluarga aku akan di wariskan kepada aku.. Sebab tu lah dia halau aku supaya dia dapat mewarisi keseluruh harta appa dan omma aku... Heh dasar wanita gilakan harta!!!! Aku akan balas satu hari nanti!!!!

" appa omma kenapa tinggalkan jaera sorang sorang kat sini?? " kaca tempat penyimpanan abu ibu bapa aku aku pegang dengan penuh tangisan.. Aku nak tinggal kat mana sekarang?? Aku dah takde sapa sapa kat dunia ni lagi dah..

Setelah selesai menangis dan meluahkan semua isi hati aku di tempat penyimpanan abu ibu bapa aku. aku terus keluar.. Aku melihat ke arah langit yang kian memendung.. Satu keluhan kecil keluar dari mulut aku..

" kau tak boleh lemah JUNG JAERA! Kau kena kuat jalani hudup dekat dunia ni.. Yaehh.. Kau kena kuat.. Fighting Jung jaera " kataku kenapada diri sendiri... Bagi semangat kat diri sendiri.. Sebab dah takde sapa nak bagi aku semangat😢dulu omma appa yang bagi aku kata semangat tapi sekarang dorang dah tak ada😢 takpe aku kena juga teruskan hidup..

2 weeks later~

Syukur aku dah dapat rumah sewa walaupun ianya tidak terlalu besar tapi aku selesa dan aku juga sudah dapat kerja di 7E tu jelah yang mampu aku kerja sebab semua ijazah aku ada kat rumah lama.. So aku tak boleh nak cari kerja yang setanding dengan ijazah aku.. But it's okay yang penting halal dan aku dapat bayar sewa rumah tiap tiap bulan..

" mana haejin ni?? Aku nak balik dah ni kenapa tak sampai sampai lagi??" haejin adalah kawan sekerja aku a.k.a kawan baik aku.. Dia je lah kawan yang tau semua masalah aku.. Semua aku cerita kat dia dan juga selalu beri semangat kat aku walaupun dia ni gila gila sikit..

" weh.. Sorry aku lambat " haejin yang datang secara tiba tiba mengejutkan aku.. Aku memandang tajam ke arahnya mana taknya masa kerja aku dah tamat satu jam yang lalu.. Patutnya kiteorng tukar shift pukul 10 malam ni sebabkan lambat jadi 11 malam pula..

" kau pergi mana aah?? Kau tahu tak satu jam aku kat sini tunggu kau.. Kau tahu tak aku dah ngantuk dari pagi jaga 7E ni?? " kataku dengan nada suara yang tinggi dia hanya tergelak melihat aku bercekak pinggang sambil memarahi dia.. Tah mana lawaknnya tak tahu lah

" hahaha kau ni membebel macam makcik tahu tak.. Tak tadi aku tertinggal bus nak pergi sini tu yang lambat tu " katanya sambil menyimpan beg ke dalam loker pekerja..

" habis tu kereta kau mana?? " soalku.. Ya, sebenarnya haejin ini juga anak orang kaya tapi dia tidak menunjuk dan cuba untuk hidup berdikari tapi nak dibandingkan kekayaan aku dan dia jauh biza aku lagi 10x lagi kaya dari dia.. Hahah tapi tulah wasiat appa ngan omma aku masih belum di umumkan sebab tu aunty aku yang tak sedar diri tu menguasai sepenuhnya harta omma ngan appa aku tch.. Dasar mata duitan..

" ouhh..kereta?? Hehe..Rosak " katanya dengan sengihan nak minta penampar

" tulah kau bawa kereta macam nak terbang mana tak cepat rosak " Sapa tak tahu kalau dia bawa kereta dengan pokok pokok sekali ikut terbang.. Cukup lah sekali aku muntah naik kereta dengan dia dan sejak itu aku berjanji pada diri aku tak nak naik kereta dengan haejin lagi.. Better aku naik bus lagi best

" dalah aku nak balik dulu " sambungku sambil mengatur langkah untuk keluar

" kau naik apa oii?? " soal haejin dari belakang.. Aku hentikan langkah ku dan pusing badan menghadapnya

" naik bus lah kalau takde aku jalan kaki apa susah lagi pun rumah aku bukan jauh sangat pun " kataku sambil mula mengatur langkah semula

" oii bahayalah dah malam ni " jeritan haejin dari belakang aku endahkan.. Aku tau dia risaukan aku but aku dah biasa..

_____

Hey readers🤗👋

KEEP VOTE😘

I'M NOT YOUR MISTRESS || Park Chanyeol√Onde as histórias ganham vida. Descobre agora