part32

2.6K 189 2
                                    

dah hampir 1jam jaera tunggu di luar namun pintu bilik kecemasa masih belum terbuka. jaera kehulur kehilir. risau? itu lah yang dia rasa sekarang...

" jaera relax okay chanyeol akan okay " kata kai

" betul apa yang kai cakap tu jaera don't worry okay " kata haejin. belakang jaera di usap..

" aku..aku takut dia tinggalkan aku haejin " kata jaera tubuh haejin di peluknya..

" heii.. jangan lah cakap camtu kita doa ya supaya chanyeol kuat. kau jangan lah macam ni kau kena kuat depan jaechan sian aku tengok dia dari tadi nangis" kata haejin..

kai, taeyong hanya memerhati manakala jaechan masih teresak esak.. jaera jalan mendekati jaechan.. budak kecil itu hanya menunduk.. jaera melutut depan anaknya. tangan budak itu di pegang. Jaechan menegakkan kepalanya.. jaera tersenyum manis..

" don't worry sayang papa akan okay.. jaechan jangan nangis lagi okay.. kita doa supaya papa kuat kat dalam. papa kan hero jaechan mesti papa kuat " kata jaera lembut. kepala anaknya di usap lembut. jaechan tersenyum dan menganggukkan kepalanya..

" taeyong awak bawak jaechan balik dulu boleh? kesian dia " kata jaera. taeyong mengangguk kecil

" baiklah, jom jaechan " taeyong mendukung jaechan..

setelah beberapa minit doktor keluar dari bilik kecemasan. jaera yang pada masa itu sedang duduk terus berdiri begitu juga dengan kai dan haejin

" macam mana dengan keadaan dia doktor? " soal jaera..

" keadaan jantung Tuan Chanyeol sangat lemah sekarang sebab terlampau hidu banyak asap dan luka di lengannya pun agak teruk.. keadaan dia lemah mungkin dia tak akan sedarkan diri dalam beberapa hari.. harap kamu semua bertabah.. pesakit akan di pindahkan ke wat VIP... kalau macam tu saya pergi dulu " kata doktor itu dan terus berlalu dari situ..

" kau sabar ya jaera " kata haejin.. belakang jaera di usap..

____

jaera masuk ke dalam bilik VIP. tubuh chanyeol yang sedang terbaring di atas katil dengan perbantuan pernafasan di pandang oleh jaera. wanita itu berjalan mendekati katil. kerusi yang berada di sebelah katil di duduknya..

dia melihat setiap inci muka kacak lelaki itu. jujur muka ini lah yang setiap hari dia rindu. jaera memegang tangan chanyeol bawa ke pipinya..

" mianhae chanyeol-ahh jinjja mianhaeyo.. saya tahu awak kuat.. please bangun... bangun demi saya demi anak kita.. saya tak boleh tipu diri saya sendiri.. saya masih sayangkan awak chanyeol.. jinjja saranghaeyo " kata jaera sambil teresak esak.. Ya dia masih sayangkan lelaki itu. hanya chanyeol.

setelah puas menangis akhirnya jaera tertidur sambil memegang erat tangan chanyeol...

____

dah seminggu chanyeol tak sedarkan diri tapi jaera tetap menjaganya dengan baik..

jaera masuk ke dalam wat VIP sambil membawa tuala kecil dan air di dalam besen.. jaera menaruk besen itu ke atas meja yang berada di sebelah katil chanyeol.. jaera membasahkan tuala kecil itu dan perlahan lahan mengelap badan chanyeol..

setelah selesai jaera duduk di kerusi yang berada di sebelah katil chanyeol.. jaera memandang muka chanyeol.. keluahan kecil keluar dari mulutnya...

" bila awak nak bangun chanyeol? " kata jaera.. dia amat merindui lelaki itu..

" i miss you.. jaechan pun rindu papa dia... please bangun " sambung jaera

sedang jaera sebuk menatap wajah chanyeol terdengar bunyi pintu di buka seseorang.. jaera memandang ke arah pintu teserlah wajah haejin dan kai..

I'M NOT YOUR MISTRESS || Park Chanyeol√Where stories live. Discover now