part24

2.7K 172 29
                                    

5 years leter~

Sejak kejadian haejin tendang berung kai terus wanita itu hilangkan diri. Merata rata kai cuba mencarinya namun tidak berhasil. Kai rasa menyesal kerana melukan hati haejin buat kedua kalinya. Chanyeol pula sekarang lebih fokus kepada kerja kadang kala dia ada juga cuba mencari jaera namun asik gagal. Mana agaknya wanita itu hilang? Sungguh dalam hatinya dia sangat rindukan perempuan itu. Oleh itu dia sibukan diri supaya tidak selalu terfikirkan wanita itu.

[no one pov]

" mama...mama.. " jerit budak lelaki itu yang usianya dalam lingkungan 5tahun. Budak lelaki itu berlari ke arah mamanya dengan sebuah kotak mainan..

" jaechan kenapa lari lari ni kang nanti jatuh macam mana? " kata ibunya sambil mendukung anaknya menuju ke sofa di dalam bilik office nya.

" hehehe.. Sorry mama " kata jaechan sambil senyum..

" papa tae mana? " soal si ibu kepada anaknya yang sedang membelek belek kotak mainan itu

" ada kat luar dengan anty haejin " kata jaechan sambil cuba untuk membuka kotak mainan itu.

" mama.. Macam mana nak buka ni.. Jaechan dah cuba dari tadi tapi tak boleh bukak jugak! " kata jaechan sambil membuat muka kesal. Mulutnya di cebikkan.. Si ibu hanya tersenyum melihat anaknya yang begitu comel

" sini mama bukakan..sapa yang belikan mainan ni? " soal si ibu sambil membuka kotak mainan itu.. Belum sempat jaechan ingin menjawab sudah di potong seseorang

" saya yang belikan " kata seseorang itu. Si ibu terus pandang ke arah orang itu yang sedang berdiri di depan pintu

" eeh.. Taeyong terima kasih lah belikan jaechan mainan susah susah je " kata si ibu sambil tersenyum. Taeyong tersenyum lalu menuju ke arah sofa dan melabuhkan punggungnya di sebelah jaechan. Kepala jaechan di usap lembut

" sama sama. Tak susahkan pun lagi pun anak awak ni comel geram saya " kata taeyong sambil mecubit pipi jaechan

" Yah!!! Papa tae sakit lah!! Nanti pipi jaechan dah tak comel macam mana! " kata jaechan sambil mencebikan mulutnya. Haishh comel betol.. Taeyong dan si ibu hanya tertawa melihat kecomelan jaechan

" weh jaera!!! " jaera dan taeyong terus memandang ke arah suara itu

" lah haejin kenapa ni? " soal jaera. Haejin duduk di sofa berhadapan dengan jaera

" aku ada berita penting nak bagi tahu kau " kata haejin serius. Jaera hanya mengerutkan dahi.

" berita penting apa? " soal jaera

" tadi aku dapat call dari spy kita yang kat seoul.. Dia bagi tahu aku yang memang betul Uhm Jung Hwa punca kematian omma dan appa kau. Jung Hwa upah orang suruh potong tali break kereta yang di pandu ibu bapa kau dan dia suruh orang tu larikan diri ke luar negara mujur spy kita dapat tangkap dia kat Australia dan sekarang dia dalam tahanan. Aku rasa kau kena bertindak sekarang aku dapat laporan juga Jung Hwa dah banyak habiskan duit syarikat " kata haejin. Jelas muka jaera tengah menahan marah. Penumbuk di genggam kuat sehingga terlihat urat urat tangan.

" kita akan balik seoul hujung minggu ni. Aku nak kau sediakan semua bukti yang ada dan yang bagusnya saksi pun ada senang aku nak masukan perempuan tu dalam penjara. Aku akan pastikan perempuan tak guna tu akan dapat balasan yang setimpal.. Nyawa di balas dengan nyawa.. " kata jaera dengan penuh dendam. Ini masanya untuk kau terima pembalasan Uhm Jung Hwa!!

" okay aku akan uruskan dengan segera. "  kata haejin

" Oii budak tak guna jom ikut aku " kata haejin.. Taeyong hanya memandang kerek

" nak pergi mana? " soal taeyong malas. Malas nak layan kakak sepupunya yang kasar ni.

" gi mati hahaha taklah jom teman aku beli tiket flight ke seoul kalau kau taknak teman aku, aku taknak belikan tiket untuk kau nanti pepandai lah kau hidup kat busan ni sorang sorang " kata haejin sambil tersenyum singit. Taeyong pula sudah terbuntang mata. Gila duduk busan sorang sorang.

" kau ni kalau tak ugut aku memang tak sah aan? Dah lah jom " kata taeyong dan terus bangun. Jaera hanya tersenyum hingga bayangan mereka berdua hilang dari pandangan..

" mama..mama boleh jaechan tanya sesuatu? " soal anaknya tiba tiba.. Jaera mengerutkan dahi

" mestilah boleh.. Jaechan nak tanya apa sayang? " kata jaera

" Kalau kita pergi seoul nanti kita jumpa papa tak? " soal jaechan. Jaera terdiam seketika. Sukar untuk dia menjawab soalan anaknya itu. Dia bukan apa kalau boleh dia tidak mahu bertemu dengan lelaki itu lagi. Lelaki yang telah menghinanya dan menghancurkan hidupnya.

" kenapa jaechan kata macam tu sayang?? " soal jaera dan membawa anaknya ke ribanya. Rambut anaknya yang menutupi dahi di tarik kebelakang..

" yelah jaechan nak jumpa papa.. Jaechan nak ada papa macam kawan jaechan yang lain. Kawan kawan jaechan semua ejek jaechan sebab takde papa " kata jaechan lemah. Jaera teringat semasa jaechan nangis apabila pulang dari tadikanya kerana di ejek kawan kawannya kerana tiada ayah..

" papa tae kan ada " kata jaera yang cuba menahan air mata. Sungguh dia tak kuat bila berdepan dengan soalan soalan jaechan tentang papanya. Tidak kuat melihat muka anaknya yang sedih..

" tapi papa tae bukan papa kandung jaechan.. Mama kata papa masih hidup tapi kenapa jaechan tak pernah nampak papa.. Papa dah tak sayang kita ke.. Kenapa papa tak ada dengan kita " kata jaechan.

" stop it jaechan!!! Mama dah taknak dengar jaechan tanya pasal papa lagi.. Mama ada mama boleh jaga jaechan " marah jaera. Jaechan terus nangis kuat. Takut akan amarah ibunya. Jaera terus memeluk jaechan kuat

" jangan nangis sayang.. Mama kan ada.. Mama sayang jaechan.. Please lepas ni jangan cakap pasal papa lagi.. Mama tak suka.. Kita boleh hidup tanpa papa.. Jaechan nak ke tengok mama sedih? " soal jaera.. Jaechan menggelengkan kepala

" sorry mama.. Jaechan sayangkan mama " kata jaechan yang masih teresak esak..

" mama pun sayang jaechan " kata jaera dan mencium unbun unbun anaknya.. Tubuh anaknya di peluk lagi sekali.

' maafkan mama jaechan.. Mama tak ada niat nak marah jaechan.. Mama cuma taknak ingat tentang papa lagi ' bisik hati jaera

__________________________________

[Chanyeol pov]

" hari ni ada apa apa meeting? " soalku kepada jihae. Dia menggelengkan kepala. Aku hanya mengangguk faham

" but 2minggu lagi bos aku meeting besar dengan syarikat Jung's company  " kata jihae. Aku mengerutkan dahi. Bukan kah pemilik syarikat tu dah lama mati?

" bukan pemilik syarikat tu dah meninggal ke? " soalku

" ohh.. Saya dapat e-mail dari syarikat tu bahawa pewaris Jung akan menggantikan tempat ibu bapanya dan di lantik sebagai CEO utama syarikat. Minggu ni dia akan balik ke seoul.. Lagi pun syarikat Jung adalah syarikat paling terkaya dan terbesar di korea.. " kata jihae.. Aku hanya menganggukan kepala

" tapi meeting tu kan lagi 2minggu kenapa awak beri tahu saya awal? " soalku.. Dia tersengir

" hehe takut bos lupa. Bukan apa syarikat kita dah lama bekerjasama dengan syarikat Jung tapi tak pernah nampak perwaris utama sebab tu macam excited nak jumpa " kata jihae sambil tersenyum seperti kerang busuk..

" dah lah awak boleh keluar " kataku

" baiklah " jihae menundukan badannya sedikit dan terus keluar..

" Pewaris Jung? Agak agak dia lelaki ke perempuan? " kataku dan buat gaya sedang berfikir..

________________________________

Hello readers.. Okay author nak bagi tahu yang maybe lepas ni author akan lambat sikit update.. Maybe dua seminggu 1 atau 2 chapter je author boleh update..Yelah dah masuk sekolah ni busy sikit so keep wait okay.. But kalau author ada masa author akan usaha sambung ff ni. By the way thanks sebab sudi baca dan vote love you all...😘😍😍

KEEP VOTE😘😘

I'M NOT YOUR MISTRESS || Park Chanyeol√Where stories live. Discover now